داریوش شایگان همچنان تحت مراقبت‌های ویژه است

داریوش شایگان نویسنده، مترجم در حوزه فلسفه که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده است، کماکان تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارد.

داریوش شایگان همچنان تحت مراقبت‌های ویژه است

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، دکتر داریوش شایگان که حوالی ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۵ بهمن در اتاق کارش در منزل، دچار سکته مغزی شد، کماکان تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارد. او دیروز بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد و همچنان در شرایط وخیم قرار دارد و البته پزشکان معالج در پی احیای وضعیت او هستند.

علی دهباشی مدیرمسئول و سردبیر مجله بخارا و از دوستان داریوش شایگان درباره آخرین وضعیت این پژوهشگر مطرح کشورمان به خبرنگار مهر گفت: آقای شایگان کماکان در بخش مراقبت‌های ویژه در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است. او که دیشب در ICU بستری شد، چند ساعت بعد دچار خونریزی مجدد شد که پزشکان معالج از صبح امروز موفق به کنترل وضعیت شدند.

وی در عین حال تاکید کرد: از آنجا که دکتر شایگان خونریزی مغزی کرده است، پزشکان معالج تلاش می‌کنند تا بیمار را از وضعیت وخیمی که در آن قرار گرفته، خارج کنند و به شرایطی قابل کنترل، برسانند. به گفته آنها، این پروسه حداقل ۴۸ ساعت به طول خواهد انجامید و او باید کماکان تحت مراقب‌های ویژه باشد.

به گزارش خبرفوری، شایگان پیش از آن دیدگاه‌های نظری‌اش را در کتاب «آسیا در برابر غرب» منتشر کرده بود که همچنان از کتاب‌های مهم در حوزه اندیشه معاصر ایرانی است. او همچنین چند سال بعد کتاب «بت‌های ذهنی و خاطره‌های ازلی» را منتشر کرد. «تصوف و هندوئیسم»، «افسون‌زدگی جدید، هویت چهل تکه و تفکر سیار»، «بینش اساطیری»، «پنج اقلیم حضور»، «در جستجوی فضاهای گمشده» و «نگاه شکسته»، تعدادی دیگر از آثار شایگان است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها