۱۰۰ مادر شهید شاخص آذربایجان غربی تجلیل شدند

ظهر امروز به مناسبت سالروز بزرگداشت مقام شهید که با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) نیز مصادف شده همایشی با عنوان مادران شهید و ایثارگر در محل سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی برگزار شد.

۱۰۰ مادر شهید شاخص آذربایجان غربی تجلیل شدند

در این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی اظهار کرد: برنامه‌های متعددی به عنوان روز شهید برای شناساندن مقام شهدا و ترویج فرهنگ شهادت و از خود گذشتگی ایشان برگزار می‌شود که راهکار مناسبی برای زنده کردن یاد شهداست چراکه خود شهدا بخش اصلی این برنامه‌ها هستند و متولیان با انجام وظایف خود این فعالیت ترویجی را انجام می‌دهند.

مهدی فعال خاطرنشان کرد: سالروز شهید امسال با سالروز شهادت ام‌البنین(س) مصادف شده است که وی نمونه بارز مادر شهداست و خانواده شهدا و به خصوص مادران شهدا باید ادامه دهنده راه این بانوی بزرگوار باشند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد جایگاه والای شهید گفت: تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گام برداشتن در راه شهدا و آموزه‌های دینی است و با ادامه این راه می‌توانیم نفس خود، خانواده خود و در سطح وسیع جامعه را تهذیب کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی تاکید کرد: این استان با شهدایی همانند باکری‌ها معرفی می‌شود که در صحنه‌های متفاوت ایفای نقش کرده‌اند و در 8 سال دفاع مقدس تبلور نقش آذربایجان بوده‌اند و در کنار شهدای دیگر هویت ایران اسلامی را تشکیل می‌دهند و بر ما وظیفه است از این هویت خود محافظت کنیم.

وی با اشاره به راه دیگر ماندگاری ایثار و شهادت بیان کرد: در این راستا بر اساس وصایای شهدا باید از ولایت و رهبری اطاعت کنیم که یکی از رکن‌ها برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران است و گام برداشتن در این مسیر تا ابد امنیت مردم ایران را تضمین می‌کند.

ارزش والای شهید را نمی‌توان با چیزی عوض کرد

رئیس حوزه علمیه امام(ره) ارومیه نیز در این همایش اظهار کرد: مناسبت روز شهید یکی از مناسبت‌های با اهمیت و ملی است و بر تمامی ملت ایران وظیفه است این روز را گرامی بدارند چرا که شهدا از جان خود گذشتند تا ما هم اکنون زندگی خود را در آسایش به سر بریم.

حجت‌الاسلام جواد ارجمندی افزود: سالروز شهید امسال با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) مصادف شده و این یک افتخار بزرگ برای مادران شهداست و خانواده‌های شهدا باید به شهادت فرزندان خود افتخار کنند که در راه دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان خود را ایثار کرده‌اند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه گفت: بسیاری از همسران و مادران شهدا بیش از 2 دهه در دوری شهدای خود زندگی را به سر برده‌اند که نمونه بارزی از بانو ام‌البنین (س) هستند و الگوگیری از ایشان از اعمال شایسته ایشان بر تمامی بانوان ضروری است تا یک زندگی مناسب درشان خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: در عصری قرار داریم که تهاجم علیه بانوان سرپرست خانواده بیش از افراد دیگر است و بانوان شهدا نیز از این تهدید به دور نیستند و مدیریت خانواده در این شرایط یک هنر بی‌بدیل و در عین حال ارزنده است که با هیچ عمل دیگری نمی‌توان آن را مقایسه کرد.

ارجمندی خاطرنشان کرد: آدمی باید در زندگی از خود یه حرکت متفاوت نشان دهد و در این میان باید هم از نظر معنوی و هم معنوی خود و اطرافیان را ساخت و ایجاد تحول در دوران مختلف زندگی یک برجستگی برای نمایان کردن خود است و از این رو باید در زندگی خود تحولی ایجاد کنیم تا بتوانیم در همگان اثر مثبت بگذاریم.

وی بیان کرد: همسر شهید بودن یک مقام است و باید خانواده‌های این شهدا توجه کنند که این ارزش والا با هیچ کالا و خدمتی عوض نکنند.

در این همایش بیش از یک صد نفر از مادران شهدای آذربایجان غربی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها