مهمترین و راهبردی‌ترین هدف کشور توسعه یافتگی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: امروز مهمترین و راهبردی‌ترین هدف کشور توسعه یافتگی است.

مهمترین و راهبردی‌ترین هدف کشور توسعه یافتگی است

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از شبستان، دکتر محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز(18اسفند) در مراسم افتتاح 207 پروژه فنی در صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت، اظهار کرد: این رخدادها کارهای ارزشمندی و تکمیل کننده قطعلات حرکت کشور به سمت توسعه است.

وی تاکید کرد: امروز مهمترین و راهبردی‌ترین هدف کشور توسعه یافتگی است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در سند چشم انداز 20 ساله ایران در 1404 کشوری توسعه یافته است، گفت: بعد از قانون اساسی فرادست ترین سند کشور سند چشم انداز است.

وی افزود: بر تارک سند چشم انداز 20 ساله توسعه یافتگی می‌درخشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: اینکه مژده یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی به جوانان کشور داده شده در راستای گام برداشتن برای توسعه ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این 207پروژه فنی در صدا و سیمای مرکز گیلان جنسیت فرهنگی دارد، گفت: فرهنگ از ابعاد مختلف توسعه، هم بستر و هم مصدر و هدف توسعه است.

نوبخت اذعان کرد: از نظر اقتصادی در حالیکه در جایگاه هجدهم جهان قرار داریم اگر هشتم هم بشویم اما اگر فرهنگ در توسعه ما وجود نداشته باشد خود را جامعه توسعه یافته نمیدانیم.

وی تصریح کرد: مجموعه پروژه‌هایی مانند این 207 پروژه در صدا و سیمای مرکز گیلان افتتاح شده که می‌تواند مسائل فرهنگی را تحکیم ببخشد برای مسئولان ارزشمند است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: اگر متناسب با این نهاد فرهنگی و دانشگاه بزرگ که امام راحل صدا و سیما را اینگونه معرفی کرده، دولت آنچنان نمی تواند پشتیبانی کند عذرخواه هستم.

نوبخت اظهار کرد: آنچه در امکان دولت باشد از تولید آثار فرهنگی فاخر به ویژه در صدا و سیما حمایت خواهد کرد.

منبع: شبستان

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها