باران ۱۷ استان کشور را در بر می‌گیرد/ گردوخاک مهمان آخر هفته خوزستانیها

باران ۱۷ استان کشور را در بر می‌گیرد/ گردوخاک مهمان آخر هفته خوزستانیها

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان هواشناسی کشور با توجه به عبور متناوب سامانه‌های جوی اطلاعیه‌ای را صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

سه شنبه 24 اسفند ماه سال 95: بارش باران، برف و وزش باد در خراسان شمالی، بارش باران در خراسان رضوی، بارش باران و وزش باد در شرق سمنان، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 25 اسفند ماه سال 95: رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش بادشدید موقتی به همراه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در جنوب سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه 25 اسفند ماه سال 95: بارش باران و برف در آذربایجان غربی و از بعدازظهر بارش باران و برف در آذربایجان شرقی، اردبیل؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، قزوین و تهران؛ بارش باران گاهی با رعد و برق در کهگیلویه و بویر احمد، شمال و غرب فارس، شمال و غرب خوزستان.

گفتنی است بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای و گردنه‌های کوهستانی مناطق یاد شده در امتداد رشته کوههای البرز و زاگرس خواهد شد.

همچنین از عصر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد در عراق و شمال عربستان، تشکیل توده‌های گردوخاک و انتقال آن به بخشهایی از جنوب غرب کشور سبب کاهش کیفیت هوا در استانهای ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس خواهد شد.

با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی فوق، توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز خسارتهای احتمالی، تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها