سرنوشت واردات کود انسانی از ترکیه به کجا می رسد؟/واکنش های مردم در فضای مجازی به کود انسانی چه بود؟

کود انسانی چیست؟ چرا این روزها تا این حد سروصدا کرده است؟

سرنوشت واردات کود انسانی از ترکیه به کجا می رسد؟/واکنش های مردم در فضای مجازی به کود انسانی چه بود؟

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبر فوری ، هرگونه مواد طبیعی یا غیرطبیعی که عموماً بخاطر مواد مفیدی که در آن وجود دارد در کشاورزی برای تقویت خاک مزرعه از آن استفاده می‌کنند، کود می گویند. کودها انواع مختلفی دارند: مفیدترین کود برای خاک، کودهای زیستی و شیمیایی است.

امروز اما خبری در فضای مجازی پیچید که تعجب همگان را برانگیخت، سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص برخی واردات عجیب و غریب به کشور واکنش‌های مختلفی را در سطح جامعه در پی داشت.
این مقام مسئول در توضیح این کالاها گفت: سال گذشته ۱۶۰ تن کود انسانی را از ترکیه وارد کردیم.

این در حالیست که بسیاری از فعالان فضای مجازی به این اتفاق واکنش نشان دادند و واردات کود انسانی را امری غیرضروری دانستند و آن را میوه برجام دانستند.

واکنش های مردمی

در ادامه تعدادی از این توئیت ها را بخوانید.

در بین چهره های مطرح، محمرضا سرشار نوشته است: میوهٔ برجام؟ سهل آبادی رئیس #خانه_صنعت،_معدن_و_تجارت ایران: سال گذشته 160 تن #«کود_انسانی» از ترکیه وارد ایران شده است.

فرد دیگری نوشته است: از حرف تا عمل دولت فقط اونجاش که قرار بود مدیر انسانی وارد کنن، #کود_انسانی وارد کردن.

کاربر دیگری نوشت: هیچوقت فکرشو نمیکردم از ماهواره و غنی سازی بیست درصد وپیشرفت نانو و...، برسیم به واردات #کود_انسانی

کاربر دیگری در توئیتر نوشت: لامصب کود که نیست، پوره گلابیای برجامه!

بالاخره برای آقایون خارجیا کودشونم یه چیز دیگس!

#کود_انسانی

یکی دیگز هموطنان که از قضا ترک هم بوده است نوشته : مگه ما تُرک های داخل چمون بود که رفتین سراغ ترکیه؟

تازه به اذعان متخصصین مال ما با آب و هوای اینجا سازگارترم هست!

( پرژک طور ) #کود_انسانی

کاربر دیگری نوشت: از کنار واردات #کود_انسانی به راحتی عبور نکنید!

غرب‌گراهای حاضر در دولت وظیفه تئوریزه کردن تفکرات "رضاخانی" در تحقیر ملت ایران رو به عهده دارند

اظهارات یک نماینده مجلس

علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از تبعات سنگین استفاده از کود انسانی در تولیدات کشاورزی گفت: استفاده از کود انسانی در تولیدات کشاورزی تبئات بسایر سنگینی مانند ماندگاری فلزات سنگین، انگل و آلودگی‌ها را دارد.

این نماینده اما خاطرنشان کرده است: مسئولان واردات این نوع اقلام از جمله کود انسانی باید در مجلس حاضر شوند و در این زمینه توضیحاتی ارائه کنند.

نکته جالب اینجاست که بعد از جستجوی واژه کود انسانی، هیچ توضیحی در فضای مجازی و یا حتی دانشنامه ویکی پدیا برای آن پیدا نمی کنید.

ضرورت واردات این حجم از کود چیست؟

واقعیت اینجاست که کود انسانی، بقایا و فضولان انسانی و یا فاضلاب است که بسیاری معتقدند نمی تواند برای کشاورزی مفید باشد. حالا باید دید که مسئولین برای چنین اتفاقی چه توجیهی دارند؟ و وارد کردن این حجم از کود را چگونه توجیه می کنند.

این در حالیست که دقایقی پیش سازمان توسعه تجارت خبر منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر واردات ۱۶۰تن کود انسانی از ترکیه را تکذیب کرد.

گفتنی است شماره تعرفه ذکر شده در برخی رسانه ها مربوط به گل ولای و فاضلاب است که به معنی واردات کود انسانی نیست و در صنایع شیمیایی کاربرد دارد ، با این وجود برای این ردیف تعرفه نیز طی سالهای ۹۵ و ۹۶هیچگونه ثبت سفارشی انجام نشده است و بنابراین وارداتی صورت نگرفته است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سعید
    0

    اگر این قضیه صحت داشته باشد باید گفت : لعنت خدابر تمام کسانی که از این موضوع مطلع بوده اند واین اقدام ننگین و زشت وناپسند را انجام داده اند ودریک کلام باید گفت:وا مصیبتا وا مصیبتا که حیثیت وشرافت ایرانی برباد رفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها