سمن‌ها حدفاصل بین مردم و نهادهای قانون‌گذار حاکمیتی هستند

سمن‌ها حدفاصل بین مردم و نهادهای قانون‌گذار حاکمیتی هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم زهرا احمدی‌پور امشب در نشست با سمن‌های خوزستان اظهار داشت: سمن‌ها یکی از تشکل‌های مهمی هستند که می‌توانند با استفاده از تکالیف و وظایفی که دارند به دولت و دستگاه‌های دولتی کمک موثری کنند.

وی افزود: سمن‌ها حدفاصل بین مردم و نهادهای قانون‌گذار حاکمیتی هستند بنابراین مغتنم شمردن جایگاه سمن‌ها بسیار مهم است زیرا سمن‌ها سبب می‌شوند که افراد به صورت مردم نهاد در فضای کاری کشور فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رفع مشکلات سلسله مراتبی دارد و در وهله نخست باید وظیفه هر حوزه کاملا مشخص شود همچنین سمن‌ها باید بدانند کدام وظایف اجرایی دستگاه‌ها را می‌توانند انجام دهند زیرا اقداماتی که ساختار مشخصی داشته باشند بیشتر می‌توانند به دولت کمک کنند.

وی عنوان کرد: امروزه نقش سمن‌ها در توسعه صنایع دستی بسیار مهم و ضروری است و سازمان میراث فرهنگی باید نسبت به صنایع دستی یک نگاه حمایتی داشته باشد تا بتواند شاهد ارتقاء این بخش از صنعت باشد.سمن‌ها باید توجه داشته باشند که سازمان‌ها نقش‌های حاکمیتی دارند و در زمینه فرآیندهای مهمی از جمله فروش و صادرات به به سمن‌ها نیاز اساسی دارند.

وی نقش تشکل‌های مردمی در ایام خاص سال از جمله عید نوروز 1396 را مهم دانست و گفت: همفکری و همکاری سمن‌ها و تشکل‌های مردمی با سازمان میراث فرهنگی سبب ایجاد کمک‌های موثری در راستای انتخاب بهترین و منطقی‌ترین راه‌حل برای رفع مشکلات می‌شود زیرا رسیدگی به دغدغه‌های مشترکی که بین سازمان میراث فرهنگی و سمن‌ها وجود دارد سبب رسیدن به اهداف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه‌های زیر مجموعه می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها