کاهش مصرف موادمخدر در قشر دانشجو

 معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق تحقیقات انجام شده 75 درصد از مصرف کنندگان موادمخدر، قبل از ورود به دانشگاه به این مواد گرایش داشته‌اند.

کاهش مصرف موادمخدر در قشر دانشجو

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در دومین همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران در شیراز ، با بیان اینکه کانون همیاران از سه سال قبل راه‌اندازی شده است، گفت: اتفاقات بزرگی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی رخ داده است .

پرویز افشار با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال 95 شاهد کاهش مصرف موادمخدر در قشر دانشجویی بوده‌ایم، گفت: کانون‌ها باید از مقاطع تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه وجود همیاران در مقاطع اولیه‌ِ تحصیلی به ویژه در مقطع پیش دبستانی و سال‌های اول و دوم ابتدایی لازم است، ادامه داد: طی تحقیقات انجام شده 75 درصد از مصرف کنندگان موادمخدر، قبل از ورود به دانشگاه به این مواد گرایش داشته‌اند.

افشار، معتقد است که تجربه جدید، نیاز به هیجان‌، تفریح، لذت، ایجاد شادابی و مشکلات جنسی از دلایل اصلی گرایش به مصرف مواد مخدر محسوب می‌شود.

همچنین در این نشست، سید ابوالحسن ریاضی در سخنانی اظهار کرد: براساس پیمایش‌ها در خصوص ارزیابی عدالت و برابری، 94 درصد افراد نظر مثبتی در باره‌ عدالت در جامعه ندارند و 36 درصد نیز فرصت‌های شغلی را برابر ندانسته‌اند.

رییس علمی دومین همایش کانون‌های اجتماعی با اشاره به حضور 400 دانشجو از 101 دانشگاه کشور در این همایش، تاکید کرد که رویکرد اجتماعی شدن رویکردی کاملا اجباری است و گفت: هدف همیاران ارتقاء مشارکت، افزایش امید و مداخله در برخی آسیب‌ها است.

ریاضی با طرح این موضوع که پدیده‌ی خودکشی جزو موارد رو به رشد در جامعه است، حضور و فعالیت همیاران در دانشگاه را عاملی موثر بر کاهش برخی آسیب‌ها دانست و گفت: یکی از مهمترین کارها برای کاهش آسیب‌ها، آموزش و کار گروهی است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها