نظر نمایندگان مجلس در مورد فیلتر شدن تلگرام + جدول

در نظر سنجی که از نمایندگان مجلس در خصوص تلگرام داشتیم با وجودی که می‌توان گفت همگی در تلگرام عضویت داشتند اما سه نفر از آنها موافق فیلتر شدن تلگرام هستند.

نظر نمایندگان مجلس در مورد فیلتر شدن تلگرام + جدول

به گزارش خبر فوری به نقل از اعتمادآنلاین در جریان نا آرامی های اخیر در کشور تلگرام حدود دو هفته فیلتر شد، فیلتر شدن این پیام‌رسان مشکلات عمده‌ای را برای کاربران آن ایجاد کرد. حال اما صحبت‌هایی در خصوص تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و جایگزین شدن این پیام‌رسان‌ها بجای تلگرام مطرح است.


نمایندگان مجلس جزو مسئولینی هستند که در تلگرام حضور پر رنگی دارند. در نظر سنجی که از تعدادی از نماینده مجلس از طیف‌های مختلف داشتیم، بجز یک نفر که گفته بود تلگرام‌باز نیستم، مابقی آنها در تلگرام عضویت داشتند. نیمی از این نمایندگان با فیلتر شدن تلگرام دچار مشکل شده بودند البته در این بین یک نماینده هم گفت که از فیلترشکن استفاده می کرده بنابراین مشکلی برایش پیش نیامده است یک نماینده هم اعلام کرد که با فیلتر شدن تلگرام استراحت کردم. اما محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید گفت که من طوری با فضای مجازی برخورد می کنم که اگر یک جایی دسترسی نداشته باشم با مشکل روبرو نشوم.


استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی اما سوالی بود که پاسخ‌های متفاوتی را به دنبال داشت. پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان نیز در این خصوص تصریح کرد که ما امیدواریم شرایطی ایجاد شود تا مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد کنند.


محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید در این باره گفت که اگر پیام‌رسان‌های داخلی محتوای قابل قبول و ارزشمند داشته باشند طبیعتا نیاز به استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی را کم می کند.


اما قسیم عثمانی عضو کمیسیون شوراها معتقد است که برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی قدری دیر شده و بجای اینکه بر روی پیام رسان دیگری سرمایه گذاری کنند تلگرام را بخرند که مقرون به‌صرفه‌تر است.


بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید هم گفت که اگر پیام‌رسان ملی‌مان بخواهد مانند رسانه ملی‌مان باشد بعید می دانم که استقبال چندانی از آن شود.


از سوی دیگر محمدمهدی زاهدی عضو فراکسیون ولایی رییس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که اگر فرهنگ‌سازی شود قطعا مردم از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند و محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و از اعضای فراکسیون ولایی هم اعلام کرد که استفاده از پیام رسان های داخلی حتما با استقبال مردم مواجه می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها