تولید گندم در آذربایجان غربی به ۷۳۰ هزار تن رسید

تولید گندم در آذربایجان غربی به ۷۳۰ هزار تن رسید

اسمعیل کریم زاده ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توفیقات ارزشمندی نصیب این سازمان شد که تجلی آن در تولید گندم و رسیدنش به بیش از730 هزار تن نمایان شد.

کریم زاده گفت: پیش‌بینی تولید گندم برای سال زراعی گذشته 525 هزار تن بود ولی مازاد بر آن تولید شد و 636 تن از آن به‌صورت تضمینی خریداری شد.

وی افزود: در محصول چغندر قند کاشت آن یک میلیون 500 هزار تن پیش بینی شده بود که تولید آن به بیش از یک میلیون و 900 هزارتن رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال به طور متوسط ماهانه 5 هزار 600 تن گوشت سفید در آذربایجان غربی تولید شد.

کریم زاده اظهار کرد: 1000 تن سیب درجه یک و 3هزار و 250 تن پرتقال تامسون و والنسیا در سردخانه های استان برای مصرف نوروزی مردم ذخیره‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: توزیع این میوه‌ها در 365 مرکز از 25 اسفندماه در شهرستانهای آذربایجان غربی آغاز شده است.

کریم زاده افزود: قیمت این محصولات به ترتیب 1700 تومان برای پرتقال شمال و 3900 تومان پرتقال تامسون و والنسیا نرخ گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توزیع سیب و پرتقال تا 15 فروردین در شهرهای آذربایجان غربی استمرار می‌یابد.

کریم زاده اظهار کرد: هم اینک مرغ، برنج، شکر و گوشت منجمد در استان به اندازه کافی وجود دارد.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 300 تن برنج هم در استان آذربایجان غربی توزیع شده و 2 هزار و 100 تن مرغ منجمد موجود است و 500 تن نیز توزیع شده است و 85 تن هم گوشت منجمد در انبارها موجود است که در صورت نیاز در بازار توزیع می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها