برای نخستین بار در خوزستان انجام شد

استفاده از روشی نوین در کنترل آریتمی‌های بطنی در بیمارستان امام اهواز

برای نخستین بار در استان خوزستان متخصصان بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از روشی نوین برای کنترل آریتمی‌های مقاوم و خطرناک بطنی استفاده کردند.

استفاده از روشی نوین در کنترل آریتمی‌های بطنی در بیمارستان امام اهواز

یک بیمار مبتلا به انفارکتوس قلب که دچار آریتمی‌های وخیم و مقاوم شده بود، در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با استفاده از روش درمانی نوین، به زندگی بازگشت.

به گزارش خبر فوری ، به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، این بیمار در روزهای اخیر وضعیتی وخیم و آریتمی‌های متعدد، ایست قلبی و احیا داشت و به درمان‌های معمول پاسخ نداد؛ این در حالی است که روش درمانی جدید که از سوی دکتر محمدرضا کیارسی، متخصص قلب و فلوشیپ با همکاری دکتر کامران محمودی متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد، اعمال شد، نتیجه مثبت داد و در حال حاضر بیمار با حال عمومی خوب و کاملا هوشیار، آماده ترخیص از بیمارستان است.

بر اساس این گزارش، آریتمی‌های خطرناک بطنی ناشی از بیماری‌های وراثتی یا سکته‌های قلبی، یکی از علل مهم مرگ در بیماران قلبی است. در این بیماران برای پیشگیری، درمان و نیز کنترل وقوع آریتمی‌های خطرناک، روش‌های درمانی مختلف مانند رفع علت زمینه‌ای، درمان دارویی ضدآریتمی، عمل ابلیشن و نیز کاشت شوک دهنده‌های داخل قلب در مراکز پیشرفته و مجهز به سرویس‌های الکتروفیزیولوژی بالینی قلب ارائه می‌شود؛ با این حال برخی از بیماران دچار حملات متعدد و مکرر آریتمی شده که به راهکارهای درمانی فوق پاسخ نمی‌دهند یا این روش‌ها برایشان قابل استفاده نیست.

در تعداد محدودی از مراکز پیشرفته روش درمانی بلوک اعصاب سمپاتیک قلب اخیرا به طور فزاینده‌ای مورد توجه و استفاده قرار گرفته که نتایج و مقالات، گزارش‌های امیدبخش و موفقی از به‌کارگیری این روش درمانی در دنیا ارائه داده‌اند.

این روش درمانی اکنون در کشور ما تنها در چند مرکز الکتروفیزیولوژی قلب برای این نوع بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها