روند افزایشی مبتلایان به کرونای انگلیسی در کرستان/ مریوان پذیرای مسافر نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه درصد مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان در حال افزایش است.

روند افزایشی مبتلایان به کرونای انگلیسی در کرستان/ مریوان پذیرای مسافر نیست

ابراهیم قادری ظهر امروز در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شیب افزایشی ملایم بستری داریم. وی افزود: متاسفانه درصد مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان در حال افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: شیوع بیماری کرونای انگلیسی در سه شهر دیواندره، مریوان و سنندج را باید کنترل کنیم تا دچار پیک نشویم. وی تاکید کرد: مردم باید در دید و بازدیدهای عید، بسیار مراقب انتقال بیماری به بیماران مسن باشند. وی خاطرنشان کرد: 1400 دوز در پارت جدید واکسیناسیون متعلق به سرای سالمندان و افراد سالمند است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: رسانه‌ها در جا انداختن فرهنگ ماسک زدن در استان فعالیت داشته باشند. وی به طرح شهید سلیمانی اشاره و افزود: تا به حال بیش از 12هزار تست سریع و بیش از 10هزار تست PCR در سطح استان انجام شده است. قادری افزود: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون از حدود 70هزار مکان و صنف بازدید شده و 197 مکان نیز پلمپ شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: متاسفانه تب زیاد نشان دهنده تست مثبت کرونا نیست. آرتیکاس اقبال، فرماندار شهرستان مریوان نیزدرادامه با بیان اینکه متاسفانه در مریوان بسیار کم از ماسک استفاده می‌شود، افزود: واقعا اینکه فرهنگ‌ زدن ماسک در مریوان، فرهنگ‌سازی شود به یک معضل تبدیل شده است. وی خاطرنشان کرد: البته استفاده از ماسک در ادارات در مریوان به یک اجبار تبدیل شده است.

فرماندار مریوان بیان کرد: برای تعطیلات عید پیش رو ادارات مریوان نباید به هیچ وجه پذیرای مسافر باشند. وی ادامه داد: 3هزار و 330 تست از افرادی که از کشور عراق به مریوان وارد شده‌اند, انجام شده است. اقبال در پایان سخنان خود تصریح کرد: تعطیلی مرز باشماق، بسیار از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرده و امیدواریم این ممنوعیت در عید هم ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم

45

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها