شرشر می ریزد و خنک می‌کند + تصاویر

آبشار زیبای شرشر در آذربایجان غربی در بالای کوه قرار گرفته و در مسیر دسترسی به آبشار، غارهای طبیعی و مناظر زیبا دیده می‌شود.

شرشر می ریزد و خنک می‌کند + تصاویر

آبشار شرشر چالدران هم معنی و مترادف "شلاله" در زبان ترکی آذربایجانی و معادل آبشار در زبان فارسی است.

آبشار زیبای عربدیزج در فاصله ۲ کیلومتری جنوب غربی روستای عرب دیزجی آواجیق شهرستان چالدران و در فاصله کمی از روستای عرب دیزجی و فاصله ۴۰ کیلومتری شهر چالدران و ۴۵ کیلومتری غرب شهرستان ماکو قرار گرفته است. آب و هوای لطیف و معتدل محل از طرفی، وجود آبشار زیبای دیگر در فاصله حدود 100 متری غرب این آبشار از طرف دیگر، همچنین فضاهای سر سبز، بکر و مناظر طبیعی دل انگیز آن همواره پذیرای دوستداران طبیعت و فرار از هیاهوی شهری است.

افراد دوستدار طبیعت برای بهره مندی از این مناظر طبیعی خدادادی و چیدن گیاهان دارویی این منطقه هرساله به این مکان سرازیر می‌شوند.

شهر زیبای چالدران از شهرهای آذربایجان غربی و در شمال غربی ایران قرار گرفته است. این شهر در گذشته نه چندان دور به نام " سیه چشمه " یا " قره عینی " خوانده می شد ولی در حال حاضر مزین به نام تاریخی چالدران است و البته هنوز هم عامه مردم، این شهر را به نام قره عینی یا به زبان محلی قره نی می‌خوانند.

شرشر می ریزد و خنک می‌کند + تصاویر

حسین زاده، فرماندار چالدران روستای عرب دیزج را در مسیر توسعه دانست و با بیان اینکه هدف دولت تدبیر و امید، توسعه گردشگری روستایی و اشتغال زایی پایدار است افزود: طرح توسعه گردشگری شرشر عرب دیزج یکی از طرحهای عمرانی تأثیرگذار در این حوزه است که باید بخشداری و دهیاری کارهای لازم را برای توسعه و ساماندهی این مکان گردشگری انجام دهند.

فرماندار چالدران با اشاره به اجرای زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان و تلاش دولت مردان در این زمینه از توسعه مناطق گردشگری در روستاهای عرب دیزج، قرنقو، بیک کندی و شهر آواجیق خبر داد و افزود: برای ساماندهی و احیای شرشر عرب دیزج ۲۵۰میلیون تومان، شرشر قرنقو۳۰۰میلیون تومان، بوستان روستائی بیک کندی ۵۰ میلیون تومان و پارک شیرین بلاغ آواجیق ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که در فاز های بعدی اعتبارات بیشتری برای توسعه گردشگری پایدار در این مناطق هزینه خواهد شد.


شرشر می ریزد و خنک می‌کند + تصاویر

شرشر می ریزد و خنک می‌کند + تصاویر

شرشر می ریزد و خنک می‌کند + تصاویر

شرشر می ریزد و خنک می‌کند + تصاویر

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها