با این هشدارهای ماکان آریا پارسا، اسیر کلاهبرداری های مهاجرتی نشوید!

با توجه به علاقه روزافزون مردم به مهاجرت و کار و زندگی در کشورهای دیگر، هر روز شاهد افزایش موارد کلاهبرداری در این زمینه هستیم.

با این هشدارهای ماکان آریا پارسا، اسیر کلاهبرداری های مهاجرتی نشوید!

در همین راستا، ماکان آریا پارسا نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایی خارجی و عضو کانون کارآفرینی استان اصفهان، توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

دکتر ماکان آریا پارسا با بیان اینکه سودجویان و اخاذان از هر فرصتی برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند گفت: "افرادی که قصد مهاجرت دارند، معمولاً می‌خواهند از هر راهی که شده به خارج از کشور بروند. آن‌ها بعضاً خانه و زندگی‌شان را می‌فروشند تا بتوانند به کشور موردعلاقه‌شان مهاجرت کنند. همچنین در زمینه هزینه کردن، معمولاً خساست و دقت کافی به خرج نمی‌دهند تا بلکه کارهای مهاجرتشان سریع‌تر انجام شود. همین امر، زمینه را بیش‌ازپیش برای سودجویان فراهم می‌کند تا با سوءاستفاده از این نقاط ضعف مردم، از آن‌ها اخاذی کنند."

وی در ادامه گفت: "بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد اغلب افرادی که گرفتار چنین کلاهبرداران و مشاورنماها و وکیل نماهایی می‌شوند، حتی زحمت یک جستجوی ساده قبل از مراجعه به آن‌ها را به خود نداده‌اند. این افراد همچنین هنگام رجوع به کسانی که ادعا می‌کنند وکیل رسمی مهاجرت هستند، از آن‌ها مدارک و اسناد رسمی که ثابت کند واجد شرایط هستند را طلب نمی‌کنند و همین ناآگاهی‌ها و غفلت‌ها، منجر به این می‌شود که جسارت کلاهبرداران برای اخاذی و سودجویی هر روز بیشتر از دیروز شود!"

آریا پارسا اضافه کرد: "از تمام هم‌وطنانم می‌خواهم برای کسب یک زندگی بهتر در خارج از کشور، همه زوایای پنهان و آشکار این تصمیم مهم را بسنجند و نزد کسانی بروند که هویتشان آشکار و سابقه‌شان پاک باشد. در این صورت است که با خیالی آسوده می‌توانند امور مهاجرتی‌شان را به این افراد بسپارند."

او در بخش پایانی اظهاراتش ابراز امیدواری کرد با دقت بیشتر و آگاهی وسیع‌تر، افراد کمتری در دام سودجویی کلاهبرداران مهاجرتی گرفتار شوند.

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خدا
    0

    خودت یکی از مفت خورایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها