بازرسی از تمام مرسوله‌های پستی خارجی با ایکس‌ری / واردات غیرقانونی انواع کالا از طریق پست

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوءاستفاده برخی سودجویان برای واردات غیرقانونی انواع کالا از طریق پست خبرداد.

بازرسی از تمام مرسوله‌های پستی خارجی با ایکس‌ری / واردات غیرقانونی انواع کالا از طریق پست

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، علی اکبر پوراحمد نژاد با اشاره به سوءاستفاده برخی سودجویان برای واردات غیرقانونی انواع کالا از طریق پست اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر از مجموعه‌های ارسال پست و همچنین دفاتر پست‌های بین المللی در فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) بازدید به عمل آمد و متاسفانه مواردی از ارسال کالاهای قاچاق در پوشش مرسوله‌های پستی مشاهده شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: با توجه به این مشاهدات و به دنبال تفاهم نامه شرکت پست و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد کلیه مرسوله‌های پستی که از خارج از کشور وارد می‌شود در هر ابعاد و اندازه‌ای توسط دستگاه‌های ایکس‌ری مورد بازرسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در همان بازرسی انجام گرفته از دفاتر پستی خارجی در فرودگاه امام، یک محموله دارویی قاچاق از یکی از مرسوله‌های خارجی شناسایی و کشف شد.

پوراحمدنژاد خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر تمام مرسوله‌ها در فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران توسط دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری، بازبینی می‌شود و در صورت برخورد با موارد مشکوک، این مرسوله‌ها در حضور نماینده شرکت پستی مسئول، باز شده و محتوای آن‌ها بازرسی می‌شود.

به گفته دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در صورت کشف موارد اینچنینی، مسئولیت کالاهایی که بدون اخذ عوارض گمرکی وارد شده باشند با شرکت پستی حامل این محموله بوده و در مواردی که کالای ممنوعه در قالب مرسوله‌های پستی وارد کشور شده باشند، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها