نصب دستگاه سنجش ذرات معلق در همدان

مدیر سلامت محیط و کار بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان از نصب دستگاه سنجش ذرات معلق در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان خبر داد.

نصب دستگاه سنجش ذرات معلق در همدان

لیدا رفعتی با بیان اینکه عمده مشکل آلودگی در استان همدان وجود ذرات معلق است گفت: این دستگاه از سوی وزارت بهداشت در اختیار چند دانشگاه که نسبت به ذرات ریز گرد و غبار متضرر می‌شوند، در اختیار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این دستگاه قادر خواهد بود ذرات معلق موجود در هوای آزاد شامل PM۱۰، TSP، PM۲.۵ را سنجش و نتایج را به شکل آنلاین در اختیار کاربر قرار دهد افزود: با توجه به اینکه ایستگاه پایش محیط زیست در بیمارستان بعثت مستقر شده و قسمت شرقی شهر را پوشش می‌دهد، با نصب این دستگاه در میدان فلسطین می‌توانیم قسمت غربی را هم پوشش دهیم.

مدیر سلامت محیط و کار بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: معمولا اردیبهشت، خرداد و تیرماه کشور ایران در معرض ذرات معلق و ریزگردهای کشورهای غربی است و مشکل گرد و غبار را دارد، از طرفی هم زمان وارونگی دما و پایداری هوا را معمولا در دی ماه شاهد هستیم که به شدت دما سرد و هوا پایدار است و می‌طلبد سنجش را مرتب انجام دهیم.

لیدا رفعتی با بیان اینکه مشکل ما در این دو موقعیت ذرات PM ۲.۵ است که کنترل آن در حفظ سلامتی مردم بسیار حائز اهمیت خواهد بود، اظهار داشت:خوشبختانه این دستگاه هم اکنون، هر سه دقیقه یک بار غلظت ذرات و میزان دما و رطوبت هوا را در اختیار ما قرار می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها