65 تُن عسل در بیجار تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی بیجار از تولید و برداشت 65 تن عسل کوهی مرغوب در 9 هزار و 70 کلنی توسط زنبور داران این شهرستان در سال جاری خبر داد.

65 تُن عسل در بیجار تولید شد

محمد عباسی روز دوشنبه اظهار داشت: بیجار در زمینه تولید عسل به خاطر شرایط مطلوب آب و هوایی و مراتع خوب ظرفیت مناسبی دارد.
وی با بیان اینکه حدود 200 نفر در تولید عسل طبیعی با 9 هزار و 70 کندوی زنبور اشتغال دارند، افزود: در این شهرستان همچنین 6 کیلوگرم ژل رویال و 29 کیلوگرم گرده گل از کندوها برداشت شده است.
عباسی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در بیجار بیش از 160 کندوی به صورت رایگان به متقاضیان پرورش و تولید عسل تحویل داده است، گفت: در هر روستا به ازای یک نفر که در دوره های آموزشی زنبورداری شرکت و مدرک فنی و حرفه ایی دریافت کند 2 کندوی زنبور عسل رایگان هدیه می دهیم.
مدیر جهاد کشاورزی بیجار تاکید کرد: زنبور عسل نقش عمده ای در گرده افشانی دارد بطوریکه فعالیت این گونه موجب افزایش 30 درصدی تولید محصولات باغی و زراعی در شهرستان می شود.
وی یادآور شد: شهرستان بیجار با بیشترین وسعت مراتع گَوِن، می تواند در بحث تولید عسل کوهی حرف هایی زیادی در کشور داشته باشد و در بازار با دیگر محصولات مشابه برای صادرات رقابت کند.
میزان برداشت عسل از هر کندوی عسل پنج تا هشت کیلوگرم است و قیمت فروش بهترین نوع عسل کوهی در بیجار بین 500 تا 800 هزار ریال متغیر است.
شهرستان بیجار در 140 کیلومتری شرق استان کردستان حدود 89 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع:ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها