گفتگو درباره زندگی مسلمانان آلمانی در حاشیه یک نمایشگاه عکس

بنیاد تاریخی جمهوری فدرال آلمان قصد دارد تا در حاشیه نمایشگاه عکس «اسلام در اروپا» در هفته جاری، موضوع «زندگی مسلمانان در جمهوری دموکراتیک آلمان یا آلمان شرقی» را به بحث بگذارد.

گفتگو درباره زندگی مسلمانان آلمانی در حاشیه یک نمایشگاه عکس

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، براساس آمار محدودی که وجود دارد، در جمهوری دموکراتیک آلمان یا آلمان شرقی، اکثر مسلمانان به‌عنوان کارگران قراردادی و یا به عنوان دانشجو زندگی می‌کردند. اطلاعات زیادی درباره زندگی روزمره آنها وجود ندارد. به همین دلیل، سوالات زیادی در این باره مطرح می‌شود. اینکه زندگی روزمره مسلمانان در آلمان شرقی چگونه بوده؟ کجا نماز جماعت برگزار می‌شده؟ آیا براساس الزامات اسلامی، غذا می‌خوردند؟ و چگونه زندگی آنان از زمان فروپاشی دیوار برلین تغییر کرده است؟

در سمیناری که قرار است بنیاد تاریخی جمهوری فدرال آلمان آن را پس فردا (۲۴ ژانویه) در موزه فرهنگی برائررای در شهر برلین برگزار کند، عکاس «محمود دابدوب» و مهندس «موهیادین داگن» در مورد این سوالات و خیلی موارد دیگر صحبت می‌کنند.

«داگن»، دانشجوی مهندسی مکانیک در درسدن در دهه ۷۰ میلادی بود و پس از چند سال زندگی در سومالی دوباره به آلمان بازگشت. «دابدوب» نیز از سال ۱۹۸۱ از لبنان به آلمان آمد. چندین کتاب عکس از او تا به حال منتشر شده است که تصویرگر زندگی مسلمانان در آلمانِ دهه ۸۰ است.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده، نمایشگاه عکس «اسلام در اروپا» از تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ در موزه فرهنگی برائررای در شهر برلین آغاز شده است و تا تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۸ ادامه دارد. در این نمایشگاه بیش از ۵۰ عکاس حرفه‌ای و آماتور آثار خود را درباره زندگی مسلمانان در اروپا ارائه کرده‌اند که از میان این آثار، ۵۰ اثر برتر به نمایش درآمده است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها