صنایع مدرن بسته‌بندی محصولات کشاورزی شمال کشور احداث می‌شود

صنایع مدرن بسته‌بندی محصولات کشاورزی شمال کشور احداث می‌شود

فرزین کاظمی‌نوری با بیان اینکه رسانه‌ها بازوان سازمان‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری باید به‌صورت کامل و جامع محقق شود.

وی با بیان اینکه سه سایت اقتصاد مقاومتی کشت و صنعت خزر در مازندران، جنوب گیلان و شهرستان رشت احداث شده و یا در حال احداث است، افزود: سایت اقتصاد مقاومتی شهرستان رشت در سال 96 اجرایی می‌شود و سایت اقتصاد مقاومتی جنوب گیلان در زمینی به مساحت 18 هکتار احداث شده است.

مدیرعامل کشت و صنعت خزر با اشاره به محصولات ارگانیک این سازمان اقتصاد مقاومتی، گفت: به‌طور مثال در سایت رودبار شاهد کاشت نهال‌های اصلاح شده زیتون با باروری 50 کیلوگرم زیتون در مدت سه سال بعد از کاشت نهال هستیم که در نوع خود کم‌نظیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کاظمی‌نوری با بیان اینکه مزارع ما در زمین‌هایی احداث شده که هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمی‌شد، تصریح کرد: هزاران هکتار اراضی گیلان قابلیت واگذاری به مردم برای تولید محصولات کشاورزی را دارد که بلا استفاده است و اجرای طرحی در این راستا می‌تواند بیکاری گیلان را به صفر نزدیک کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ابتکار، خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید و کار و تلاش است، اظهار داشت: اگر به جوانان متخصص و متعهد بومی اعتماد کنیم می‌توانیم ثمره آن را با سوددهی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه مشاهده و حس کنیم.

مدیرعامل کشت و صنعت خزر با اشاره به فقر گیلان در حوزه کار برای جوانان افزود: در استانی که آب و هوای مساعد و زمین کشاورزی وجود دارد نباید نیروی بیکار داشته باشیم چرا که کشاورزی آورده‌های زیادی در صنعت گردشگری دارد و طبیعت گردی و گردشگری در سایت‌های کشاورزی از مهمترین زیربخش‌های حوزه گردشگری است.

کاظمی‌نوری با بیان اینکه مسئولان دولتی باید بیش از پیش برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، گفت: شعار دادن نه دردی از مردم دوا می‌کند و نه ثمری دارد بلکه باید با اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی شیرینی اجرای آن را برای جامعه ملموس داشت.

وی با اشاره به ظرفیت گیلان برای تولید زعفران خاطرنشان کرد: متخصصان و محققان در حوزه معاونت تحقیقات کشاورزی کشت و صنعت خزر، طرح تولید زعفران در گیلان را تا پایان سال 97 اجرایی می‌کنند و در فاز دوم سایت جنوب گیلان اسخر پرورش ماهی نیز اجرا می‌شود.

مدیرعامل کشت و صنعت خزر با اشاره به اهمیت حوزه بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی اظهار داشت: صنایع مدرن بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی شمال کشور در سال 96 احداث می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها