وزیر آموزش و پرورش:

نبض مدرسه باید با حضور دانش آموزان بتپد/ به‌دنبال شراکت مردم در مدرسه‌سازی هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سلامت به مجموعه باصلاحیت بهداشت تکیه شده و با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور امسال آغاز می‌ شود.

نبض مدرسه باید با حضور دانش آموزان بتپد/ به‌دنبال شراکت مردم در مدرسه‌سازی هستیم

محسن حاجی میرزایی امروز شنبه در مراسم نواختن زنگ آغاز تحصیلی اظهار داشت: امروز بزرگترین رویداد فرهنگی کشور با ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم و همه افراد یاری رسان در این خیر بزرگ آغاز می شود.
وی افزود: آغاز سال تحصیلی در واقع لحظه تحویل سال دیگری در طبیعت است که به زندگی رنگ و جلوه ای دیگر می دهد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال سال تحصیلی با تقارن ماه محرم آغاز می شود که شور نابی را در سراسر کشور ایجاد می کند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید سالی به گونه ای متفاوت آغاز می شود، گفت: امسال راهی را در پیش گرفته ایم که پیش از نرفته بودیم و جدید است؛ بنابراین باید از مشارکت همگانی بهره برد.

وی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها و ارائه باکیفیت آموزش اولویت، ماموریت و حق آموزش و پرورش است، ادامه داد: برای سلامت به مجموعه باصلاحیت بهداشت تکیه شده و با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور امسال آغاز می‌ شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در کلاس های حضوری رعایت فاصله بین دانش‌آموزان، استفاده از ماسک، کوتاه کردن زنگ کلاس‌ها و رعایت موارد بهداشتی در سرویس مدارس و سایر پروتکل ها رعایت می شود.
حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: مدرسه فقط یک ساختمان نیست، بلکه مدرسه جایگاه شکل گیری شخصیت، هویت دانش‌آموزان و توسعه مناسبات اجتماعی و کسب مهارت‌های اجتماعی است و تاثیرات تربیتی عمیقی در آموزش دارد.
وی یادآور شد: نرفتن به مدرسه به مراحل رشد و تکوین شخصیت دانش آموزان آسیب می‌رساند؛ بنابراین باید مدرسه جان بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید همه در میدان باشند، نگرانی خانواده ها را درک می‌کنیم اما به ظرفیت‌های بالا در جامعه نیز می توان اتکا کرد.
حاجی میرزایی اظهار داشت: جامعه زنده نباید در برابر پدیده‌های نوظهور در استیصال قرار گیرد.
وی اظهار داشت: علاوه بر کلاس های حضوری برای ارائه آموزش، پیش بینی‌های لازم از جمله مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و تضمین می شود که همه دانش‌آموزان از فرصت آموزش به بهترین نحو برخوردار شوند.

وی افزود: همچنین آموزش و پرورش نگران بود تصمیم اشتباهی گرفته نشود که سلامت دانش آموزان را به خطر بیندازد؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد که به تصمیمات وزارت بهداشت و درمان اعتماد کنیم.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش در چارچوب اعلام شده ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس پیش می رود و تابع آنها است؛ از این رو در حوزه سلامت کوچکترین عدولی نخواهیم داشت.
حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: امیدواریم خانواده‌ها به آموزش و پرورش اعتماد کنند تا این وزارتخانه با حساسیت های بیشتر مراقبت های لازم را اعمال کند.
وی درخواست کرد که از اظهارنظرهای پراکنده در فضای مجازی خودداری شود و گفت: آموزش و پرورش انتخاب کرد که به مجموعه بهداشت و درمان کشور اعتماد کند. آنها اجازه دادند ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های حضوری را آغاز کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: گروهی که به دلیل بیماری یا تعداد زیاد دانش آموز در مدارس نمی توانند، در کلاس درس حضور یابند، آموزش مجازی خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه مدت آموزش برای دانش آموزان ۳۵ دقیقه است، افزود: خانواده‌ها باید در این شرایط با آموزش و پرورش همکاری کنند و وزارتخانه نیز تلاش می کند سال تحصیلی آینده پرثمر باشد.

مدرسه سازی برای همه مردم ارزشمند است

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه به دنبال این است که همه مردم در مدرسه سازی شریک شوند و ۸۰ میلیون خیر در جامعه ایجاد شود، مدرسه سازی برای همه ارزشمند است.
حاجی میرزایی اظهار داشت: امروز آغاز سال تحصیلی است و کاری بزرگ یعنی افتتاح مدرسه خیرساز (نوجوان) در این روز انجام شده است.
وی افزود: با حضور در جمع خیرین احساس غبطه دارم و گمان می‌کنم خداوند توفیقات بزرگی به خیرین داده است.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مدرسه تنها یک ساختمان نیست، بلکه جایگاه شکل گیری شخصیت و هویت انسان‌هاست، بنابراین مشارکت در ساختن آینده جامعه تلاشی مبارک است.
حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: طرح مشارکت عمومی برای ساخت مدرسه تنها یک طرح برای تامین اعتبار مدرسه سازی نیست، چرا که با وجود کمبود منابع، افزایش توجه دولت و بیش از ۶ برابر شدن اعتبارات و افزایش ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردی سهم خیرین، باعث شده تعهدات خیرین هرساله افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: اتفاق مهم و اساسی که به واسطه این طرح رخ داده، این است که همه مردم باید در این کار ارزشمند سهیم شوند تا در نهایت اثر تربیتی آن دیده شود.

وی با بیان اینکه باز کردن چتر مشارکت در ایران یک امر مبارک است، افزود: امیدوارم طرح یک متر در تمام مناطق کشور توسعه پیدا کند. همچنین طرح آجر به آجر به عنوان یک کار تربیتی توسعه یابد.

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ امروز شنبه ۱۵ شهریور ماه به رسم همه ساله در مراسمی نمادین با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدیوکنفرانس و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه "نوجوانان" واقع در خیابان فرجام تهران نواخته شد.

به این ترتیب سال تحصیلی جدید به منظور جبران کسری آموزشی سال گذشته در پی همه گیری بیماری کرونا در کشور، دو هفته زودتر نسبت های قبل آغاز می شود.

همچنین در این مراسم مدرسه خیرساز «نوجوانان» نیز افتتاح شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    مدرسه سازی کمکهای مروم حوادث طبیعی سیل و.... کمکهای مردم و همه چیز را مردم بسازند دولت چکار بکنه فقط چپاول مال مردم!

  • R.m
    0

    دویست میلیاردیورو بودجه دراختیارسپاه گذاشته شده یرای یه جنگ احتمالی که خودشونم میدونن جرات جنگ باامریکاروندارن.سالانه خدادمیلیون یوروکمک مالی میکنن به بشاراسدوحزب ا... لبنان بودجه کم نمیارن،یه میلیون وام کرونادادن به ملت عوضشوماهانه ازپدریارانه مردم دارن درمیارن .خجالتم نمیکشن به جای این همه موشک وتسلیحات ساختن وخرج عطینا کردن (یک هشتادمیلیونم )به نظام اموزشی توجه کنید،تومجلستونم برای ملت تئاتربازی نکنید.دستتون برای ملت روشده انقدبهمون نگید بده درراه خدا.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها