اختصاص ۴ میلیارد تومان برای اجرای ۷ طرح آبرسانی در مناطق عشایری آذربایجان غربی

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: در سال جدید ۴ میلیارد تومان برای اجرای ۷ طرح آبرسانی در مناطق عشایری استان در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۴ میلیارد تومان برای اجرای ۷ طرح آبرسانی در مناطق عشایری آذربایجان غربی

علی ناجی امروز ۱۸ خرداد در جلسه بررسی وضعیت کوچ عشایر در ماکو، با تاکید براینکه، عشایر این شهرستان از ۳۷۲۲ خانوار و جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر برخوردار هستند، افزود: ماکو با بیش از ۲۳۰ هزار رأس دام سبک و ۱۴ هزار دام سنگین جزو مناطق تاثیر گذار در تولیدات دامی و لبنی است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی، در ادامه با تاکید براینکه، در سال جدید ۴ میلیارد تومان برای اجرای ۷ طرح آبرسانی در مناطق عشایری استان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: یک میلیارد تومان این اعتبار به شهرستان ماکو اختصاص یافته است.

حسین عباسی فرماندار ماکو نیز در این دیدار، عشایر را قشر مولد و کم توقع عنوان کرد و بر لزوم توجه بیش از پیش به جامعه زحمتکش عشایر تاکید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کنار حفظ هویت عشایری، باید امکانات مناسب رفاهی نیز برای این قشر تولید کننده فراهم شود، افزود: اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری ظرفیت بسیار مناسبی برای محرومیت زدایی مناطق عشایری است.

فرماندار ماکو با اشاره به پیش رو بودن فصل کوچ عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان گفت: تامین امکانات اولیه در مناطق ییلاقی از جمله آب شرب سالم، سرویس بهداشتی، روشنایی مناسب، راه دسترسی و آبشخور جزو ضروریات زندگی عشایری است و باید تلاش شود تا حد امکان تامین شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها