عراقچی: معلوم نیست آمریکا قطعات موشک نمایش داده شده را از کجا آورده است

معاون وزیر امور خارجه گفت: هر بار که آمریکا موضوعی را مطرح کرد و خواست با این مسایل پای ایران را به شورای امنیت پیش بکشد، برعکس به انزوای این کشور منجر شد.

عراقچی: معلوم نیست آمریکا قطعات موشک نمایش داده شده را از کجا آورده است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، سیدعباس عراقچی روز جمعه در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیته دایمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی درباره اقدامات ترامپ و نیکی هیلی برای تحت تاثیر قرار دادن اعضای شورای امنیت در رابطه با ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن، افزود: اقدام آنها یک حرکت نمایشی بود. دولت آمریکا با نمایش برخی از قطعات که معلوم نیست از کجا آورده‌اند و با انجام کارهایی از جمله دعوت به ناهار و موزه سعی در تحت تاثیر قرار دادن اعضای شورای امنیت کرد.

وی ادامه داد: ما این موارد را حرکتی نمایشی و مذبوخانه و نمایش چیزی که اصلا وجود ندارد، می‌دانیم. آمریکایی‌ها در گذشته تلاش زیادی کردند که ایران را به شورای امنیت ببرند و پرونده و پای ایران را به شورای امنیت باز کنند که این کار آنها تا کنون با شکست مواجه شده است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: هرچند باری که آمریکا موضوع موشکی ایران، یمن یا حتی آشوب‌های داخلی ایران را مطرح کرد و خواست با این مسایل پای ایران را به شورای امنیت پیش بکشد، برعکس به انزوای بیشتر آمریکا منجر شده است و همه رسانه‌های غربی و کشورهای هم پیمان آمریکا به آن اذعان کرده‌اند.

عراقچی ادامه داد: در حرکت آخر که اینها انجام داده‌اند که آشوب‌های داخلی ایران را به صحنه‌ای برای محکومیت ایران در مجامع جهانی تبدیل کنند آن جلسه شورای امنیت به جلسه‌ای برای انزوای آمریکا و حمایت از ایران تبدیل شد. اینها حرکت‌های مذبوحانه‌ای است که با دیدن واکنش‌های کشورهای مختلف که شاهد بودیم، دیدیم که اقدامات آنها چندان موثر نبوده و موضع دولت روسیه و برخی دیگر از کشورهای عضو شورای امنیت نیز روشن بود و حتما از این مسیر سودی نخواهند برد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها