معاونت سیاسی صدا و سیما توبیخ شد

رئیس صدا و سیما، مجید آخوندی معاونت سیاسی این سازمان را توبیخ کرد که خبرگزاری زیر مجموعه این معاونت، گزارشی ساختگی از

معاونت سیاسی صدا و سیما توبیخ شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تابناک، «مجید آخوندی» از چهره های ذی نفوذ صدا و سیما است که تقریبا سیاستگذاری اخبار این رسانه در حوزه سیاسی را بر عهده دارد. او در دوره ریاست «عزت الله ضرغامی» بر رسانه ملی معاون سیاسی صدا و سیما بود، اما با معرفی «محمد سرافراز» به جای ضرغامی از دایره مدیران بیرون گذاشته شد و البته معاونت سیاسی تحت مدیریت او نیز که به «پیمان جبلی» واگذار شده بود نیز به معاونت خبر تغییر نام داد.

آخوندی به دنبال عملکرد سرافراز در صداوسیما و استعفای وی که باعث بر عهده گرفتن ریاست این سازمان رسانه ای توسط «عبدالعلی علی‌عسکری» شد بار دیگر به صدا و سیما بازگشت و در پی احیای معاونت سیاسی توسط رئیس جدید بار دیگر جایگاه پیشین خود را از «پیمان جبلی» پس گرفت.

بسیاری از کارشناسان و تحلیگران و حتی کارمندان و کارکنان صدا و سیما سیاستگذاری و تصمیم گیری در بخش اخبار سیاسی صدا و سیما را تماما بر عهده «مجید آخوندی» می دانند تا جایی که حتی «عبدالعلی علی‌عسکری» رئیس سازمان صدا و سیما نیز کمتر تاثیرگذاری و قدرت تصمیم گیری در این بخش را دارد.

اخیرا و بدنبال اعتراضات اخیر در کشور، تصمیم گیرندگان (شورای عالی امنیت ملی) به دلیل عدم رعایت پروتکل های پذیرفته شده از سوی تلگرام برای فعالیت در ایران که یکی از آنان جلوگیری از ادامه فعالیت کانال هایی است که مردم را دعوت به خشونت و مبارزه مسلحانه علیه کشور و مردم می کند، تصمیم به فیلترینگ این شبکه اجتماعی گرفت و تلگرام را از ادامه فعالیت در ایران محروم ساخت.

پس از این اتفاق بدلیل وابستگی های زیادی که تلگرام در ایجاد مشاغل حوزه مجازی و سایر امورات در کشور ایجاد کرده بود، مسئولان مربوطه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رایزنی های خود را با «پاول دروف» مدیرعامل تلگرام آغاز کردند تا با توافق برای فلیترینگ برخی کانال هایی که مردم را دعوت به خشونت کرده و با فضاسازی اقداماتی عللیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت می دهند، فضا را برای ادامه فعالیت این شبکه اجتماعی که بیش از 40 میلیون کاربر در ایران دارد را آماده کنند، موضوعی که تلگرام تا کنون آن را نپذیرفته است.

پس از فیلترینگ تلگرام، صدا و سیما در گزارشی مدعی شد که بسیاری از مردم از این اقدام خرسند هستند و فیلتر شدن تلگرام را اقدامی شایسته می دانند، گزارشی که در کمترین زمان ممکن پس از پخش با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی مواجه شد؛ از جمله واکنش کسانی که صدا و سیما در گزارش خود با آنها گفت و گو کرده بود.

برخی از افرادی که در گزارش مذکور صدا و سیما از آنها تصویر و صدا پخش شده بود، صدا و سیما را به بی انصافی و تقطیع جملات و انتخاب بخش هایی که مورد نظر خودشان است، متهم کردند و متن کامل جملات خود را منتشر کردند، موضوعی که منتقدان رسانه ملی که آن را «رسانه میلی» می خوانند به تکاپو انداخت تا صحت گفته های خود را در مورد صدا و سیما به اثبات برسانند.

حالا «فرید مدرسی» روزنامه نگار خبر داده است که «عبدالعلی علی‌عسکری» رئیس صدا و سیما «مجید آخوندی» معاون سیاسی این سازمان را توبیخ کرد که خبرگزاری زیر مجموعه این معاونت، گزارشی ساختگی از "شادمانی مردم بخاطر فیلتر تلگرام" پخش کرده است.

گفته‌اند در این توبیخِ اداری، رئیس صدا و سیما این گزارش را "نامتوازن، غیرواقعی و غیرحرفه‌ای" دانسته و توضیحات دیشب را در واکنش به اعتراض‌ها و تکذیب‌های مردم حاضر در گزارش را نیز "ناشیانه و عذر بدتر از گناه" خوانده است.

این واکنش پس از آن صورت گرفته است که خبرگزاری صدا و سیما به مدیریت فردی به نام "مهرداد سیدمهدی" گزارشی درباره استقبال مردم از فیلتر تلگرام پخش کرده که در فضای مجازی و از سوی مردم به شدت مورد نقد و طعنه و تمسخر قرار گرفته است. دیشب هم گزارش تکمیلی پخش شده هم مایه اعتراض مسولان و مقامات شده بود که تاکیدی بود بر ساختگی بودن گزارش ابتدایی.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عباس
    0

    مگه میشه معاون خبری نظرات خودش رواز سیاست رئیس سازمان بیشتر اعتقاد داشته و عمل کنه مگه داریم ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها