کتابخانه مترو آغاز به کار کرد

مدیرعامل شرکت فیدیبو گفت: در طرح کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر با استفاده از اپلیکیشن فیدیبو امکان دسترسی مسافران به بیش از هشت هزار کتاب فراهم شده است.

کتابخانه مترو آغاز به کار کرد

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایلنا، مجید قاسمی ادامه داد: این کتاب‌ها به صورت رایگان در اختیار آنها که نرم‌افزار فیدیبو دارند، قرار می‌گیرد و تنها باید با ورود به ایستگاه مترو آن را فعال کرده و کد مخصوص دریافت کند.

وی ادامه داد: کتاب انتخابی مسافر تا یک ساعت در دسترس عمومی برای خوانش خواهد بود و در صورت خروج از مترو وقتی فرد مجدد وارد ایستگاه می‌شود این امکان را خواهد داشت که به ادامه مطالعه خود از آنجا که دیروز تمام شده بود، بپردازد. این طرح فعلاً در سه ایستگاه مترو راه‌اندازی شده و فاز بعدی ما تکمیل آن در تمامی ایستگاه‌های مترو است.

قاسمی درباره چگونگی رعایت کپی‌رایت استفاده از کتاب‌های این نرم‌افزار گفت: با همکاری خوبی که ناشران حرفه‌ای کشور ما داشتند، قرار شده این کتاب‌ها با حفظ رعایت قوانین کپی‌رایت و در ازای پرداخت در قبال هر دانلود روی این نرم‌افزار نیز استفاده شود البته در این مراحل اولیه نه برای ما و نه برای ناشران بحث‌های مالی مهم نبوده و نیست و هدفمان کمک به ترویج کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه است.

محمدعلی نجفی (شهردار تهران ) نیز در سخنان کوتاهی اظهار داشت: ما از طرح‌های نو و استفاده از تکنولوژی برای هر فعالیتی مخصوصاً در حوزه فرهنگی و اجتماعی استقبال می‌کنیم. همه می‌دانیم که سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و چنین طرح‌هایی می‌تواند تشویق و انگیزه‌ای باشد به خصوص برای جوانان که حتی در رفت و آمدهای درآمدشهری خود با مترو نیز از کتاب خواندن غافل نشود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها