نماینده مردم چابهار:

هرگونه سنگ اندازی در مسیر افزایش ظرفیت پزشکی، سو تدبیر است

نماینده مردم چابهار گفت: در شرایط کنونی کشور و نیاز مردم به خدمات درمانی و پزشک، به ویژه در مناطق کم ‌برخوردار، هرگونه سنگ‌اندازی در مسیر افزایش ظرفیت پزشکی یک سو تدبیر است و مجلس شورای اسلامی پیگیر تصویب و اجرای این طرح خواهد بود.

هرگونه سنگ اندازی در مسیر افزایش ظرفیت پزشکی، سو تدبیر است

معین‌الدین سعیدی  در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: اکثریت نمایندگان مجلس در نامه‌ای رسمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت خود را از طرح افزایش ظرفیت پزشکی اعلام کردند و تصویب آن را مطالبه دارند.

اکثر نمایندگان مجلس معتقدند ظرفیت‌های کشور کاملا آمادگی اجرای این طرح و افزایش تعداد پزشکان را دارد؛ به ویژه در مناطق محروم که ماندگاری و تعداد پزشکان بسیار کم است، ما نیاز به افزایش تعداد پزشکان داریم و چاره‌ای جز این امر نداریم.

وی ادامه داد: از انجایی که موضوع افزایش ظرفیت پزشکی درخواست قاطبه نمایندگان مجلس است بنابراین ما طی جلسه‌ای با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

در شرایط  کنونی کشور و نیاز مردم به خدمات درمانی و پزشک،  به ویژه در مناطق کم ‌برخوردار، هرگونه سنگ‌اندازی در مسیر افزایش ظرفیت پزشکی یک سو تدبیر است و مجلس شورای اسلامی پیگیر تصویب و  اجرای این طرح خواهد بود.

وی در خصوص نیاز به پزشک متخصص افزود: برای مثال در استان سیستان بلوچستان و در حاشیه سواحل مکران که دارای شش شهرستان می‌باشد ما تنها یک پزشک متخصص عفونی داریم و با توجه به شرایط کرونایی کشور آیا این یک فاجعه در حوزه نظام سلامت نیست؟

در صورت ادامه چنین رویکردهایی که کشور را بحران در حوزه درمان روبرو کرده است مردم اعتماد خود را به نظام سلانمت از دست خواهند داد.

نماینده مردم چابهار در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت پزشکی نباید تنها به پزشکان عمومی محدود بشود و بایستی شامل پزشکان متخصص نیز بشود. اولویت دادن به افزایش پزشکان عمومی کار درستی است اما به شرطی که تعداد پزشکان متخصص نیز متناسب با آن افزایش یابد. افزایش ظرفیت تنها در بخش عمومی کار مناسبی نیست و باعث رفع کمبودها نمی‌شود

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    حسن تدبیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها