۷۵۰ هزار تن محصول لبنی از کشور صادر شد/‌صادرات برخی محصولات ‌به آمریکا‌

 حسن رکنی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات عشایر و دامداران گرمسار و آرادان اظهار داشت: فروش شیر در تمامی جلسات یکی از خطوط قرمز من است.

۷۵۰ هزار تن محصول لبنی از کشور صادر شد/‌صادرات برخی محصولات ‌به آمریکا‌

وی با اشاره به اینکه 45 درصد فروش شیر در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد عنوان کرد: این در چرخه تولید تا عرضه شیر شرایط را بسیار نامطلوب می‌کند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه 55 درصد باقی‌مانده از فروش شیر سهم کارخانه‌ها و واسطه‌های دیگر است افزود: عرضه شیر نسبت به رشد جمعیت و تقاضای خانواده‌ها بالا رفته و تا مادامی‌که این شرایط برقرار است صادرات سخت می‌شود.

رکنی با اشاره به اینکه میزان صادرات شیر به دیگر کشورها 150 تن افزایش‌یافته خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در تاریخ پس از انقلاب شیر و برخی از محصولات لبنی به آمریکا نیز صادرشده است که یک افتخار و دستاورد بزرگ در امور صادرات محسوب می‌شود.

وی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی را تمدید تخصیص جو برای عشایر دانست و گفت: باوجود تمام مشکلات پیشرو وزارت جهاد کشاورزی همواره برای تمدید مدت‌زمان جو در بخش عشایر و غیر عشایر در 3 سال گذشته تلاش کرده است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه درگذشته برای مسائل سبوس گندم توجه چندانی نمی‌شد خاطرنشان کرد: در طول این سه سال با یک سیستم نرم‌افزاری بر همه سبوسی که از کارخانه جات استحضار می‌شد؛ نظارت دقیق و توزیع استانی انجام‌گرفته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها