پیش‌بینی شرکت بیش از ۱۷ هزار هرمزگانی در مراسم اعتکاف

پیش‌بینی شرکت بیش از ۱۷ هزار هرمزگانی در مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد عصرامروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: یکی از راهکارهای اثربخش برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عرفان‌های دروغین مراسم اعتکاف است.

وی بیان‌ داشت: اعتکاف یکی از سنت‌های ارزشمند احیاشده بعد از انقلاب اسلامی و از راه‌های سازندگی و انس با حضرت حق است که نقش ارزنده‌ای در تربیت نسل جوان دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا از فرصت اعتکاف به نحو احسن بهره برد گفت: اعتکاف در سال‌های اخیر مورد توجه مقام معظم رهبری و مسئولان قرار گرفته و ایشان تاکید فراوانی بر احیای این سنت حسنه دارند.

انصاری‌راد تصریح‌کرد: باید شرایط اعتکاف طوری فراهم شود که معتکف نهایت استفاده را ببرد و در این مراسم معنوی باید از ظرفیت روحانیون به خوبی استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله در مدیریت اعتکاف جذب جوانان به این مراسم معنوی است، بیان‌کرد: جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف بیش از هر مراسم دیگری شور و نشاط دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از میزبانی 160 باب مسجد در ایام اعتکاف خبرداد و ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از 17 هزار نفر در هرمزگان معتکف شوند.

انصاری راد با اشاره به روند رو به رشد هر ساله حضور مردم در سنت معنوی اعتکاف افزود: در سال 95 بیش از 16 هزار نفر در هرمزگان معتکف شدند که بیشترین جمعیت را خواهران به خود اختصاص دادند. از این تعداد، بیش از 12 هزار نفر خواهر و حدود بیش از 4 هزار نفر برادر در 158 باب مسجد معتکف شدند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها