مجید پیرایش: هدف ما کمک به موسیقی کشور است و قصد نداریم جای کسی را بگیریم

«مجید پیرایش» درگذشته تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه تلویزیون (از جمله جشن رمضان_قلب آرزوها)،کنسرت ها و جشنواره ها رابر عهده داشته است واکنون مدیر سالن همایش ایرانیان می باشد

مجید پیرایش: هدف ما کمک به موسیقی کشور است و قصد نداریم جای کسی را بگیریم

به گزارش خبر فوری به نقل از موسیقی پارس، «مجید پیرایش» در سال های گذشته تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه تلویزیون (از جمله جشن رمضان_قلب آرزوها)، کنسرت ها و جشنواره ها را بر عهده داشته است و هم اکنون مدیر سالن همایش ایرانیان می باشد؛ وی همچنین برگزاری بیش از ۱۵۰۰ برنامه کنسرت و همایش را در کارنامه دارد. با توجه به برگزاری جشنواره موسیقی فجر در سالن ایرانیان و انتقاد هایی که در زمان جشنواره نسبت به این سالن مطرح می شد و همچنین شناخت بیشتر سالنی که به تازگی قابلیت برگزاری کنسرت در آن به وجود آمده است؛ مصاحبه ای با «مجید پیرایش» مدیر سالن ایرانیان انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

_ابتدا راجع به معماری و امکانات منحصر به فرد سالن همایش ایرانیان توضیح دهید.

به طور کلی معماری این سالن خاص است و شبیه هیچ کدام از سالن های ایران نیست. در گذشته نیز زمانی که ساخته شد، قرار بود تا تبدیل به ساختمان اپرا شود. ما با قرارداد و مشارکت با فدراسیون وزنه برداری و وزارت ورزش این مکان را بازسازی کردیم.

از لحاظ معماری فضایی جدید است و مخاطب وهنرمند با حضور در سالن و صحنه، این موضوع را کاملا احساس می کنند. به خصوص زمانی که خواننده برای اولین بار روی سن می آید سبک جدیدی را می بیند، به همین دلیل برخی خواننده ها مخصوصا آن دسته که در ساند چک حضور نداشتند، پس از گذشت دقایقی و اجرای چند قطعه، فضای سالن برای شان قابل درک شد و در ادامه اجرای بهتری داشتند.

این سالن حدود ۵۰ سال پیش توسط پیمان کاران فرانسوی ساخته شد. سالن ایرانیان حالت کرو مانند (دایره ای) دارد و به شکل سوله مستقیم نیست که این مساله باعث عمق کم سالن شده است، حتی زمانی که روی سن بایستید احساس نمی کنید که این سالن دوهزار نفری است. به علت عمق کم سالن و کرو بودن آن، فضای بسیار گرمی ایجاد می شود؛ یعنی این مکان یک سالن سمینار یا همایش نیست و می توان گفت سالن هیجان و سالن کنسرت و موسیقی است. اگر نصف این سالن خالی باشد کسی متوجه نمی شود زیرا کسانی که در طبقه پایین نشسته اند به طبقه بالا دید ندارند بخصوص زمانی که نور آن بخش نیز گرفته شود.

عمق دید این سالن از انتها تا روی سن، ۴۳ متر می باشد که اگر با دیگر سالن ها مقایسه کنیم؛ این عدد نصف است. حتی در انتهای سالن برای مخاطبان دید حداکثری وجود دارد که آن را متمایز کرده است؛ همچنین هیچ دو ردیف صندلی، هم سطح نیستند و دید مزاحمی وجود ندارد. به دلیل رعایت استاندارد معماری سالن، حتی در ردیف اول نیازی به تکان دادن گردن نیست و با دید مستقیم، مخاطب سن را می بیند؛ قصد مقایسه ندارم اما سالن هایی داریم که به علت عرض زیاد سن و عدم شیب، مخاطب نمی تواند سن را با دید مستقیم ببیند.

تا کنون بازخورد خوبی داشتیم؛ معماری متفاوت باعث ارتباط بسیار خوبی میان خواننده و مخاطب می شود و خواننده در تمامی بخش ها به مخاطبش دید کامل دارد و خوانندگانی ک فضای سالن را می شناختند به عنوان یک حسن از آن استفاده کردند.

شکستگی های موجود در سالن باعث ایجاد آکوستیک می شود؛ ضمن آنکه متریال و آجرهایی روی سالن کار شده است که حالت آکوستیک دارد و تغییری ندادیم، تنها با نورپردازی آن را به حالت دلخواه عوض می کنیم. سقف این سالن منحصر به فرد است و نمد های عایق صوت، بر روی تایل های آن قرار گرفته است که باعث جذب صدا و عدم بازگشت آن در فضا می شود.

*ایمنی سالن

از دیگر مسائل قابل توجه درسالن ایرانیان، این است که تا نه و نیم ریشتر استاندارد ایمنی زلزله دارد. گرچه در گذشته عدم آنتن دهی گوشی همراه در سالن یک حسن به شمار می رفت؛ اما هم اکنون با توجه به شرایط جامعه ما به دنبال ایجاد آنتن دهی مناسب گوشی ها در سالن هستیم اما عدم آنتن دهی مناسب، به علت دیوارهای بتنی بزرگ به قطر یک الی یک و نیم متر می باشد و سازه این مکان در ۵۰ سال پیش به شکل پیچ و مهره کار شده است و در محاسباتی که انجام شد، در زلزله اخیر کوچکترین تکانی نداشتیم و سالن ایرانیان و مجموعه آزادی از ایمن ترین مکان های تهران هستند. مسئله دیگر تخلیه سالن در کمتر از ۷ دقیقه است؛ در صورتی که در برخی سالن ها این زمان حتی به بیش از ۲۰ دقیقه می رسد. همچنین دو درب خروج هم کف و دو درب خروج طبقه بالا با مسیری بدون گردش وبا پله مستقیم به سمت بیرون و فضای آزاد است و هنگام خروج ازدحامی شکل نمی گیرد، همچنین کلیه درب های این سالن به شکل بادبزنی است.

ارری (Arrey) صدا حدود ۴۰۰ کیلوگرم است و اگر زلزله سازه را تکان دهد، قاعدتا این نیز باید تکان بخورد اما در زلزله

اخیر، حتی یک سانتی متر هم حرکت نکرده است.

*امکانات ویژه

همیشه خبرنگاران خصوصا به شکل مکتوب و خبررسانی آنلاین، به یک جایگاه نیازمندند که بخشی را همراه با اینترنت برای خبرنگاران در نظر گرفته ایم تا حداقل خبرنگاران جایگاه ویژه ای داشته باشند؛ می توانستیم در این جایگاه صندلی قرار دهیم و بلیت فروشی انجام دهیم اما به فکر جایگاه خبرنگاران بوده ایم و بخشی را برای شان در نظر گرفتیم.

تعداد زیادی از سیاستمداران به کنسرت می آیند و طبیعتا باید امکانات ویژه ای برای آنها نیز وجود داشته باشد.

ورودی پاویون، وی ای پی، سی ای پی، ورود و خروج مردم وهنرمندان همگی مجزا می باشد.

در بک استیج یک فضا با ظرفیت ۴۰ نفر برای مهمانان کنسرت وجود دارد؛ علاوه بر آن سوییت برای خواننده و اتاقی برای نوازنده ها هم موجود است که تمامی این امکانات تفکیک شده می باشد.

_با توجه به ظرفیت حدود ۲۰۰۰ نفری سالن ایرانیان، فضای لابی مجموعه کافی است؟

لابی سالن ایرانیان نیز حدود ۵۰۰ متر است که حتی اگر جمعیت زیادی از سالن هم زمان در آن حضور یابند باز هم فضا کافی و متناسب است. برنامه ریزی ویژه ای داریم و برای مثال کنسرتی که ساعت ۶ شروع می شود؛ تعهد میگیریم که ساعت ۴ونیم باید ساند چک آن تمام شود چون یک ساعت مانده به آغاز برنامه، درهای سالن را باز می کنیم؛ چرا که معتقدیم یک ساعت قبل از برنامه باید همه چیز آماده باشد، اما در جشنواره چون سیستم اجرایی به عهده ما نبود و یکسری مصلحت هایی را مد نظر داشتند؛ این برنامه لغو شد اما در باقی کنسرت ها انجام می شود.

_نورپردازی دیوارهای این سالن هنگام برگزاری کنسرت قابل تغییر است؟

قصد داشتیم دیواره های سالن را دیوار پوش کنیم اما کارشناسان بر این عقیده بودند که آجر ها را تغییر ندهیم و ما فقط رنگ آن را سفید کردیم تا نورپردازی خوب باشد و در هر برنامه می توانیم روی دیوار و جمعیت تم خاصی را اعمال کنیم، مثلا رنگ دیوار آبی یا قرمز باشد.

_امکان برگزاری مسابقات ورزشی در این سالن از جمله نقد هایی بود که در زمان جشنواره نیز مطرح شد، آیا هم چنان در این سالن مسابقات وزنه برداری برگزار می شود؟

بله، هم اکنون نیز مسابقات وزنه برداری در سالن ایرانیان برگزار می شود. در دنیا نمونه های زیادی است که حتی ورزشگاه ها را به گونه ای می سازند تا امکان برگزاری کنسرت هم در آن وجود داشته باشد. عده ای انتقاد کردند که این مکان یک سالن ورزشی است؛ اما ما افتخار می کنیم که در آن مسابقات وزنه برداری هم انجام می شود.

کشورهای میزبان المپیک برای هر ورزش سالن مجزا نمی سازند بلکه سوله های بزرگ و فلت را تهیه و متناسب با هر برنامه آن را هماهنگ می کنند.

سالن ایرانیان هم به عنوان سالن وزنه برداری ساخته شد و قرار بود کارهای دیگری انجام شود که این اتفاق نیفتاد. مسابقات وزنه برداری تنها سی الی چهل روز در سال برگزار می شود و برای همین مدت زمان کوتاه، بازسازی سالن صورت نمی گرفت؛ حتی مسابقات در این مکان برگزار نمی شد و در سالن های کوچک تر انجام می گرفت، اما از زمانی که سالن بازسازی شد؛ مسابقات در سالن ایرانیان برگزار می شود و حتی آمادگی برگزاری مسابقات جهانی را هم داریم و این مساله بدی نیست. در ومبلی لندن، خواننده های بزرگ دنیا هم کنسرت داشته اند؛ آیا باید بگوییم چون محل برگزاری مسابقات فوتبال است، کنسرت برگزار نشود؟ خوشبختانه ورزش وزنه برداری بر مبنای نمایش است و سن و تماشاگر دارد. سن سالن ایرانیان، تنها استیج دنیا است که می تواند سن وزنه برداری هم باشد؛ چون استقامت خاصی دارد و بتنی است. امروزه مسابقات تبدیل به یک نمایش شده است و به علت جذابیت های تلویزیونی، نورپردازی خاصی دارند که سالن تاریک است و نورروی سن متمرکز می شود. حتی اگر تعداد تماشاگران کم باشد سالن را تاریک می کنند تا عدم حضور تماشاگران در بخشی از سالن، از هیجان مسابقه کم نکند. ما زیرساخت های وزنه برداری را حذف نکرده ایم؛ پشت سن اتاق های گرم ورزشی قرار دارد و مسیر سالن تمرین ورزشکاران و بک استیج کاملا مجزا است و برگزاری مسابقات ورزشی خلل و مشکلی در امکانات سالن و برگزاری کنسرت وارد نمی کند.

_راجع به تجهیزات نور و صدای سالن توضیح دهید.

برای اولین بار جهت نورپردازی، سازه متحرک تهیه کردیم و بسته به هر کنسرتی می توانیم نورپردازی مان را عوض کنیم که هیچ سالنی این امکان را ندارد دلیل آن هم سازه ای است که در نورپردازی از آن استفاده می کنیم، چون به شکل برقی حرکت می کند و قابلیت پایین آمدن تا سطح یک متری سن را دارد که باعث می شود تجهیزات نورپردازی به سادگی روی آن نصب شود.

برای مثال سیروان دقت و حساسیت زیادی در بخش نورپردازی داشت و پیشتاز این امر است.

نوا (Nova) برند برتر اروپا است وما این سیستم صدا را از آلمان خریداری کرده ایم. نصب تجهیزات صدا، دوماه به طول انجامید و قبل از افتتاح، آن را تست کردیم. همراه با مهندس «علی تیموری» پس از تست سیستم صدا، در یک فرکانس مشکلی پیدا کردیم وبا گزارش آن به شرکت آلمانی، اعلام کردیم یک نویز روی باندها وجود دارد؛ که تشکر آنها را نیز در پی داشت. کارشناسان رسمی آنها به سالن ایرانیان آمدند و آن را به عنوان یکی از مکان هایی که این تجهیزات به خوبی نصب شد؛ در سایت شان معرفی کردند.

مجید پیرایش: هدف ما کمک به موسیقی کشور است و قصد نداریم جای کسی را بگیریم

_در زمان برگزاری جشنواره موسیقی فجر صدابرداری سالن را چه کسی بر عهده داشت؟

ما برای اولین بار در ایران تجهیزات را مهیا کردیم؛ برخی خوانندگان معتقد بودند سیستم را باید در اختیار گروه صدابرداری آنان قرار دهیم و اپراتوریش را به عهده آنان بگذاریم که این موضوع در دنیا نیز مرسوم است. بنابراین ما اعلام کردیم هر گروهی که می خواهد از این امکانات استفاده کند و اپراتور از سالن نباشد، باید به ما تعهد دهد که مسئولیت صدابرداری و حفظ سخت افزار تجهیزات به عهده خودشان است و دوستان چنین تعهدی را امضا کردند و با دریافت رسید، اجازه دادیم که اپراتور خودشان باشد.

_دلیل عدم کیفیت مطلوب صدا در برخی کنسرت های جشنواره چه بود؟ برای مثال برخی معتقد بودند کنسرت جشنواره سیروان خسروی و مهدی یراحی از کیفیت صدای خوبی برخوردار نبود.

کنسرت سیروان یکی از اجراهای خوب مان بود. کلیه امکانات را در اختیار سیروان قرار دادیم. کنسرت پازل بند، حامد همایون و ماکان بند نیز امکانات را در اختیارشان گذاشتیم و اپراتور خودشان مسئولیت را بر عهده داشت.

گروه ها، صدابرداران خوب و حرفه ای دارند؛ اما مسئله این است که به سالن اشنایی ندارند. این مکان یک سالن خاص می باشد و معتقدیم در این سالن، صدابردار ما بهترین صدا را می گیرد چون او خود، تجهیزات را چیدمان کرده و به شرایط و امکانات سالن آگاه است، صدا را چک کرده و بیش از صد ساعت برای صدای این سالن وقت صرف کرده است؛ بنابراین حتی زمانی که بهترین صدابردار ایران هم به این سالن می آید؛ تا از شرایط سالن آگاهی یابد، اجرا تمام می شود.

سیروان حتی نور کنسرتش را هم عوض می کند و برای ال ای دی ها برنامه دارد که نشانه ارزشی است که برای مخاطبان خود قائل می شود. قصد ندارم که بگویم صدابردار بد است یا خوب، من معتقدم صدابرداری که برای بار اول آمده قطعا عدم شناخت سالن باعث شده گاهی خطا کند؛ اما شب سیروان خوب بود خودش و مردم راضی بودند و احسان حاجیان نیز تشکر کرد.

انتقاد شده که حجم صدای سیروان زیاد بود؛ مگر می توان کنسرت سیروان رفت و انتظار صدایی آرام داشت؟ او برای ثانیه های کنسرتش برنامه دارد، کنسرت سیروان یعنی هیجان.

کیفیت صدای کنسرت مهدی یراحی نیز بسیار خوب بود و این خواننده از صدای سالن کاملا رضایت داشت؛ زمانی که خود خواننده راضی است چنین انتقادهایی بسیار عجیب به نظر می رسد.

امید نعمتی، آرش پاکزاد را به عنوان صدابردار گروهش معرفی کرد. یکی از بهترین کنسرت های این سالن اجرای امید نعمتی بود؛ من آرش پاکزاد را به عنوان یک استاد در زمینه صدابرداری قبول دارم و زمانی ک امکانات صدابرداری را در اختیارشان قرار دادیم، او ترجیح داد که در کنار صدابردار حضور داشته باشد و گفت هر چیزی که مد نظرم است از وی درخواست می کنم؛ که در این کنسرت نتیجه بسیار خوبی نیز گرفیتم. گاهی رفتار حرفه ای این نیست که کار را در دست بگیریم و بگوییم که بلد هستیم، همه کاربلد هستند. صدا برداری کنسرت محمد علیزاده نیز به عهده مسئول سالن بود و علیزاده و هوادارانش از کیفیت صدا راضی بودند.

_با توجه به برگزاری جشنواره موسیقی فجر در سالن ایرانیان، بلیت فروشی کنسرت ها نسبت به سال گذشته چگونه بود؟

در کنسرت جشنواره سیروان، بهنام بانی، حامد همایون، محمد علیزاده و… بیش از نود درصد بلیت ها به فروش رسید و جو سالن نشان می داد که تعداد مهمانان بسیار اندک هستند. تنها در یکی دو تا از اجراها، چند درصد از طبقه بالا خالی بود. اما امسال در بدترین حالت حدود ۷۰ درصد سالن پر بود و به طور کلی استقبال خوبی از کنسرت ها صورت گرفت. ضمن آنکه میانگین قیمت بلیت ها در زمان جشنواره حدود ۶۵ هزار تومان بود.

به طور کلی نیز در سال های گذشته کسی که قصد برگزاری کنسرت داشت، حتی به لیست کنسرت های آن ماه نگاه می کرد؛ اما در سال جاری به طور همزمان مهدی یراحی در سالن ایرانیان، احسان خواجه امیری در برج میلاد، هوروش بند در سالن میلاد نمایشگاه و بهنام بانی در فضای باز برج در حالی کنسرت برگزار کردند که تمامی بلیت هایشان به فروش رسیده بود و مشخص است که مردم بیش از سال های گذشته، از موسیقی استقبال می کنند.

موسیقی و کنسرت وارد سبد خانواده ها شده است؛ شهری همچون لندن ۱۷ سالن با ظرفیت ۲۰۰۰-۲۵۰۰ نفر دارد و ما سه، چهار سالن کنسرت داریم. یکی از نکات سالن ایرانیان این است که افراد از کرج هم به راحتی می آیند و حداقل ۷-۸ سالن دیگر نیاز است.

امروزه تعداد مخاطبان موسیقی و همچنین خوانندگان بیشتر شده و طبیعی است که برای اجرای برنامه نیازمند سالن هستند که ما رقم اجاره سالن را کمتر کردیم تا انشالله در قیمت بلیت هم تاثیر بگذارد.

_چگونه مسئولین جشنواره را قانع کردید تا سالن ایرانیان را برای برگزاری این رویداد مهم کشوری انتخاب کنند؟

مسئولین جشنواره ۴-۵ بار از سالن بازدید به عمل آوردند و از لحاظ دسترسی ها، تجهیزات فنی و امکانات، سالن را بررسی کردند که جا دارد از نگاه حمایتی آنها به اینکه یک مجموعه در تهران اضافه شد، تشکر کنم و همانگونه که پیش از این اشاره داشتم، هنوز حدود ۱۰ سالن دیگر نیاز داریم؛ هر چقدر که سالن بیشتر شود به نفع سیستم موسیقی است. بخش خصوصی با کمک دولت این سالن را به بازار موسیقی آورد و مسئولین ارشاد حمایت کردند تا این سالن رونق گیرد و خدای نکرده معنی اش این نیست که سالن های دیگر کم رونق شوند؛ من از اینکه سالن های دیگر هر روز پر باشند، استقبال می کنم چرا که انتخاب مجددا به سمت سالن ایرانیان می آید و اگر دیگر سالن ها پر باشد باعث خوشحالی ما است.

اعتقاد داریم سالن ایرانیان به سمتی می رود که بدون ایجاد ضربه ای به سالن های دیگر، جایگاه خود را پیدا می کند. ما روند موسیقی را رصد می کنیم و اینگونه نیست که یک سالن را تهیه کنیم تا ببینیم چه می شود، زمانی که بخش خصوصی در جایی هزینه می کند همه چیز آن را تحت محاسبه و بررسی قرار می دهد.

_در زمان جشنواره آیا شما نسبت به دیگر سالن ها مبلغ کمتری را برای اجاره بها دریافت کردید؟

قرارداد های جشنواره نیز موجود است و اگر ارشاد و ستاد جشنواره بخواهند اعلام کنند؛ من در این مورد مخالفتی ندارم.

_به طور کلی اجاره بهای سالن ایرانیان برای کنسرت ها به چه صورت است؟

ما مبلغی را به عنوان اسپانسری دریافت نمی کنیم؛ ممکن است یک خواننده یا تهیه کننده که قصد برگزاری کنسرت دارد، برای حاشیه امنیت اسپانسر گرفته باشد که سالن های دیگر از اسپانسر درصد می گیرند ولی ما تنها بر محتوای اسپانسرینگ نظارت داریم که فضای غیر قانونی نباشد که این مسئله کمک شایانی به خواننده ها و فضای موسیقی می کند.

ضمن اینکه قیمت سالن در نظر گرفته شده برای مانی رهنما و سایر خواننده ها قیمت معقولی به نظر می رسد؛ ما سالن را با قیمت کمتری در اختیارشان قرار می دهیم و تاکید داریم قیمت بلیت ها را نیز کاهش دهند؛ که اگر چنین اتفاقی نیفتد گرانی سالن را نمی توانند بهانه کنند و ممکن است هزینه های دیگری داشته باشند، ضمن آنکه به علت دید خوب این سالن اگر بلیت ۸۰ هزار تومانی خریداری کنند، دیدش به اندازه بلیت ۱۱۰ هزار تومانی سالن های دیگر است.

معتقدم قیمت گذاری اشتباه است و بستگی به عرضه و تقاضا دارد، قطعا دیگر سالن ها هم مصوباتی دارند و طبق آن عمل می کنند ولی ما با درگیری کمتری در این موضوع روبه رو هستیم چون اختیارات بیشتری داریم تا بتوانیم از یکسری فضاها حمایت کنیم.

_شرایط سن سالن ایرانیان برای طراحی دکور به چه شکل است؟

مهدی یراحی در این سالن، سه چهار پرفورمنس داشت و طراحی صحنه برای مثل مجسمه، فضای پاییزی و قطار را اجرا کرد و هنرمندان برای طراحی و اجرای دکور در سن سالن ایرانیان مسئله ای ندارند و براحتی می توانند آن را انجام دهند. در سن یک سکوی درام و پرکاشن ثابت ساخته ایم که به فضای دکور کمک بسیار زیادی می کند.

در سالن های بزرگ دنیا در استیج چیز خاصی نمی بینید بیشتر یک دیوار سیاه قابل رویت می باشد و ما معتقدیم که بلک باکس (جعبه مشکی) دوهزار نفره ساخته ایم که خواننده هر طور که بخواهد می تواند آن را تغییر دهد. بلک باکس خاصیتش این است که شما می توانید نوری که می خواهید را روی آن اعمال کنید. همچنین ال ای دی را به ۷-۸ مدل خاص می توان چید و طراح صحنه در این مسئله نیز برای اجرای طرح، آزادی عمل دارد.

_از جمله انتقاداتی که در زمان جشنواره مطرح شد، نارضایتی ورزشکاران حاضر در خوابگاه بود که به سر و صدای ناشی از کنسرت گلایه داشتند، آیا چنین موضوعی صحت دارد؟

خوابگاه برای وقتی است که مسابقات برگزار می شود و زمان اردوی تیم ملی مشخص است. چون ایام جشنواره پس از مسابقات جام جهانی بود، ورزشکاران در استراحت و مسافرت بودند و ایام جشنواره هیچ اردویی در این سالن برگزار نشد و کسی در خوابگاه حضور نداشت.

بخشی از درآمد سالن ایرانیان صرف ورزش و تیم ملی می شود و یکی از اهداف ما کمک به ورزش است؛ طبیعتا کاری که ورزشکار را اذیت کند، انجام نمی دهیم.

_چه امکانات ویژه ای برای خوانندگانی که سالن ایرانیان را برای برگزاری کنسرت خود انتخاب می کنند، فراهم کرده اید؟

برای همکاری با تهیه کننده و خواننده، در صورتی که زمان داشته باشیم و سالن خالی باشد می توانند آخرین تمرین کنسرت را بدون هزینه در همین سالن انجام دهند.

کنسرت مانی رهنما طی یک شب برگزار می شود و با ارکستری بزرگ همراه است که دو روز سالن را در اختیارشان قرار دادیم تا بتوانند در محل برگزاری کنسرت تمرین کنند.

_با توجه به تعاریف شما از استاندارد های سالن ایرانیان، دلیل عدم استقبال برای برگزاری کنسرت در این سالن چیست؟ برای مثال اگر نگاهی به لیست کنسرت های اسفند ماه داشته باشیم متوجه می شویم که تنها یک کنسرت در ماه جاری در این سالن برگزار می شود.

شیوه اجاره سالن در تهران به این شکل است که در ابتدای سال تهیه کننده طی جلسه ای با مسئولان سالن، تعداد روزهایی که برای اجاره سالن مد نظر دارد را مطرح می کند زیرا تهیه کننده برنامه ریزی یک ساله اش را انجام داده است، مثلا برای ۵۰ شب سالن را رزرو می کند و مبلغی را به عنوان پیش پرداخت تحویل می دهد و نمی تواند آن را کنسل کند، ما اعتقاد داریم از سال آینده وارد بازار موسیقی می شویم.

در اسفند ماه علاوه بر مانی رهنما، کنسرت خوانندگان دیگری نیز در سالن ایرانیان برگزار می شود که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

ضمن آنکه کنسرت بسیار بزرگی نیز در اردیبهشت ماه سال ۹۷ در این مکان برگزار خواهیم کرد و فیلم های سالن را که برای آن هنرمند خارجی فرستادند وی از برگزاری کنسرت در این سالن استقبال کرد.

به زودی شاهد برگزاری کنسرت و حضور خوانندگان مطرح ایرانی و خارجی در سالن ایرانیان خواهید بود.

_و اما صحبت پایانی

هدف ما کمک به موسیقی کشور است و قصد نداریم جای کسی را بگیریم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها