ایران سرزمین مسئولان پاسخگو

همین‌طور که در بین خبرها می‌گشتم به تیتر یکی از خبرگزاری‌ها برخوردم که نوشته بود «ایران، سرزمین سؤال‌های بی‌جواب».

ایران سرزمین مسئولان پاسخگو

به گزارش خبر فوری به نقل از گُلوَنی ، همین‌طور که در بین خبرها می‌گشتم به تیتر یکی از خبرگزاری‌ها برخوردم که نوشته بود «ایران، سرزمین سؤال‌های بی‌جواب». به نظرم این تیتر خیلی غیرمنصفانه است. بنده با این جمله مخالفم و اگر جزو مسئولان بودم حتماً با خواندن این تیتر، مکدر می‌شدم. به‌شخصه شاهد هستم که مسئولان چقدر خوب، پاسخ می‌دهند. مخصوصاً وقتی در نشست تخصصی آلودگی هوای شهر تهران و راهکارهای اجرایی رفع آلودگی در روز ۳۰ دی شرکت کردم، بیشتر مطمئن شدم که مسئولان، هیچ سؤالی را بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

اتفاقاً آنها طوری پاسخ می‌دهند که کلی بر اطلاعات عمومی‌مان افزوده می‌شود. یعنی وقتی می‌گوییم چرا تابه‌حال مشکل آلودگی هوا حل‌نشده، بی‌درنگ می‌گویند «موضوع آلودگی هوا از گذشته‌های دور (۵۸ سال قبل) در تهران وجود داشته است». این شیوه از پاسخگویی که بارها هم در نشست‌های مختلف، تکرار می‌شود آدم را دلگرم می‌کند. یعنی متوجه می‌شوید که فقط نسل شما نیست که درگیر آلودگی هواست و همین‌که بدانید تنها نیستید، خودش کفایت می‌کند و می‌توانید با آرامش راهی خانه‌تان شوید.

یک نمونه از پاسخگویی را هم از زبان عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بخوانید که گفته‌ است: «با توجه به اینکه کشور ما کشوری نیمه‌خشک و نیمه بیابانی ست امروز باید خود را برای زندگی با کم‌آبی آماده و سازگار کنیم». اینکه چطور باید خودمان را با این شرایط سازگار کنیم جزو پاسخ نیست و به عهده خودمان است که بگردیم جواب را پیدا کنیم.
همچنین کلانتری در ستاد مدیریت بحران استان خوزستان «با اشاره به سوء مدیریت مصرف آب در طول دهه‌های گذشته در کشور گفته است: در طول ۴۰ سال اخیر بزرگ‌ترین صدمات به محیط‌زیست توسط خود ما انجام‌شده است. این ما بودیم که با مصرف بی‌رویه منابع آب ازجمله آب‌های زیرزمینی شرایط امروز را رقم زدیم». البته ای‌کاش ایشان توضیح می‌دادند که منظورشان از «ما» دقیقاً چه کسانی ست؟ راستش نگرانی مردم از این است که دوره ریاست ایشان تمام‌شود و آب از آب، تکان نخورده باشد و طبق معمول، مسئول بعدی بیاید و همه تقصیرها را گردن آنها بیاندازد و باز ما بمانیم و مشکلات بزرگ و کوچک زیست‌محیطی. البته گاهی اینکه اتفاقی نیفتد بهتر از دست‌کاری‌های غیر کارشناسی در طبیعت است. البته شرایط امروز، خیلی هم بد نیست. چون با پاسخگویی مسئولان، زندگی ما همچنان بی مکث، جریان دارد و باید ایران را به‌عنوان سرزمین مسئولان پاسخگو، معرفی کنیم.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها