سود 18 درصدی تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان به‌ صرفه نیست

نماینده مجلس گفت: سود 18 درصدی تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان در شرایطی که بیشتر آنان با کمترین ظرفیت اسمی کار می‌کنند.

سود 18 درصدی تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان به‌ صرفه نیست

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس؛ نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس گفت: سود 18 درصدی تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان در شرایطی که بیشتر آنان با کمترین ظرفیت اسمی کار می‌کنند و قاچاق کالا حیات اقتصادی آنان را به خطر انداخته است، به‌صرفه نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی پس از برگزاری نشست با کارآفرینان واحدهای صنعتی و اتحادیه‌های صنفی در شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در دولت‌آباد اظهار کرد: سود 18 درصدی تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان در شرایطی که بیشتر آنان با کمتر از ظرفیت اسمی کار می‌کنند و قاچاق کالا حیات اقتصادی واحدهای تولیدی را به خطر انداخته است، به‌صرفه نیست.

وی افزود: کارآفرینان در شرایط خروج از رکود اقتصادی و کمبود نقدینگی که دارند، به‌ ناچار هم‌سود 18درصدی تسهیلات بانکی و هم مالیات حدود 8درصدی ارزش‌افزوده را می‌پردازند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی واحدهای بدون مجوزی که به‌ صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند و به واحدهای تولیدی دارای مجوز ضربه اقتصادی می‌زنند شناسایی کند و از این واحدها هم چون واحدهای دارای مجوز مالیات بخواهد، این وزارتخانه قرار بود که چتر مالیاتی خود را بر همه واحدهای اقتصادی گسترده کند که کامل موفق نبوده است.

حاجی‌دلیگانی مسؤولان را بر حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی به‌منظور رقابت با کالای مشابه وارداتی ازجمله کالای وارداتی از کشور ترکیه یادآوری کرد و اظهار داشت: کنترل قاچاق کالا از مرزهای غربی و مقابله با ورود غیرقانونی منسوجات ترکیه‌ای، در کنار متعادل‌سازی نرخ ارز دو راهکاری است که می‌تواند به تقویت بیشتر واحدهای نساجی داخلی کمک کند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بار دیگر به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان توصیه کرد که به‌سرعت مشکلات زیربنایی شهرک صنعتی شمال در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، به رسمیت یافتن شهرک صنعتی ابزاران و مشکلات شهرک صنعتی دولت‌آباد رسیدگی کند.

وی با استقبال از پیشنهاد یکی از تولیدکنندگان شهرک صنعتی شمال که گفت «اگر مشکلات 10 واحد صنعتی در این شهرک برطرف شود یک هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد» گفت: به‌زودی با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به مشکلات 10 واحد صنعی این شهرک در تهران رسیدگی خواهد شد تا اشتغال جوانان در این شهرک صنعتی رونق بگیرد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور ارتباط تجاری دوسویه بین واحدهای پتروشیمی با واحدهای نساجی را به‌صورت برد-برد را نیازمند تصمیم راهبردی با حضور وزیران صنعت معدن و تجارت و نفت و نمایندگان مجلس شورای دانست، در شرایط فعلی برخی از واحدهای پتروشیمی با کمبود عرضه به گرانی مواد اولیه دامن می‌زنند و فروش نقدی محصولات خود را به واحدهای نساجی دنبال می‌کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها