رابطه بعد از خیانت چگونه احیا می شود؟

تجربه مورد خیانت قرار گرفتن شاید یکی از دردناک ترین تجاربی است که هر فردی میتواند آن را تجربه ند. تقریبا اکثریت افرادی که با این تجربه رو به رو میشوند، قادر به ادامه زندگی با فرد خاطی نیستند.

رابطه بعد از خیانت چگونه احیا می شود؟

اما جدایی و قطع رابطه تنها راه حل نیست. بسیاری از متخصصین تحت شرایط خاصی، بخشیدن فرد خیانت کار راه راه حلی بهتر از جدایی می دانند.اما این راه حل تنها به مرحله بخشیدن محدود نمی شود. زوجی که از چالش بزرگ خیانت گذشته است مسیر طولانی برای رو به راه کردن دوباره اوضاع دارد. در ادامه بیشتر می خوانیم.

چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد شریکمان را جلب کنیم؟

خود را نبازید

روی سخن ما بیشتر با فرد قربانی است. ای خیلی طبیعی است که وقتی با مسئله خیانت رو به رو میشوید هیجانات بدتان زیاد باشد. می توانید گریه کنید، عصبی باشید و فریاد بزنید. اما تا کی؟ این هیجانات برای زمانی است که شما نمیدانید با وجود این اتفاق چه بلایی به سر زندگیتان آمده. اما حالا که قرار بر دادن فرصت دوباره شده، گریه کردن درباره اتفاقات گذشته کار احمقانه است. این حادثه اتفاقی است که افتاده، به جای گریه و زاری برای گذشته حواستان با اکنون و آینده باشد.

سواستفاده نکنید

درست است که شما قربانی این ماجرا هستید اما نیابد از این موضوع سو استفاده کنید. این که هر جا کم آوردید مسئله خیانت را پیش بکشید و بگویید من گذشت کردم!

شاید برای چند بار برایتان سودآور باشد اما به مرور حتما همسرتان از این حقه با خبر خواهد شد و نتیجه سو خواهد داشت.

کودکان را دخالت ندهید

یکی از بدترین آثار خیانت، تاثیری است که بر فرزندان و به خصوص کودکان میگذارد. هرگز و هرگز از کودکان به عنوان یک سلاح احساسی استفاده نکنید. اگر کودک هستند اجاره ندهید که موضوع را بفهمند و اگر نوجوان یا بزرگسال هستند اجازه دخالت به آنها را ندهید. چه در زمان بحران و چه بعد از بخشش.

اجازه دخالت ندهید

این که ببخشید یا ترک کنید تصمیمی است که خودتان باید بگیرید. هرگز اجازه ندهید که دیگران برایتان از روی خشم یا احساسات تصمیم بگیرند. افرادی مثل والدین بیرون از رابطه زناشویی شما هستند و فقط از روی احساسات والدینی ممکن است دچار خشم فراوان باشند. بنابراین تا جایی که میتوانید به جای کمک و مشورت گرفتن از آنها به سراغ متخصصین بی طرف بروید.

هیچ اتفاقی نیفتاده؟

اگرچه همانطور که گفته شد نباید از این اتفاقی که افتاده به عنوان سلاح استفاده کرد اما این به این معنی نیست ه باید کاملا وانمود کنید که هیچ اتفاقی نیفتاده است. از بعد از بخشش باید طوری رفتار کنید که در عین حال که همسر خاطی تان را بخشیده اید اما این به این معنی نیست که آن اتفاق و آن روز ها را فراموش کرده اید.

درمان را فراموش نکنید

بپذیرید که رابطه شما و همسرتان دچار یک زخم تقریبا عمیق شده و این زخم نیاز به درمانی دارد که به تنهایی ممکن نیست. یک متخصص ماهر پیدا کنید و حتما از تخصص و دانشی که دارد برای بهبود رابطه تان استفاده کنید. شنید حرف های هر دوی شما توسط یک متخصص بی طرف می تواند واقعا کمک کننده باشد.

منبع: مجله اینترنتی مشروح

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها