بیشتر محورهای استان سمنان لغزنده است/گردنه آهوان در محور تهران ـ مشهد مه‌آلود است

بیشتر محورهای استان سمنان لغزنده است/گردنه آهوان در محور تهران ـ مشهد مه‌آلود است

شدت بارش‌ها در استان سمنان سبب شده است تا سطح جاده‌های این استان لغزنده شده و لغزندگی نیز به مشکل یکنواختی جاده‌های این استان اضافه شود.

عواملی که آمار بالای واژگونی خودروها در محورهای مواصلاتی استان سمنان را بیشتر هم می‌کند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان نیز با اشاره به بارش‌های امروز از لغزندگی بیشتر محورهای مواصلاتی این استان در این ساعت خبر داد.

حسن خسروجردی اضافه کرد: بارش‌های روزهای اخیر سبب شده است تا در برخی نقاط استان سمنان سطح جاده‌ها لغزنده شده و تعدادی از خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان سمنان نیز دچار واژگونی شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد از سوانح رانندگی استان سمنان از نوع واژگونی است اضافه کرد: ازاین‌رو رانندگان باید با رعایت کامل فاصله طولی اقدام به رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان کنند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان اضافه کرد: رانندگان بهتر است با رعایت سرعت مطمئنه و نیز فاصله طولی مناسب و نیز پرهیز از تخلفات حادثه‌ساز نوروز را به کام خود و خانواد‌ه‌‌شان تلخ نکنند.

خسروجردی بیان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی یکی دیگر از علل واژگونی در جاده‌های استان سمنان است و در این زمینه نیز رانندگان بهتر است با انجام استراحت کافی و کامل اقدام به رانندگی در محورهای مواصلاتی این استان کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در استان سمنان استقرار داشته و آماده ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های این استان است بیان کرد: پلیس در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز هیچ مماشاتی نخواهد کرد و این موضوع در طرح نوروزی نیز تشدید می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با اشاره به اینکه به همراه داشتن لباس گرم و تجهیزات زمستانی برای عبور از محورهای شمالی و کوهستانی الزامی است بیان کرد: رانندگان باید به‌طور حتم برای عبور از این محورها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مه آلودگی در 3 گردنه استان سمنان/ گردنه آهوان در محور تهران ـ مشهد مه‌آلود است

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان نیز با اشاره به آخرین وضعیت جوی در جاده‌های استان سمنان بیان کرد: در روزهای اخیر بارندگی سبب لغزندگی محورهای مواصلاتی استان سمنان شد.

داوود فهندژ سعدی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز سطح برخی از محورهای مواصلاتی استان سمنان لغزنده است.

وی با اشاره به مه‌آلود بودن سه گردنه در محورهای مواصلاتی استان سمنان بیان کرد: گردنه‌های آهوان در محور بین‌المللی تهران ـ مشهد، بشم در محور سمنان ـ فیروزکوه و فولاد محله در محور شهمیرزاد ـ فولاد محله مه‌آلود است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان بیان کرد: ازاین‌رو رانندگان عبوری باید برای عبور از این محورها دقت کرده و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

هوای سرد همچنان میهمان مردم استان سمنان است/عبور سامانه بارشی از پس‌فردا

مدیرکل هواشناسی استان سمنان نیز با اشاره به آخرین وضعیت جوی در این استان گفت: هوای سرد همچنان میهمان مردم استان سمنان است.

غلامرضا حسنی غربا اضافه کرد: سامانه بارشی از پس‌فردا از آسمان استان سمنان عبور می‌کند و پس‌ازآن هوای این استان آفتابی خواهد شد.

وی گفت: در این مدت بارش باران و نیز برف در ارتفاعات استان سمنان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها