یزد پایلوت طرح کشوری "آموزش زوجین در آستانه ازدواج" شد

یزد پایلوت طرح کشوری "آموزش زوجین در آستانه ازدواج" شد

مجید رضازاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: یکی از مشکلات مهمی که ما در کشور با آن روبه‌رو هستیم، بحث طلاق است.

وی خاطرنشان کرد: طبق منابع اگر ما آموزشها و مشاوره‌هایی را پیش از ازدواج برای جوانان داشته باشیم، می توانیم 30 تا 50 درصد این طلاق‌ها که عمدتا هم در یک تا 5 سال نخست زندگی رخ می دهد را پیشگیری کنیم.

معاون خاطرنشان کرد: به همین دلیل سازمان بهزیستی برنامه آموزشهای پیش از ازدواج را با دارا بودن بیش از چهار هزار مدرس ازدواج و خانواده در کشور در دست انجام دارد.

رضازاده افزود: سازمان بهزیستی استان یزد با همکاری دادگستری، سازمان ثبت اسناد و ثبت احوال، کانون سردفتر داران استان توانسته برنامه‌ای را داشته باشد که این آموزشها را درموقع ثبت ازدواج به افراد ارائه و از این موقعیت برای انتقال آموزشها به افراد در حین ازدواج منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در استان یزد آغاز می شود ان‌شاءالله با موفقیت آمیز بودن این برنامه، ما آن را در کل کشور گسترش می دهیم.

معاون تصریح کرد: یکی از دلایل عمده جدایی‌ها، طلاق‌ها و خشونت‌هایی که ممکن است در خانواده به طلاق کشیده شود و حتی خشونت‌هایی که در سطح جامعه به وجود می آید، نداشتن مهارت های اجتماعی و مهارت های زندگی است که باید از کودکی به افراد آموزش داد.

رضازاده افزود: پدران و مادران باید این آموزشها را خودشان فرا بگیرند تا بتوانند به کودکانشان منتقل کنند، همچنین مدارس هم باید به خوبی این مفاهیم و آموزشها را به دانش آموزان بیان کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها