مشکل با اخراج معلم قائمشهری حل می‌شود؟/ از «آقامون جنتلمنه» تا «گنگستر آمل»

انتشار یک ویدیو از کلاس درس ابتدایی معلم قائمشهری موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. از نقدها به کار و روش این خانم معلم تا محتوای مبتذل و نامناسب این آهنگ برای دانش آموزان. اما چرا باید چنین اتفاقی از سوی یک معلم مدرسه بیفتد؟

مشکل با اخراج معلم قائمشهری حل می‌شود؟/ از «آقامون جنتلمنه» تا «گنگستر آمل»

استفاده ابزاری از کودکان در شبکه‌های اجتماعی دیگر موضوع تازه‌ای در کشور ما نیست. سال‌هاست روانشناسان و کارشناسان فضای مجازی و کودکان هشدار می‌دهند که حتی والدین کودکان حق استفاده از عکس و ویدیو از کودکان خود در فضای مجازی به منظور جذب مخاطب ندارند و حتی بهتر است عکس‌هایی از کودکانشان منتشر کنند که چهره آن‌ها چندان مشخص نباشد. این در حالیست که بارها و بارها شاهد صفحاتی بوده‌ایم که مادران حتی از بدو تولد با کودکان خود ویدیو تولید می‌کردند و حتی آن‌ها را برای تبلیغات به کار می‌گرفتند. این موضوع در سال‌های اخیر در رسانه‌های کشور به قدری پررنگ شد که عبارت «کودکان کار مجازی» تبدیل به یکی عبارات مهم در آسیب‌شناسی‌های حوزه کودک شد.

آسیبی که خوشبختانه در چندماه اخیر با ورود برخی نهادهای نظارتی مانند پلیس فتا کمی کنترل‌شده‌تر پیش می‌رود. به گونه‌ای که در ابتدای امسال ویدیوی دو دختر و پسر نوجوان اینستاگرامی با واکنش پلیس فتا مواجه شد و بحث جرایم مربوط به استفاده ابزاری از کودکان در فضای مجازی را این بار به شکل جدی‌تری به میان آورد.

همچنین پلیس فتا در اقدامی صفحات برخی مادران فعال در اینستاگرام که محتوای آن‌ها از طریق کودکانشان مجرمانه و شامل بهره‌کشی بود از اختیارشان در آورد و به جای آن پست‌هایی در مخالفات با این سبک زندگی منتشر کرد. اقدامی که هرچند دیر انجام شد. اما می‌تواند روند رشد و الگوسازی این مادران را متوقف کند و حتی شاید جلوی رشد قارچ‌گونه این قبیل مادران را در شبکه اجتماعی تا حدی کاهش دهد.

آیا معلم قائم‌شهری مجرم است؟

طبق بندهای صریح قانون حمایت از کودکان و نوجوان مصوبه ۲۳/۰۲/۹۹ ویدیوی تولید و منتشر شده از معلم قائم‌شهری یک اقدام مجرمانه است.

در بندهای ۶ تا ۹ ماده ۱۰ این قانون آمده‌است:

- ۶در دسترس قراردادن یا ارائه محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل به طفل یا نوجوان به یک یا چند مجازات درجه هشت قانون مجازات اسلامی؛

۷- استفاده از طفل و نوجوان برای تهیه، تولید، توزیع، تکثیر، نمایش، فروش و نگهداری آثار سمعی و بصری مستهجن یا مبتذل، حسب مورد به میانگین حداقل و حداکثر تا حداکثر مجازات مقرر در قانون مربوط؛

۸- واردات، صادرات، تکثیر، انتشار، عرضه، معامله یا بارگذاری محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان بهرهگیری شده و یا حمل و نگهداری آنها به یکی از مجازاتهای درجه شش قانون مجازات اسلامی؛

۹- برقراری ارتباط با طفل و نوجوان در فضای مجازی به‌منظور هرگونه آزار جنسی یا ارتباط جنسی نامشروع به یکی از مجازاتهای درجه شش قانون مجازات اسلامی.

چرا ماجرای معلم قائم‌شهری به وجود آمد؟

در چندسال گذشته پخش آهنگ‌های ویروسی شده در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یکی از رفتارهای ساده اما خطرناک برخی جمع‌های نوجوانانه شد. در فیلم‌های منتشر شده از کودکان و نوجوانان بارها دیده‌ایم بچه‌ها در حال همخوانی برخی آهنگ‌های مبتذل و به اصطلاح هیت شده هستند و تصمیم دارند آن را برای آن خواننده بفرستند. این موضوع گاهی پا را فراتر گذاشت و در اقدام‌هایی باور نکردنی برخی از دانش آموزان با فرم و روپوش مدرسه برخی از این آهنگ‌ها را سر صف همخوانی کردند و یا در برخی مهدکودک‌ها به عنوان آهنگی برای ورزش و رقص کودکان از آن استفاده کردند.

اتفاقی که نوعی شوک فرهنگی بود اما اقداماتی برای آن صورت نگرفت و موضوع بیشتر از نقد و محکومیت کلامی پیش نرفت و حالا به نظر می‌رسد در راستای همان ماجرا پخش چنین آهنگی در کلاس درس یک خانم معلم عجیب به نظر نرسد بلکه ادامه مسیر همان همخوانی آهنگ‌هایی نظیر «جنتلمنه» ساسی مانکن باشد.

در ادامه این ماجرا خوی بلاگری و فرهنگ بلاگرپروری در سالهای گذشته باعث شده بسیاری از صاحبان مشاغل، از آبدارچی تا معلم و کارمند و... تلاش کنند برای جذب مخاطب بیشتر رفتاری متفاوت از خود در شبکه اجتماعی نشان دهند. این تفاوت گاهی برای سایر هم‌صنف‌ها مثبت و گاهی مثل ماجرای معلم قائم‌شهری منفی خواهد بود.

آیا معلم قائمشهری باید اخراج شود؟/ از «آقامون جنتلمنه» تا «گنگستر آمل»

چرا معلم و کادر مدرسه قائم‌شهری متوجه بدی ماجرا نبوده‌اند؟

آنچه مسلم است نه معلم قائمشهری، نه کودکان کلاس درس و نه حتی والدین‌ آن‌ها که احتمالا همگی اکانت اینستاگرامی معلم فرزندانشان را داشته‌اند و نه حتی کادر مدرسه متوجه قبح و بدی این ماجرا نبوده‌اند. بی‌اطلاعی یک معلم جوان  از قوانین حقوق کودکان و حتی درک وی از محتوای نامناسب موسیقی استفاده شده در کلاس درسش نشان می‌دهد علت این معلول جایی فراتر از کلاس درس و حتی آن مدرسه است. اگرچه معلم دارد به نشانه تاسف در ویدیوی منتشر شده سرتکان می‌دهد اما این تاسف همراه با ضبط فیلم بیشتر شبیه یک اقدام نمایشی است تا یک تاسف معلمانه.

معلم و مدرسه قائم‌شهری اولین متخلفان رفتارهای نامناسب با کودکان به لحاظ فرهنگی نیستند. آخرین هم نخواهند بود. مشکل فرآیند آموزشی معلم‌هاست که تعدد نمونه‌های مشابه نیز نشان می‌دهد چیزی در مورد حقوق کودکان نه تنها به والدین آموزش داده نشده بلکه حتی معلمان مدارس نیز از این موضوع بی‌خبرند و مسئولین آموزش و پرورشی باید چاره‌ای برای این موضوع بیندیشند. سواد رسانه‌ای حالا چیزی فراتر از سواد اینترنت و کامپیوتر است و اینطور که پیداست باید آموزش‌های ضمن خدمت ادامه‌داری همراه با قوانین جدید که هرساله ممکن است اضافه و یا دچار تغییراتی شوند به معلمان و کادر آموزشی مدرسه داده شود. مثل قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که برای جلوگیری از بهره‌کشی از کودکان و نوجوانان در خردادماه 99 تنظیم شد و نیازمند توضیح، تفسیر و مثال مصادیق است.

چرا معلم قائمشهری این شیوه را انتخاب کرد؟

شکایت از فضای خشک آموزشی در مدارس گله همه کسانی است که ۱۲سال پشت میز و نیمکت‌های مدرسه نشسته‌اند و حتی برخی به آن مدل پادگانی می‌گویند. شکستن این فضای خشک و بسته در مدارس کشور به خصوص در مراکز دولتی که حتی مساحت کلاسش به نسبت تعداد دانش آموزان مناسب نیست، باعث می‌شود برخی معلمان تصمیم بگیرند برای شکستن این فضا از مدل‌های مختلف دیگری برای تدریس استفاده کنند. مدلی که رابطه عمودی معلم- دانش آموزی را حتی بشکند و معلم را به جای یک آموزش‌دهنده صرف تبدیل به یک همراه آموزشی و حتی همبازی و دوست برای بچه‌ها کند. برگزاری کلاس درس در حیاط مدرسه و یا حتی تغییر چینش میز و نیمکت کلاس از جمله رفتارهایی بوده که سال‌های اخیر از بعضی معلمان برای تغییر فضای خشک و جدی مدرسه دیده‌ایم. دیگر ویدیوهای منتشر شده از معلم قائمشهری فارغ از درست و غلط بودن آن‌ها نشان می‌دهد این معلم جوان نیز سعی بر طراوت بیشتر در کلاس‌های درسی‌اش داشته‌است و دوست داشته‌است معلم بهتری برای دانش آموزانش باشد. حال اینکه چقدر برخی از آن‌ها درست یا غلط بوده سوالی‌است که متخصصین آموزشی باید به آن پاسخ بدهند.

اما نکته نهفته در این ویدیوها خلاء طرح درس‌ و شیوه‌های آموزشی برای معلمان است و اگر معلمی بخواهد تغییری در راستای شادی کلاسش انجام بدهد همه بار خلاقیت به دوش خود اوست. نبود آهنگ و موسیقی‌های آموزشی برای کلاس‌های درس، عدم طراحی بازی‌های عملی برای برگزاری کلاس‌های درس باعث شده که برخی از معلمان در ابتکاراتشان برای شکستن این فضا دچار اشتباه شوند. معلم‌هایی که نخواهند به شیوه سنتی چندصدساله و با ادبیات و شیوه «از جلو نظام» و صف‌های طویل دانش آموزانشان وارد کلاس شوند.  

آیا معلم قائمشهری باید اخراج شود؟

چندی بعد از انتشار ویدیوی کلاس درس معلم قائم‌شهری و همخوانی آن‌ها با آهنگ نامناسب؛ از آموزش و پرورش استان مازندران خبر رسید که این معلم مدرسه اخراج و احتمالا این مدرسه ابتدایی لغو مجوز خواهد شد. خبری که بلافاصله همپای ویدیوی اصلی دست به دست شد و دوباره موجی از واکنش‌های موافق و مخالف را به همراه داشت.

آنچه که مسلم است اشتباه معلم قائمشهری در رفتار خود با دانش آموزان است. پخش آهنگ و حتی همراهی معلم با محتوای مبتذل قطعا چارچوب‌های اخلاقی یک دانش آموز را دچار اشکال می‌کند چون او بابت گوش دادن و حتی حفظ و همخوانی یک آهنگ با محتوای نامناسب از معلم کلاس درس خود تایید گرفته‌است و همین مجوزی بر محتواهای نامناسب دیگری که احتمالا در آینده منتشر خواهد شد و در پلی‌لیست او قرار خواهد گرفت.

اما آیا کسانی که از روی دلسوزی حکم به اخراج این معلم داده‌اند و حتی پا را فراتر گذاشتند از لغو مجوز مدرسه حرف زدند به آوارگی این دانش آموزان و بلاتکلیفی آن‌ها در روزهای پایانی سال فکر کرده‌اند؟ آیا اخراج معلم قائمشهری که به هر دلیلی ولو غلط توانسته بود همراهی دانش آموزانش را داشته باشد به سلامت روح و روان آنان ضربه نخواهد زد؟ آیا این دانش آموزان را متوجه اشتباه صورت گرفته می‌کند؟ اثراث آموزشی مثبت این اخراج و این لغو مجوز چه خواهد بود؟

این‌ها همه سوالاتی‌ست که مسئولان آموزش و پرورشی و حتی کسانی که موافق حکم صادر شده بودند باید به آن جواب منطقی و عقلانی بدهند.

منبع: ایسناپلاس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • ناشناس
    11

    مدارس غیر انتفاعی به کلی باید جمع شده وتمام مدارس دولتی باشند چون طبقاتی بودن آموزش آسیب روحی زیادی به دانش آموزان وارد می کند درشیوه جذب معلم تجدید نظر اساسی صورت بگیرد جذب از طریق تربیت معلم انجام شود وسایر روش ها کنار گذاشته شود فضای مدارس وحقوق معلم بهبود یابد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      واقعا دلسوووزززز و کارآمد😂😂
      برا شهرت و جمع کردن فالور از چندتا بچه سوءاستفاده می کنه

    • ناشناس
      9

      معلم ها به اندازه کافی حقوق می گیرند، همش تعطیلن، مدارس غیرانتفاعی هم باید بماند خیلی ها دلشون نمیخواد بچه هاشون به مدرسه دولتی بروند. به معلم ها باید آموزش بدهند یکم رفتار درست یاد بگیرند

    • ناشناس
      2

      ساندیس با کیک تاریخ مصرف گذشته خوردی هنگ کردی

    • افتین.
      1

      معلم چقدر حقوق میگیره؟ اندازه یه کارمند بانک میگیره؟ شغلش اموزشه اگه رفاه نداشته باشه چطوری دانش اموز تربیت کنه معلمی شغل با ارزشیه باید حقوقش بالاباشه نه اینکه معلن لنگ رسوندن خودش به سرماه باشه و چهارجا کارکنه. این تفکرات احمقانه شما باعث میشه اموزش کشور رشد نکنه. حقوق معلمای ایرانی نسبت به بقیه دنیا چیه؟ اصلا قابل مقایسه هست ماهی ده تومن میگیرن.

    • 0

      اینم آزادی ولتون کنیم میرید علفارو می خورید مست می کنید

  • من عزم الامور
    16

    وقتی در جایی فرد دلسوز و کارآمد و شایسته ای می بینند دنبال بهانه می گردند تا او را کنار بگذارند.بهانه به دست خانم معلم دادند تا اورا اخراج کنند.

    نظرات شما -
    • والله خیرالماکرین
      8

      به نام خدا
      کسانی که به بهانه هایی کارشان را از دست می دهند یا اخراج می شوند ،یا در محل کار عرصه را طوری بر او تنگ می کنند که از کار کنار بروند . ناراحت نباشند به امید خدا آینده ی خوبی در انتظار شان است. سرنوشت ما دست خداست نه دست دیگران.دیگران مشکل ایجاد می کنند .خداوند متعال تدبیر کننده ی امورات است.

    • A
      16

      فرد دلسوز و کارامد با چند تا پسر بچه همخونی میکنه که عرق خور و قاتلم.

  • ناشناس
    17

    برای فالوور از دانش آموزان سو استفاده نکنید چند نفر از این بچه ها معنی ترانه را میدانست .. خیانت نکنید

    نظرات شما -
    • 2

      آهنگ شاد بوده با هم میخونن، تو عروسی ها کلی آهنگ با همین مضامین میخونن کسی هم اراذل و اوباش نشده

  • تبریز
    24

    واقعاً او یک فرشته بود (شیطان در لباس انسان)....

  • ناشناس
    0

    الان به اتهام زندانی طبق فلان قانون راستی از قانون هم اینا درمورد خودشون هم استفاده میکنن مثل اون اسلحه ساز کیه رافعی پور ویا همین زیبا کلام ویا هر کیه که درمورد مملکت حرف میزنه مثل احمدی‌نژاد که همش هشدار دادکه دارن ایران را میفروشن چطور اورا زندانی نکردن چطور درمورد قراداد چین همه جیز به مردم گفت چرا دورا تنبیه نکردند جون همه به نحوی فک وفانیلان الانم یواش یواش میخواد نماینده شه چطوری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چون اینها از خودشونند و حالت سوپاپ اطمینان جامعه هستند

  • زمان
    5

    به نظر من هم معلم وهم دانش اموزان معني عرق سگي را نمي دانستند اهنگ ريتمش قشنگ بوده و انها هم خواندن قصور شده اميدوارم مسئولان ببخشند وخانم معلم. نابود نشه

  • علم الهدی
    2

    مکتب سلیمانی دردروس گنجانده شد که چی بشه اینا فقط دوست دارند بچه هار را اینجوری بار بیارند شادی ونشاط را ازبچه ها هم بگیرند اینجوریه که بچه ها دوست ندارند درس بخونند امثال این خانم را که شادی ونشاط را به کلاسش میاره دوست ندارند .هرچی شیطنته زیر چادروریشه اونایی هست که ادعای مسلمانی میکنند وگرنه خیلیها چادر دارند یامرده ریش میزارند که خیلی هم شعور اجتماعی بالای دارند

    نظرات شما -
    • کتلتیان
      0

      😅😅😅

    • ناشناس
      3

      ایجاد فضای شاد در مدارس به چه قیمتی؟
      آهنگی که محتوای مبتذل داره(مشروب خوردن و ...) در کلاس درس خونده بشه و معلم هم با حرکاتش تایید کنه و بعد فیلمش رو منتشر کنه...

      با وجود اینکه دلم به حال معلم میسوزه اما اگر در موارد اینچنینی برخورد قانونی صورت نگیره و اطلاع رسانی خوب انجام نشه، جلوی موارد مشابه گرفته نمیشه

    • افتین.
      0

      خدارو شکر این معلم بدبخت زنه. معلم مرد تجاوز کرد تو مشهد هگه دهناتون بسته بود و حتی اخراجم نشد اون مرده تو فارس خود ارضایی کرد اخرش کارشناس مسائل اقتصادیم کردینش این چون زنه چنین رفتاری باهاش دارین و یه اهنگ خوندنش براتون عین جنایته. همتون ضد زنید

  • ناشناس
    14

    وقتی کسی که خودش فرهنگ و علم رو أموزش میده ترویج بی فرهنگی می کنه باید توبیخ بشه. بچه ها باید آموزش خوب ببینن نه آموزش گنگستر شدن.

  • رئیسی
    2

    اگر بزرگترها یادشان باشد معلمی در پایه اول تدریس میکرد وباشعر وزدن دوتا چوب بهم دیگه حروف را برای بچه ها باآهنگ جا مینداخت وخیلی هم پیشرفت درسی داشت .کیسی فرمودند معلمها از طریق تربیت معلم جذب بشوند پس دیگرانی که نتونستند وارد تربیت معلم بشوند وعلاقه به تدریس دارند چکار باید بکنند .کفیت کار مهمه مگر این خانم معلم فیلم سوپر برده سر کلاس حالا رقصیده باشه مگر چی شده این خانم به کلاسش عشق میورزد چون باب میل شما نیست خطا کرده دست بردارید ازاین اخلاق گندتون .هزاران دزدی وکثافت کاری تو این مملکت ازطرف حکومتیان رخ میده ککشون نمیپره این همه اختلاس ودزدی میکنند مهم نیست فقط شل حجابی یا بدحجابی شده ملعبه دستشون انگاری مملکت ارث پدریشونه از بازنشستگان برای تدریس استفاده میکنند تا پول کمتری بدهند که یک جوان تازه نفس سر کار نیاد خوب این بازنشسته بازه نداره اینا اصلا براشون مهم نیست که دانش آمزان خوب درس بخوانند همه کارهاشون همینه فقط دروغ وریا .به نظر من ازافرادی که علاقمند تدریس هستند باید استفاده کنند کاری نداره مثل چندین سال پیش که ازدیپلم استخدام میکردند برای معلمی تابستانها براشون دوره های ضمن خدمت یا دانش افزایی میزاشتند .اوایل انقلاب میگفتند باید پنجره های مدارس دخترانه را با پتو مشکی بپوشانند .آیا شد حالا برخی ازاین خشکه مقدسها که خودشون اگر آب باشه شناگر ماهری هستند میگن خانم کارمند تواداره ها نباشه .چرا نباشه اتفاقا باید باشه چون خیلی خوب کار میکنند منظم ودقیق هستند ارباب رجوع هم میتونه اگر خانم باشه بره پیشش راحت حرفشو بزنه .مگر همه خراب هستند خراب خودتونید اونا هم ناموس مردم یا دیگر همکارانشون هستند .خجالت بکشید عوض اینه ازاین خانم تقدیر وتشکر کنید که داره زحمت میکشه داغونش کردید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      همانطور که اگر علاقه به شغل مکانیکی پزشکی مهندسی کولرسازی داشته باشی باید آموزش ببینی ووارد آن شغل بشوی برای معلم شدن هم همین است تربیت معلم راه ورود به این شغل است نمی توان هرکسی را به کلاس درس فرستاد درصورتیکه حساسیت کارمعلم قابل مقایسه باسایر مشاغل نیست اگر معلمی درآمریکا فیلم داعش یا صدای اذان را سرکلاس پخش می کرد حتما با چنین معلمی برخورد می کنند در ایران هم همینگونه باید رفتار کرد آمریکا هم اجازه نمی دهد هرکسی به را حتی معلم شود وبه کلاس درس برود درآن جا هم چیزی شبیه تربیت معلم هست

  • ناشناس
    0

    انگار چقد در آمد ی معلم در مدارس غیرانتفاعی هس؟ آنچنان تیتر اخراجش رو زدن انگار رئیس شرکت نفت بوده برو عامو نهایت درآمد این معلم طفلی یک یا خیلی خیلی باشه دو ملیونه ک پول کفش و لباس این معلم هم نمیشه آموزش و پروش ی فکر اساسی ب حال محتوای بیخود کتابها و جو خشک و مسخره مدارسش کنه

  • ناشناس ا
    3

    اگر انهايي كه حكم اخراج معلم را صادر كرده اند اكر خودشان اهل روزه ونماز باشند كارشان درسته اما خودشان در خانه شان مه واره موبايل هوشمند دارند و قطعا بچه هايشان به موسيقي مبتذل گوش ميدهند كسي كه خرما بخورد نمي تواند به كسي بكويد خرما نخور

  • دستور میدهم سریعا
    0

    ۱_تنها راه حذب افراد ۵۰ و ۶۰ ساله که موی خودشان را در آموزشهای دروغین سفید کرده اند می باشد. ۲_مدیران بازنشسته ۳۶ سابقه که اکنون مدیران استانی هستند چه درک درستی از دبستانی ها دارند.

  • یه بنده خدایی
    1

    الان نماهنگ سلام فرمانده استفاده ابزاری نیست
    اینا میشن استفاده ابزاری؟؟

    نظرات شما -
    • نام
      10

      پرفسور این شعر به ارزش در هرجایی در دنیا در مرکز فرهنگی محکوم است

    • به نام
      0

      استاد میشه نظرتونو در این مورد نوحه هم بگید؟

      من سگتم یا حسین
      سگ در خونتم
      یه عمره تو هیئتت
      پرسه زنون و گُمم
      این سگ نالایقو
      رد نکنی حسین جان
      سگتم حسین..سگتم حسین‌..
      سگ در خونتم

      این شعر چرند و مزخرف توهین به ما ایرانی ها و انسانیت نیست که هزار نفرم همراه مداح میخوننش؟
      ولی آهنگ آقامون جنتلمنه جنتلمنه غیر انسانیه؟
      واقعا که....

    • ناشناس
      0

      به نام
      مداح ها میگن من سگتم حسین، ثواب هم داره، با اون صدای نکره، تا نصفه شب عربده میزنن و میخونن ثواب هم داره، من کارمند از دستشون آرامش ندارم، ثواب هم داره، ولی کار این دختر جوان گناه هست

  • محسن
    0

    در تمام کشور ها و ملت های متمدن بیشترین حقوق و رفاه از آن معلمان و اساتید هست. وقتی معلمی درگیر نان باشد چطور می تواند با تمام انرژی برای نسل آینده انرژی و توان برادر!!!
    وقتی ما به اساتید و معلمان بها نمیدیم جذبه ای برای افراد شایسته برای این جایگاه ها نمی ماند و جایگاه ایشان به دست افرادی مانند همین فر می رسد.
    این بنده خدا تقصیری ندارد چون ظرفیت و درک هوش ایشان در همین حد بوده که نتواند زشتی این کار رو درک کند.
    لطفا به فکر معیشت اساتید و معلمان باشید تا فردایی بهتر داشته باشیم.

  • سلیمان
    0

    چرا اینگونه مسایل جزیی را مطرح ورسانه ای میکنید تا عده ای هرچه کارهاوخطاهای بزرگتر از آنها را به شما نثار کنه

  • ناشناس
    0

    با پخش ویدیو اخراج شده با پخش عکس ابرویش را نبرید

  • پریا
    9

    وقتی درانتخاب معلمان گزینش کافی نمیشودوصرفاپارتی وسهمیه ملاک قرارمیگیردنتیجه این میشود

    نظرات شما -
    • 😐
      2

      بله خوب باید بپرسن
      ۱ کفن میت چند تیکست؟
      ۲ آهنگ مورد علاقه خود و خانوادتون؟
      اعمال شب دهم محرم؟

      سواد و مدارک تحصیلی مهم نیست،فقط باید عرب پرست باشی
      خداروشکر مملکت دست شما نیست،صدرحمت به علم الهدی😐

  • پیشگو
    1

    خداییش انصاف نیست معلم به این سرزندگی...!

  • ناشناس
    0

    دلار50000تومان .گوشت 400000تومان.رهن خانه500میلیون خودرو500میلیون ازدواج صفرشغل صفر.مسلمان کافرمسوول کارگرمدیرکارمندوزیروکیل خدانایب یکی نیست توایران رسیدگی کنه

  • ناشناس
    7

    متاسفانه این خانم معلم فکر نکرده که واژه هایی مثل خول ارازل عرق سگی مست الکی سیاه مست چیه هست و آیا بچه های ۸ و ۹ ساله باید این واژه ها را بدانند ؟ فکر شو نکرده که این بچه ها میرن از پدر یا مادرشون می پرسند که فلان واژه یعنی چه ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اسکل همه بچه ها از حفظ هستند یعنی تو خونه گوش دادن به اون فندق تو سرت یه ذره فشار بیار

  • محمد
    1

    دلار شد ۵۰۰۰۰ گوشت شد ۵۰۰۰۰۰ گیر دادند به معلم و دختر ویک تار مو

  • ناشناس
    0

    این اهنگ و همه مردم شمال از حفظ هستند کوچک و بزرگ ،معلم چیکار کنه الان هم نخونن بزرگ بشن میخونن کاری نمی تونین بکنین دیگه هر چیزی مخالف حرف مسولان فعلا برای مردم خوشاینده و دلخوشی محسوب میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واسه مردم شمال متاسفم که آخر افتخارشون گانگستر بودنه

  • ناشناس
    0

    آهنگ عزا و نوحه بزاره خوبه جمع کنید بساط نفرت افکنی را کشور را به قهقرا بردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها