مهدویان کارگردان خلاق سینمای ایران

«محمدحسین مهدویان» را از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر می‌شناسم، کارگردان کار اولی که با اولین فیلم خود به‌نام «ایستاده در غبار» همه را در سینما شگفت‌زده کرد.

مهدویان کارگردان خلاق سینمای ایران

به گزارش خبر فوری به نقل از گُلوَنی ، «محمدحسین مهدویان» را از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر می‌شناسم، کارگردان کار اولی که با اولین فیلم خود به‌نام «ایستاده در غبار» همه را در سینما شگفت‌زده کرد. به‌زعم من، «محمدحسین مهدویان» مملو از خلاقیت است و من او را کاگردانی باریک‌بین و مآل‌اندیش می‌دانم که با تعمق و غورکردن در آثار سینمایی خود، سعی و اهتمام ویژه‌ای به‌خرج می‌دهد تا مبادا اثر سینمایی‌اش دچار ضعف و کاستی شود.

تا این اوان هر دو اثر محمدحسین مهدویان را دیده‌ام و از تماشای هر دو فیلم به معنای دقیق و صحیح کلمه لذت برده‌ام. وقتی کارگردان اشراف کامل بر عوامل تولیدکننده فیلم داشته باشد، خروجی کار می‌شود «ایستاده در غبار» یا «ماجرای نیمروز»، که بی‌کم و کاستی بر پرده سینما جلوه می‌کند و مخاطب را چنان به‌وجد می‌آورد که هرگز از تماشای فیلم خسته و کسل نمی‌شود.

برای شناخت بهتر «محمدحسین مهدویان» نگاهی به فیلم «ماجرای نیمروز» بیندازیم: «ماجرای نیمروز» را فیلمِ منسجم و بسیار خوبی می‌دانم، زیرا فیلمی که اینچنین بر روی پرده سینما قدرت‌نمایی می‌کند و مخاطب را درگیر و مجذوب شخصیت‌پردازی و قصه خودش می‌کند، حتما دارای بهترین شاخصه‌های فیلم‌سازی است و البته جمع‌کردن تیم خوب هم مزید بر علت می‌شود و حاصلش می‌شود آن‌چه که در «ماجرای نیمروز» دیدیم.

از انسجام در فیلم نوشتم و برایش دلیل دارم؛ فیلمی که هدایتگری تکنوکرات داشته باشد، ماحصلش می‌شود فیلمبرداری با شیوه و سبکی نو که به اهتمام آقای «هادی بهروز» به بهترین هیئت ممکن اجرا شده و گویی واقعا در همان سال و ماه و روز به تصویر کشیده شده است. طراحی صحنه و لباس که با ذوق و قریحه آقای «بهزاد جعفری طادی» در شکل خود بی‌بدیل جلوه نموده است تا آن‌چه باید نتیجه‌اش می‌شد، با دریافت جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر تکمیل شود. طراح گریم که نقش بسیار خطیری در خلق مجدد چهره‌های آن زمان دارد و قسمتی از پازل شخصیت‌پردازی فیلم محسوب می‌شود، واقعا مرهون کار خوب و درجه یک طراح گریم، آقای «محسن دارسنج» است.

بازی تمامی بازیگران فیلم از جمله آقایان «مهرداد صدیقیان»، «احمد مهران‌فر»، «جواد عزتی»، «مهدی زمین‌پرداز» و «هادی حجازی‌فر»، واقعا عالی و قابل تحسین بود. به‌زعم من «هادی حجازی‌فر» پدیده‌ای است که به‌زودی بازی‌های درخشان‌تری از او خواهیم دید. تمام این نکات مثبت حاصل راهنمایی و مدیریت کارگردان فیلم است و اگر در این هنگام از «ماجرای نیمروز» به‌عنوان فیلمی فاخر یاد می‌شود، مطمئنا نتیجه دقت نظر «محمدحسین مهدویان» در تکوین این اثر ماندگار است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها