اعتیاد به چیپس و بستنی مثل اعتیاد به موادمخدر؟

مطالعات نشان می‌دهد که غذاهای فوق فرآوری‌شده که کربوهیدرات و چربی بالایی دارند مانند چیپس، بستنی، سیب‌زمینی و تنقلات به علت مواد شیمیایی حس خوبی در افراد ایجاد می‌کنند می‌توانند به اندازه سیگار و مواد مخدر اعتیادآور باشند.

اعتیاد به چیپس و بستنی مثل اعتیاد به موادمخدر؟

محققان پس از بررسی ۳۶ کشور مختلف فهمیدند ۱۴ درصد از بزرگسالان و ۱۲ درصد از کودکان علائم اعتیاد شدید به این نوع غذاها دارند.

فکر کردن دائمی به غذا، هوس کردن غذا در زمانی که گرسنه نیستید، خوردن غذا پس از احساس سیری، عدم کنترل بر مصرف زیاد، چندین علائم هشدار دهنده از رفتارهای اعتیاد به غذا است و مصرف وعده‌های غذایی سالم تر می‌تواند منجر به مصرف کمتر غذاهای فراوری شده باشد.

هنگامی که مقدار زیادی از این غذاها استفاده می‌کنید باعث ایجاد دوپامین بیشتری در بدن خود می‌شوید و این به معنی آن خواهد بود که مجبور خواهید شد مقدار بیشتری از این غذا مصرف کنید تا همان واکنش لذت را تجربه کنید که این می‌تواند باعث از دست دادن کنترل بر هوس به این نوع غذاها بشود و همچنین توسعه این اعتیاد را ادامه دهد.

IMG_20231030_203742_724

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سلام .دایی من هزارتا خانه وهزارتا مغازه وهزارتاماشین باسندعادی جعلی به ناحق داره وبه ناحق یارانه میگیره .من کارتن خواب هستم.وزارت کار ایران به من یارانه 285هزارتومان میدهد.واینکه خانه ومغازه وماشین هم ندارم.ولی دایی من هزارتا کارت سوخت ماشین به ناحق داره.واینکه برای کارگران وکارگران بازنشسته باید خانه های اقتصادی و25متری ساخته شود.چون فقیرهستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها