کفه بوتاکسی‌ها سنگین‌تر از زنان تاریخ‌ساز سینماست

زنان در سینما به سه‌دسته تقسیم می‌شوند:زنان سرگشته و زنان سرگشته‌تر و زنان تاریخ‌ساز.

کفه بوتاکسی‌ها سنگین‌تر از زنان تاریخ‌ساز سینماست

به گزارش خبر فوری به نقل از گُلوَنی ، زنان در سینما به سه‌دسته تقسیم می‌شوند:زنان سرگشته و زنان سرگشته‌تر و زنان تاریخ‌ساز. نویسنده این متن به‌عنوان یک زن هنوز هم دلایل خصومت شخصی فیلمنامه‌ها رو با زن‌ها درک نمی‌کنه.

زنان این‌ روزهای فیلم‌ها، وقتی قراره دچار یأس فلسفی هم بشن اونقدر شعاری و کلیشه‌ای این کار رو می‌کنن که تماشاگر رو پس می‌زنه. برای همین کارگردان‌ها سراغ زنان سرگشته‌تر می‌رن اونهایی که قرار نیس باری از فیلمنامه رو به‌دوش بکشن و حضورشون به‌خاطر وجود پارتی کلفت تو سینماست یا رونق گیشه‌ها. زنان تاریخ‌ساز خوب سینما خیلی وقته منتظر پیشنهاد یک شاهکار سینمایی از طرف تهیه‌کننده‌ها هستن. اونها از متن سینما به حاشیه زندگی پناه بردن. باقی‌مونده زنان تاریخ سینما رو می‌شه به‌سختی تو سینما پیدا کرد.

فیلم‌های با موضوعات زنان همیشه برای مخاطب فارغ از جنیست تماشاییه ولی زنان امروز سینما هم از خوندن تکراری‌های همیشگی خسته شدن اونها دنبال یه بهونه؛ یه ایده‌نو یا یه کارگردان سمج هستن که بازی کردن از دل خستگی‌ها رو یادشون بیاره. زنان سینما این روزها قربانی خشونت شده‌اند یا طعم خیانت همسرانشون رو آروم آروم از توی فیلمنامه‌ها مزه‌مزه می‌کنن. فیلم‌هایی با موضوعات زنان می‌تونه همه فصل‌های گیشه‌ها رو فصل سیمرغ کنه. «رگ خواب» سینما دست همین زن‌هاست. آن‌ها برای نشون دادن «من» وجودشون از هیچی نمی‌ترسن حتا از «وارونگی» نقش‌شون تو زندگی به‌عنوان یک مدیر. فرصت دیدن دغدغه‌های زنونه رو نباید از فیلمنامه‌ها گرفت. زن‌های سینمای مدرن خسته و کلافه‌اند. اونها اونقدر رومخ هستن که تماشاگر ترجیح می‌ده نادیده‌شون بگیره. شاید برای همینه که زن‌های خانه ویلایی و آباجان در جشنواره پارسال دیده می‌شن. زن‌هایی که خودشون هستن رو در سینما فراموش نکنیم اونها می‌تونن ناجی سینما باشن بدون رنگ و فیلتر. اونها می‌تونن فقط خودشون باشن و همه جایزه‌ها رو درو کنن و هزاران بار تشویق بشن.

این یک متن جدیه؛ هرچند که حضور زن‌ها در سینما گاهی برای کارگردان‌ها هم فقط یک شوخیه. برای همینه که کفه ترازوی زنان بوتاکسی سنگین‌تر از زنان تاریخ‌ساز سینماست.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها