نصب تجهیزات رصد اپتیکی در پاسگاه‌های مرزی گیلان

فرمانده مرزبانی گیلان از نصب تجهیزات رصد و پایش اپتیکی در پاسگاه های مرزی استان خبر داد.

نصب تجهیزات رصد اپتیکی در پاسگاه‌های مرزی گیلان

سرهنگ «کیاست سپهری»، در جریان سفر خود به دورترین و سردسیرترین مرز استان گیلان در روستای ونه بین شهرستان مرزی بندر آستارا و حضور در مراسم افطار مرزبانان پاسگاه مرزی این منطقه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرصتی مغتنم هست که همکاران ما ضمن حفظ، حراست و پاسداری از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران، به بحث ارتقای معنویات خود بپردازند.

وی ادامه داد : پاسداران مرزها ضمن حضور در مرزهای استان در برنامه‌های متنوعی که در ایام مبارک رمضان زیرمجموعه عقیدتی سیاسی هنگ مرزی از قبیل محفل انس با قرآن، نماز جماعت و سایر برنامه‌های مذهبی طراحی کرده‌اند، شرکت می‌کنند.

فرمانده مرزبانی گیلان در بخش دیگر سخنان خود به بحث انسداد مرز در نوار مرزی شهرستان مرزی بندر آستارا اشاره کرد و توضیح داد: در آینده‌ای بسیار نزدیک، بخش‌هایی را که فاقد انسداد هستند، تکمیل می‌شوند و امیدواریم اعتبارات عمران مرز بیشتر شود تا بخش اعظمی از نوار مرز را با انسداد پوشش دهیم.

سپهری خاطرنشان کرد : تجهیزات نوینی به مرزبانی ناجا در گیلان برای رصد و پایش اپتیکی مرز اختصاص یافته است.

وی افزود : مقرر شده که در اکثر پاسگاه‌های مرزی این تجهیزات به کمک مرزبانان بیایند که به‌صورت شبانه‌روزی بتوانیم یک پایش اپتیکی داشته باشیم.

فرمانده مرزبانی استان گیلان مبلغ هزینه شده برای این تجهیزات را بسیار چشمگیر برشمرد و تصریح کرد: این تجهیزات بسیار مدرن و به روز هستند و قابلیت تصویربرداری به‌صورت شبانه‌روزی را دارند و مرزبانان می‌توانند بهتر منطقه تحت مأموریت خود را کنترل کنند.

وی با بیان این‌که در بحث انسداد مرز گیلان نیازمند مبلغی حدود 30 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: تجهیزات اپتیکی جدید، بومی و تولید وزارت دفاع است.


منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها