روزهای شهادت حضرت زهرا کدام هیئت برویم؟

درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) روایات مختلف است.

روزهای شهادت حضرت زهرا کدام هیئت برویم؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از تسنیم، از چهل روز تا 6 ماه بعد از رحلت پیامبر (ص) میان علمای شیعه، دو تاریخ مشهور و مقبول است: یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر (ص) و دیگری نود و پنج روز.

با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت 75 روز، در مورخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاوّل، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌خوانند امّا بنا به روایت 95 روز، شهادت حضرت زهرا (س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیه دوم می‌خوانند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    حقیقت خواست پیامبر و اهل بیت از مسلمانان چیست؟ --- حضرت زهرا سلام الله علیها تنها از پیروی صادقانه ما از دستورات توحیدی محض قرآن کریم خشنود می گردد و ازشیعیان راضی می شود زیرا تبلیغ و مصون نگه داشتن این دستورات از هرگونه انحراف و تحریف بشری حاصل جانفشانیها و فداکاریها و ایثارهای پدر بزرگوار و همسرایشان وسایر اهل بیت بوده و در این راه با مظلومیت و تحمل توطئه های دین ستیز منحرفان دنیا پرست به حق پیوستند. من در آوردیهای منفعت جویانه بشری که با پرداختن به جنبه های غیر دینی شخصیت این بزرگان با مراسم و شعایر و مناسک جور واجور ساخته و پرداخته ی ذهن ناقص بشر با هزینه های کلان ، بی هیچ بازده مثبت و سازنده برای جوامع مسلمان ، انجام می گیرند و دین و مذهب را بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر می سازند و به بازیچه و ابزار تفرقه و فتنه میان مسلمانان تبدیل می نمایند و جهان اسلام را در مسلخ سوء استفاده های کلان دشمنان مستکبر و نوکران خودکامه و مزدوران آنان قربانی می کنند بجز بر انگیختن خشم خداوند قهار و ناخشنودی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت مظلوم آن حضرت (ع) و پر کردن جیبهای دین فروشان از خدا بی خبر ، چه نتیجه ی دیگری می توانند داشته باشند؟؟؟!!! بشر با دانش ناچیز ذهن بی نهایت محدود خود هیچ حق و مجوزی از شرع مبین اسلام ندارد بجای خداوند آفریدگار که آگاه به تمامی حقایق جهان هستی است ، برای خود و دیگران بنام دین و مذهب اعتقاد سازی کند و به تخیلات و ساخته و پرداخته های این ذهن بشری بنام دین و مذهب تقدس بخشد و خود و دیگران را با هزینه های کلان به انجام مراسم و مناسک و شعایر دست ساخت خود که در تضا د و تعارض با توصیه ی های محکم و مفصل قرآنی است وادار سازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها