نیکوکاران شیروانی ۱.۵ میلیارد ریال به مراکز بهزیستی کمک کردند

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: نیکوکاران این شهرستان در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال به مراکز شبه‌خانواده بهزیستی کمک کردند.

نیکوکاران شیروانی ۱.۵ میلیارد ریال به مراکز بهزیستی کمک کردند

علی اکبر آرام روز پنجشنبه اظهار داشت: این کمک ها در قالب وجوه نقدی و هدایای غیرنقدی شامل تهیه مواد غذایی، پوشاک، درمان، آموزش فرهنگی و غیره بوده است.

وی با بیان اینکه میزان کمک خیران در مدت مشابه سال قبل یک میلیارد و ۴۵ میلیون ریال بوده است، گفت: از ابتدای امسال ۱۵ فرزند در مراکز شبه خانواده شیروان پذیرش، ۹۹ نفر ترخیص و تحویل و سه کودک به صورت فرزندخواندگی به متقاضیان واجد شرایط تحویل شده اند.

آرام افزود: همچنین ۹ پرونده تقاضای فرزندخواندگی تکمیل و به مرکز استان ارسال شده است و ۲۲ پرونده درخواست فرزندخواندگی نیز دریافت و برای هفت نفر از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست پشت نوبت امداد نیز پرونده تشکیل شده است.

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: در این مدت ۹۷۱ میلیون ریال یارانه به مراکز غیردولتی اجتماعی (هیات امنایی) پرداخت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۳۰ میلیون ریال بوده است.

آرام افزود: ۴۴ نفر از فرزندان امدادبگیر به خانواده های جایگزین سپرده شده اند که به این تعداد ۲ میلیارد ریال مستمری و جهت تامین هزینه های پیشگیری از بیماری کرونا به خانه های کودکان و نوجوانان ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی پیگیری و اخذ شناسنامه برای تعدادی از فرزندان فاقد شناسنامه در مراکز، پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان مراکز شبه خانواده، استفاده از کلاس های آموزشی، انجام مشاوره و کلاس های آموزشی مختلف برای رفع مشکلات فرزندان زیر حمایت را از دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد.

شهرستان شیروان ۳ مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست شامل شیرخوارگاه مختلط حضرت فاطمه(س)، مرکز پسرانه امام رضا(ع) و مرکز دخترانه حضرت زینب(س) را در خود دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها