در زندگی مشترک حق انتخاب مسکن با چه کسی است؟

در قوانین ایران، حق سکنی با شوهر است و تعیین مسکن از آثار ریاست شوهر به شمار می‌رود و بخش نخست ماده 1114 قانون مدنی به این موضوع اختصاص یافته است.

در زندگی مشترک حق انتخاب مسکن با چه کسی است؟

 

IMG_20220807_195736_247

IMG_20220807_195740_079

IMG_20220807_195742_821

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • 🐜
    4

    حق انتخاب مسکن بامادران است آقایان بیشتر بیرون هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مظلومیت مردان را متوجه شدین هزینه مسکن را مرد میدهد وبیشتر هم بیرون است کمی واقع بینی برای مردان بد نیست

    • ناشناس
      1

      مظلوم ترین مرد دنیا شوهر منه که اگه بهش بگی بالای چشمت ابرویه می‌ره سر چهارراه شلوارشو در میاره می‌زاره رو سرش و فریاد می‌کشه..

  • ناشناس
    7

    در صدر اسلام زنان حقی بیشتر از کنیزی نداشتند! زنان امروزی فراتر از حد تصور دارای حق و حقوق زوجیت شده اند!

    نظرات شما -
    • 8

      شما چیزی از اسلام نمی‌دونی...
      اسلام گفته زن می‌تواند به فرزندش شیر ندهد و در خانه شوهر دست به سیاه و سفید ( کار کردن) نزند
      برای زن کنیز گرفته شود تا کارهایش را انجام دهد اما زن نمی‌تواند بدون اجازه شوهر از خانه خارج شود

    • ناشناس
      0

      به کاربر ۱۱:۵۲: در صدر اسلام و حتی تا چند سال پیش در ایران زن کجا حق مطالبه اجرت المثل ایام زناشویی را داشت؟! کجا حق تملک نصف دارایی شوهر را در صورت درخواست طلاق از سوی شوهر داشت؟! کجا حق اشتغال به کار بیرون از منزل را در صدر اسلام داشت؟! کجا حق تحصیل در بیش از ۷۰ سال پیش در روستاها را داشت؟! کجا حق تعیین مهریه گزاف را داشت؟! کجا حق ناسازگاری و ایستادن در روی شوهر را داشت؟! کجا جرأت و گستاخی تقاضای طلاق از شوهر را داشت؟! کجا اجازه داشت بدون اجازه شوهر پایش را از خانه بیرون بگذارد؟! کجا اجازه خیانت به شوهر را داشت؟! و ... این حق و حقوق ها همه اش از برکات پیروزی انقلاب است!

  • زهره
    0

    من با همسرم به خاطر این مسئله چندسال درگیر بودم ولی وقتی دیدم زورم بهش نمی‌رسه کوتاه اومدم
    از خونه ای که توش زندگی می‌کنم راضی نیستم و خیلی عذاب می‌کشم اگه شرایطش رو داشتم ول می‌کردم می رفتم....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قبل از اینکه به درخواست ازدواج شوهرتان پاسخ بله بگوئید بایستی با چشمان و فکر باز شرایط تمکن مالی ایشان را می سنجیدید و بعد پاسخ بله را می گفتید! وقتی با چشمان و فکر باز به طرف خود پاسخ بله می گوئید تلویحاً به او می گوئید تا آخر عمر به پایت می نشینم.

  • ناشناس
    0

    ما اوایل زندگی با خانواده شوهرم در یک منزل بودیم یک اتاق به ما داده بودند و خب خیلی عذاب آور بود هر روز دخترها و پسرها و عروس ها و دامادهایشان در رفت و آمد بودند و حریم خصوصی نداشتیم ....
    به نظرم کسی که نمیتونه یک خونه خوب تهیه کنه نباید ازدواج کنه
    هم من و هم همسرم اشتباه کردیم و بر اساس احساسات و هیجانات جوانی سرنوشت مون رو رقم زدیم و تا سال‌ها تاوان دادیم....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      درست است زندگی به سبک شرقی (ژاپنی) قدیم باعث ایجاد محدودیت هایی برای آزادی کامل زوجین می شود ولی این نحو زندگی لذت بخش و روحیه آور است و انسان اصلاً احساس تنهایی و گوشه نشینی و افسردگی نمی کند!

  • ناشناس
    2

    اکثریت مردان ایران مورد ظلم خانمها قرار گرفتن مهریه زیر یک سقف زندگی مشترک بنای دوام زندگی نیست مهریه را حذف کنید تا طلاق بالا نرود بیشتر خانم ها مرد را پول و ثروت می ببیند خانمها باید آرامش و نسبت به بوجه مردها زندگی کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      شما دخترتو بدون مهریه تقدیم کن بسم‌الله،،،،،،،،، ما هم پشت سر دنباله روی می‌کنیم

    • ناشناس
      6

      مهریه به خاطر اینه که شما مردها به زن وفادار بمونید چون شیطان دست بردارتون نیست خب زن‌ها هم گناه دارن نمیخوان یه عمر با استرس زندگی کنند مهریه واسه روز مباداست که اگه شما خیانت کردین دل زن به یه چیزی خوش باشه اگه مهریه نبود شما چند زن رو بدبخت می کردین!؟؟
      تازه با وجود مهریه باز هم کار خودتون می‌کنید

    • ناشناس
      1

      به ناشناس ۱۹:۰۵: نخیر به لحاظ قانونی اصلاً هم اینطور نیست که مطالبه مهریه از سوی زن برای روز مبادا {بزعم شما مثلاً وقتی شلوار شوهر دو تا شد} باشد! مهریه عندالمطالبه است و زن می تواند از حق حبس مهریه سوءاستفاده کند و تا موقعی که شوهر مهریه او را نپرداخته به منزل شوهر نرفته و از وظایف زناشویی نسبت به شوهر امتناع کند و با وجود امتناع از وظایف زناشویی نفقه ایام گذشته اش را هم مطالبه کند! در سنت پیامبر اسلام (ص) تعیین و پرداخت مهریه نازل و کم قیمت هدیه و پیشکشی جز ابراز محبت و عشق شوهر به همسرش نیست. در ایران امروزی تعیین مهریه های گزاف از سوی زنان متأسفانه دستآویزی برای سرکیسه کردن مردان شده است!

    • ناشناس
      5

      به ناشناس ۲۰ درست است که مهریه عندالمطالبه است ولی خودتون خوب می دونید اکثریت زنان ما تا آخر عمر آن را از مرد طلب نمی‌کنند مگر زمان طلاق و جدایی آن هم به نظرم بیشتر از سر لجبازی هست وگرنه ما تو فامیل چند طلاق داشتیم که زنان مهریه شونو بخشیدند ببینید اگر مرد معتاد باشه و زن بخواد طلاق بگیره شاید مهریه شو ببخشه یا مرد مریض باشه یا حبس ابد یا .....زن میبخشه ولی ولی ......اگر زن بفهمه شوهرش به او خیانت کرده چون زن روی این مسئله خیلی حساسه از روی لجبازی حتی شده تمام ثروتشو وکیل بگیره این کار رو می‌کنه و مهریه شو از مرد می‌گیره

  • ناشناس
    0

    الان باب شده مردان لوث میگویند حرف آخر را که چشم باشد مردان میزنند ،ولی متاسفانه این یک واقعیت است و برای همین است که در جامعه مردانگی دیگر وحود ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها