خرید و فروش سهام تحت تاثیر بازار ارز

در پنج روز کاری بورس تهران در هفته جاری قیمت سهم ها تا حدودی تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفت، از طرفی نگرانی ها از عدم ثبات در این بازار سبب شد سرمایه‌گذاران بورسی با احتیاط بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.

خرید و فروش سهام تحت تاثیر بازار ارز

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، در پنج روز کاری بورس تهران در هفته جاری قیمت سهم ها تا حدودی تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفت، از طرفی نگرانی ها از عدم ثبات در این بازار سبب شد سرمایه‌گذاران بورسی با احتیاط بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.

بورس تهران در این هفته تحت تاثیر انواع ریسک ها از جمله ریسک نوسان نرخ ارز و ریسک های سیستماتیک بود. علاوه بر این بورس های جهانی در روزهای اخیر شاهد افت شدید قیمت ها بودند که این موضوع میتوانست ناشی از کاهش قیمت انواع کالاها از جمله نگرانی ها از کاهش قیمت نفت در سطح جهانی باشد.

اما دیروز بازارهای جهانی سهام دوباره توانست به روند عادی خود ادامه دهد که این موضوع را می توان ناشی از رشد قیمت فلزات اساسی از جمله آلومینیوم و روی دانست.

رشد قیمت فلزات اساسی در بازار های جهانی سبب شد قیمت سهام گروه فلزات اساسی و کانه های فلزی رشد کند و تداوم رشد این گروه توانست به بازار کم رمق این روزهای تالار شیشه ای تا حدودی قوت ببخشد.

گروه خودرویی ها در روزهایی از معاملات هفته جاری بورس توانستند با قوت به رشد در قیمت پایانی ادامه دهند؛ به طوری که عمده سهم های این گروه با افزایش قیمت رو به رو شدند.

در حالی که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران در هفته گذشته با روند کاهشی مواجه شد در این هفته با رشد ۱۸۴ واحد توانست قله ۹۸ هزار واحدی را حفظ کند.

شاخص کل در حالی در این هفته در اطراف کانال ۹۸ هزار واحدی نوسان کرد که عده ای اعتقاد داشتند که در ادامه کانال شکنی ها، نماگر اصلی بازار می‌تواند رقم ۱۰۰ هزار واحدی را بشکند و رکوردی تاریخی ثبت کند.

شاخص بازار اول نیز در مدت پنج روز کاری بورس تهران با رشد ۳۴۰ واحدی همراه شد و از اواسط تراز ۶۹ هزار واحدی تا نزدیکی تراز ۷۰ هزارتایی بالا رود.

اما در بازار دوم روند حرکت شاخص متفاوت بود در چهارشنبه ۱۱ بهمن شاخص بازار دوم در تراز ۲۱۰ هزار و ۳۲۹ واحدی قرار داشت اما با گذشت پنج روز کاری بیش از ۷۰۰ واحد افت کرد و تا رقم ۲۰۹ هزار و ۶۱۷ پایین آمد.

در این مدت شاخص آزاد شناور با ۹۳ واحد رشد مواجه شد و شاخص صنعت با ۳۷۱ واحد افزایش به رقم ۸۷ هزار و ۳۰۲ رسید.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها