آغاز طرح «بیمه مستقل زلزله برای واحدهای مسکونی» بیمه ایران به مناسبت دهه فجر

معاون فنی بیمه_ایران از آغاز اجرای طرح «بیمه مستقل زلزله واحدهای مسکونی» برای نخستین بار به مناسبت ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

آغاز طرح «بیمه مستقل زلزله برای واحدهای مسکونی» بیمه ایران به مناسبت دهه فجر

به گزارش خبر فوری و به نقل ازروابط عمومی بیمه ایران،محمد زاهدنیابا اشاره به زلزله‌خیز بودن ایران و وقوع چند حادثه زلزله در نقاط مختلف کشور در ماه‌های اخیر اظهار کرد: به‌منظور رفع نگرانی‌های آحاد مردم عزیز ایران، بیمه‌نامه زلزله به‌صورت مستقل و برای تحت پوشش قرار گرفتن واحدهای مسکونی هم‌میهنان، در مرحله نخست و به‌صورت آزمایشی در ۳ استان اصفهان ،کرمان ویزد از ۱۲ بهمن، عملیاتی می‌شود و به‌زودی و با اخذ مجوز بیمه مرکزی به سایر استان‌های کشور نیز تعمیم داده می‌شود.

این طرح در فاز نخست و به‌صورت آزمایشی در ۳ استان اصفهان، کرمان و یزد از ۱۲ بهمن‌ماه سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن، عملیاتی می‌شود.

معاون فنی بیمه ایران در تشریح ویژگی‌های این طرح گفت: ساختمان‌های مشمول آئین‌نامه ۲۸۰۰، ساختمان‌های با اسکلت بتن و فلزی و ساختمان‌های آجری (با قدمت حداکثر تا ۲۰ سال) به همراه اثاثیه مربوط و هزینه اسکان موقت (اجاره) ساکنان و پاک‌سازی (تا حدود مقرر در بیمه‌نامه) در تعهد بیمه‌گر قرار می‌گیرند.

زاهدنیا افزود: با توجه به نوع و ماهیت خطر تحت پوشش (حادثه طبیعی)، سرمایه بیمه به‌صورت خود اظهاری بیمه‌گذاران و بدون انجام بازدید اولیه تحت پوشش قرار داده می‌شود.

معاون فنی بیمه ایران با تأکید بر اینکه با توجه به پوشش‌های اتکایی دریافتی از بیمه گران معتبر اتکایی، ایفای تعهدات از سوی بیمه ایران با پشتوانه سرمایه‌ای مطمئن صورت می‌پذیرد، افزود: ریسک مناطق و شهرهای مختلف کشور در ۵ درجه خطر طبقه‌بندی شده و متناسب با آن حق بیمه دریافت می‌شود؛ لذا به همه مردم عزیز توصیه می‌کنیم با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های رسمی #بیمه_ایران یا شعب شرکت از مزایای این پوشش که به مناسبت دهه مبارک فجر امسال تدارک دیده‌شده است، برخوردار شوند.
متقاضیان محترم بیمه می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه ایران در سراسر کشور اطلاعات و جزئیات طرح را دریافت کنند.

40

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها