وزیر ارتباطات: انحصاری بودن یک پیام رسان مطلوب ما نیست

محمد جواد آذری جهرمی گفت: انحصاری بودن یک پیام رسان که زیرساخت بسیاری از موضوعات در کشور است مطلوب نیست.

وزیر ارتباطات: انحصاری بودن یک پیام رسان مطلوب ما نیست

به گزارش خبر فوری و به نقل از تسنیم، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا ضرورت جایگزین برای شبکه پیام رسان کنونی در کشور حس می‌شود یا خیر؟ گفت: از ابتدا همه کسانی که صاحب فکر و اندیشه بوده‌اند فارغ از دیدگاه سیاسی اعتقاد داشته‌اند که انحصاری بودن یک پیام رسان که زیرساخت بسیاری از موضوعات در کشور است، زیاد مطلوب نیست، همانطور که در حوزه اپراتورها هم می‌گویم انحصار خوب نیست.

وزیر ارتباطات افزود: امروز بنا بر اقتضائاتی تلگرام برای دو هفته در کشور فیلتر شد، چقدر کسب و کارها صدمه دید، اگر اقدام به فلیتر کردن یک پیام رسان از بیرون از کشور باشد آن وقت چه؟ همه این سوالات و البته موضوعات دیگر ایجاب می‌کند که ما ظرفیت مردم را روی یک پیام رسان نبینیم اما اینکه ما امر کنیم و بگوییم بروید روی فلان پیام رسان، واقعا نمی‌شود.

آذری جهرمی ادامه داد: مردم باید چارچوب‌های انتخاب و حق انتخابشان درست باشد. برخی از دیدگاه حاکی از آن است که ما یک پلت‌فرم انتخاب می‌کنیم و می‌گوییم همه از آن استفاده می‌کنند و همه هم واقعا این کار را می‌کنند. این کار نیازمند همدلی است و همه باید دست به دست هم دهند و اتفاقات اخیر هم نشان داد آسیب پذیری ما بالاست.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات موضوع بسیار مهمی است که دارای بخش زیرساخت است که به عهده وزارت ارتباطات است، گفت: دو بخش خدمات و محتوا هنوز در کشور به سند نرسیده است اما در بخش زیرساختی کارگروه شکل دادیم که این هفته نخستین جلسه‌اش برگزار شد و کارهای انجام شده تاکنون را پیگیری کردیم و شورای راهبری تشکیل شده تا نقاط خلا مشخص شود و در برنامه زمان بندی بتوانیم کارها را به نتیجه برسانیم که طی آن آغاز بهره‌برداری ما از پروژه‌ها بین شش ماه تا حداکثر دو سال است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها