پلمب ۲ کارگاه نیمه صنعتی تولید ماسک در کاشان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از پلمب دو کارگاه نیمه صنعتی تولید ماسک در کاشان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای تولید ماسک خبر داد.

پلمب ۲ کارگاه نیمه صنعتی تولید ماسک در کاشان

به گزارش محسن تقی زاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاشان از لحاظ تأمین دارو و تجهیزات و اقلام حفاظتی مشکی ندارد، اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم به مواد ضدعفونی کننده و ماسک این اقلام هم به حد کافی در بیمارستان‌های سطح شهر توزیع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی مراکز و افراد به صورت غیررسمی و غیرمجاز اقدام به تولید ماسک می‌کنند، ابراز داشت: این افراد ماسک‌های تولید شده را به نام ماسک سه لایه پزشکی می‌فروشند در حالی که این ماسک‌ها فاقد پارچه «ملت بلون» است و توانایی لازم برای جذب ویروس را ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه دو کارگاه نیمه صنعتی تولید ماسک در کاشان پلمب شده است، تصریح کرد: ما به دنبال کاهش قیمت ماسک هستیم تا مردم بتوانند به راحتی ماسک مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که حتماً ماسک مورد نیاز خود را از مراکز مجاز توزیع مثل داروخانه‌ها یا مراکز تجهیزات پزشکی فروشی تهیه کنند، بیان داشت: تیم‌های نظارتی و بازرسی معاونت غذا و دارو به طور مرتب از این مراکز بازدید و بازرسی می‌کنند.

تقی زاده همچنین با اشاره به اینکه به سه داروخانه دیگر در کاشان مجوز فعالیت شبانه روزی داده‌ایم، افزود: یا چهار داروخانه موجود تعداد کل داروخانه‌های شبانه روزی کاشان به هفت مرکز می‌رسد.

بیماری‌های عفونی و پوستی نتیجه استفاده از لوازم آرایشی غیرمجاز

وی همچنین ضمن هشدار به شهروندان کاشانی مبنی بر استفاده از لوازم آرایشی غیرمجاز گفت: این لوازم می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی و به خصوص عوارض عفونی شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: مردم برای اطمینان از اصالت کالای مورد استفاده می‌توانند به برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت بر کالاهای سلامت محور از جمله آرایشی و بهداشتی توجه کرده و برای کنترل و استعلام اصالت کالا، کد اصالت کالا را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال و یا از طریق اینترنت به سامانه وارد شده و کد اصالت را استعلام کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها