۲ حادثه تلخ زندگی حسن روحانی / آخرین لبخند رضایت چه زمانی بر لبان رئیس جمهور نقش بست؟

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در یک گفت‌وگوی متفاوت مطبوعاتی برای اولین بار نکات جالبی را درباره حسن روحانی به زبان آورده است.

۲ حادثه تلخ زندگی حسن روحانی / آخرین لبخند رضایت چه زمانی بر لبان رئیس جمهور نقش بست؟

محمود واعظی درباره این‌که آخرین لبخند رضایت کی بر لبان رئیس‌جمهور نقش بسته؟ گفته است:‌ «بنظرم آخرین بار روزی بود که واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. آن روز لبخند رضایت را در چهره ایشان دیدم.»

بخش هایی از گفتگو با محمود واعظی را بخوانید.

*نبرد ما با بیماری کرونا در ایران واقعا دشوار و نابرابر بود. همه ما - مردم، دولت، کادر درمان- در این یک سال خیلی سختی کشیدیم. بابت تک تک هموطنان‌مان که در اثر ابتلا به این بیماری از دست رفتند و شهدای حوزه سلامت که قربانی جنگ با این بیماری فراگیر شدند، غصه و خون دل خوردیم. دولت علی رغم محدودیت‌های خارجی و تحریم‌ها، خیلی برای خرید و تولید واکسن تلاش کرد و به همین خاطر لحظه آغاز واکسیناسیون، برای همه ما لحظه بسیار ویژه‌ای بود. مثل یک نقطه امید و روشنایی بود که پس از یک سال بسیار دشوار و تلخ بر قلب‌مان تابید. خیلی امیدواریم که با افزایش واردات واکسن و پایان کارآزمایی بالینی واکسن‌های ایرانی، هر چه سریعتر بتوانیم واکسیناسیون عمومی را در کشور اجرا کنیم و به روزهای غلبه بر این بیماری منحوس نزدیک شویم.

*{درباره بدترین اتفاقات دو دولت حسن روحانی}: بیش از اینکه بخواهم به مقاطع زمانی خاص یا رویداد مشخصی اشاره کنم، به عنوان کسی که مستقیما با رئیس‌جمهور کار می‌کند، به جرات می‌گویم که در طول سه سال گذشته که مردم در اثر تحریم‌های جنایت‌بار آمریکا دچار رنج و مشقت شدند، ایشان حتی یک شب هم با خیال آسوده سر بر بالین نگذاشتند.

*سابقه آشنایی من با دکتر روحانی به سالهای دور بر می‌گردد. در طول این همه سال‌ها، هرگز این میزان ناراحتی و تکدر خاطر را در چهره و رفتار ایشان احساس نکرده بودم. شهادت می‌دهم که ایشان حتی یک لحظه از رنج‌ها و آلام مردمی که طی این سه سال علی‌رغم تلاشهای شبانه‌روزی و بی‌شائبه دولت دچار مشکلات معیشتی و دشواری شدند، فارغ نبودند.

*البته که هیچ‌گاه امیدشان را از دست ندادند و همیشه با امیدواری به دنبال تدبیر امور و غلبه بر مشکلات بودند. اما در این مدت روزهای بسیار سختی بر ایشان و سایر اعضای دولت گذشت.

*فکر می‌کنم ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی، یکی از تلخ‌ترین رویدادها هم برای ایشان و هم برای سایر اعضای دولت بود. سقوط هواپیمای اوکراینی که در اثر آن جمعی از فرزندان عزیز و ارزشمند این مرز و بوم جان‌شان را از دست دادند، دیگر واقعه بسیار ناگواری بود که ذهن ایشان را مدت هاست به خود مشغول کرده است.

*با این حال لحظات خوب این دولت، منحصر به روز‌های انعقاد برجام نبود، توسعه حمل و نقل ریلی و احیای دریاچه ارومیه هم از دشواری‌های شیرین ما در دولت بود یا تکمیل فاز‌های میدان گازی پارس جنوبی که علی‌رغم خروج پیمانکاران خارجی و با تکیه بر توان داخلی انجام شد.

*اگر بخواهم یکی یکی از کار‌های استراتژیک و رضایت‌بخش نام ببرم، بحث به درازا می‌کشد. یک روز که گردوغبار سیاست‌بازی‌ها و سیاست‌زدگی‌ها کنار برود، از کار‌های بزرگی که در دوره تدبیر و امید در کشور انجام شد، بیشتر خواهیم شنید.

منبع: شهروند

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 45
  • عزرائیل
    0

    همیشه که نیشش تا بناگوش بازه و با پوزخند و تمسخر با مردم صحبت می کنه !!! مثل اینکه همتون آلزایمر دارین؟؟؟

    نظرات شما -
    • ستاره
      0

      به عشق من توهین نکن

  • دقیق
    0

    ما که جز ریشخند ناشی از رضایت و عافیت طلبی جیزی از ایشان ندیدیم.بعید میدانم غصه کسی غیر از خود و اطرافیانشان را در زندگی خورده باشند... .

  • کاکتوس
    0

    واعظی. ای خدا. دروغ مگه کنتور داره؟

  • محمد گلکارخوزانی
    0

    باسلام. وقتی به آرزوی رهبری و خود و اکثر ملت در برداشتن تحریمها و به برجام واقعی برسد و دولت را با بهترین وضعیت اعم از اقتصادی و سیاست خارجی و .................. همراه با رضایت مردم به دولت بعدی تحویل و تحول فرمایند.انشاالله این مهم هم به یاری خداوند سبحان و ائمه معصومین علیه السلام محقق پیدا خواهد کرد.آمین یا رب العالمین

    نظرات شما -
    • OK
      0

      خودت فهمیدی چی گفتی ما که متوجه نشدیم! کاربر محمد گلکار خوزانی از نظر ما یعنی مساوی با منفی مگر به صراط مستقیم رهنمون گردد و خلاف جریان آب شنا نکند! آمین

  • رضا
    0

    جناب روحانی پیامک زدن آرزوی پایان تحریم... سوال اینجاست که مگه شما باشعار تعامل با دنیا و رفع تحریم و بلدبودن زبان دنیا روی کار نیومدید که حالا آرزو میکنید که تحریم برداشته بشه؟؟ بعد از ۸ سال هنوز آرزو میکنید؟

    نظرات شما -
    • محمد گلکارخوزانی
      0

      باسلام. دقیقا میدانست ولی نمیدانست مقازه های سه نبش کاسبان تحریم زیاد اند و فکر میرد تعداد خاصی هستند و با مذاکره و ....... قابل حل است ، اول خدا، دوم خدا ، سوم هم خدا و بعدش هم آقای روحانی و دکتر ظریف بتوانند با تدبیر این تحریمها را بردارند و پیش ملت رو سفید و رقب کاذب را رو سیاه نمایند،

    • رضا
      0

      اگر کسی که اینقدر بیگناه است چرا اینقدر وعده وعید انتخاباتی به مردم داد یا اصلا چرا کاندید شد؟ کسی که ادعا میکنه باید جواب گوی مردم باشه ؟ چرا ارزاق رو در گمرک نگه داشت؟ وچرا دلار رو گرون کردند؟ چرا مرغ وگوشت رو کنترل نمی کنند؟لابد اینا هم تقصیر کاسب های تحریمه! در اصل کاسب تحریم خود دولتی ها بودند که از گرانی ها دلار وپول هاشون ارزش پیدا کرد نه مردم! اقتصاد داخلی هم که تعطیل کردند متاسفانه!!!!

  • بی سواد
    0

    ناراحتی ریس جمهور چه دردی را درمان میکنه آیا خونه برای جوانها میشه چنس ها ارزون و یا..... سر نوشت یک کشور با 80 ملیون جمعیت یک راننده ناشی هنگام رانندگی هم برای خود و دیگران دردسر درست میکنه بعد از حادثه گریه کردن چه سود

  • وطن ای جان و تنم
    0

    برای رییس جمهور و تمامی دولتمردان آرزوی موفقیت داریم مخصوصا وزیر محترم بهداشت و درمان

  • ممد
    0

    اگه دلت برای این مردم میسوزه چرا خودت مردم دعوت کردی بیا تو بورس من به خاطر حرف شما و بقیه اعتماد کردم تاوان تمام دروغی که گفتی هم تو این دنیا هم اون دنیا چوبش میخوری

  • عباس
    0

    آقای روحانی اگه آدم خوبی بود بجای بوتیمارغصه خوردن برا مردم به دل اجتماع می‌آمد و درد دل مردم رو می شنید فساد اداری اختلاس و حقوق نجومی همراه ظلم مضاعف به کارگران و رانت و فساد در تامین اجتماعی و.... از او کارنامه ای سیاه بجای موند.

  • OK
    0

    خسته نباشی دلاور خسته نباشی پهلوان! خیلی از کشورهای همجوار ما بیش از نیمی از مردم کشورشان را در برابر سرایت ویروس کرونا واکسیناسیون کرده اند آنوقت شما هنوز در مرحله کارآزمایی بالینی انسانی واکسن داخلی ، روسی و چینی هستید! آقای واعظی مگر شما در بستر آقای روحانی می خوابید تا ببینید ایشان در این سه سال اخیر مسؤولیت اجرایی کشور با آرامش خیال سر بر بالین خواب گذاشته اند یا خیر؟! ما مردم اثری از غم و ناراحتی در این هشت سال ریاست جمهوری در چهره ایشان مشاهده نکردیم بلکه بر عکس دیدیم چهره ایشان هر روز که می گذرد بشاش تر و سرخ و سفیدتر ، لباس ایشان هر روز خوش پوش تر و برندتر ، رنگ محاسن و شارب ایشان هر روز خوش رنگ تر و قهقهه ایشان در برخی متلک پرانی ها به منتقدین خود بلندتر و رساتر هم شده بود! اظهار همدردی و ناراحتی رئیس جمهور و یا دیگر مسؤولین با مردم چه دردی از مردم ایران دوا می کند و چه گره ای از گره های کور روزمره زندگی مردم رنج کشیده باز می کند؟! آقای واعظی! اگر شما چهره رئیس جمهور محترم را با وجود در رفاه کامل بودن در این سه سال اخیر نگران و ناراحت قلمداد کرده اید به طریق اولی چهره مردم رنج کشیده را چگونه در ذهن خود تداعی می کنید؟!

  • بی نظر
    0

    مگه ملاها دلم دارن؟اونا فقط سوزوندن بلدن.......

  • محمد
    0

    منهم لبخند رضایت رو وقتی کسری بودجه بازمین زدن بورس جبران شد درنگاه دولتمردان دیدم

  • دن کیشوت
    0

    صاحبان غم و غصه کسانی هستند که با رنج و مشقت روزی حلال کسب میکنند، آنهایی که بیت المال را چپاول کرده و شکمهایشان را از حرام گنده کرده اند با ناراحتی و غصه بیگانه اند، در ضمن رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون آقایان لپ گلی!

  • رها
    0

    دروغ که هنداق که نداره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حناق

  • ماژانی
    0

    یکی این یارو واعظی پاچه خوار رو ساکت کنه

  • رضا
    0

    کسی که 8سال خواب بوده داداش امضا جعل میکنه ومیره زندان فامیلشو عوض میکنه ونمیگه بنزین رادوبرابرمی کنه وخوابه نمبدونه سانچی راغرق میکنه آتش می زنه وبی خبره هواپیمای مسافربری را میندازه وخوابه سیل میاد شیرازتوخیابون مردمومی بره خوابه بورس را میترکونه سکه ودلار وروغن وقیر ومرغ وگوشت وبرنج وروغن ونخود و......خوابه بابا سردارسلیمانی را معامله می کنه وخوابه ما ملت هم که همه خوابیم واقعا چه توقعی داره براش هورابکشیم؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    آقای رییس جمهور من میدانم این روزها چقدر سخت بر شما وکابینه می گذرد واین را که می دانیم که شماها تمام تلاشتان رانمودید مسول تمام فشارهایی که در حال حاضر بر ملت وارد میشود شما می نیستید همه شاهدند با همه سنگ اندازیها شما تمام تلاشتان را نمودید موفق و پیروز باشی

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      همه تلاششون کردند !!!!! بله روی فرش ابریشم وتخت پادشاهی با قبای ایتالیایی خیلی تلاش کردند!!! خسته نباشید! دیگه آقازاده هاشون توی کانادا وانگلیس سربلند شدند!

  • کاربر ناشناس
    0

    دروغگو قشنگ تحریمهای شما مردم رو بدبخت کرد نه تحریم امریکا تمام منابع مالی کشور رو خودتون هاپولی کردین انداختین به گردن تحریم امریکا

  • احمد
    0

    درود به ریاست محترم جمهوری هیچ رئیس جمهوری در دنیا این‌قدر توسط خودیها زده نشده اند هزار تریبون نماز جمعه همیشه رئیس جمهور را زده اند مداحان حقوق بگیر، شعرای حاکمیتی حتی صدا و سیمای یک کشور سپاه پاسداران با تمام امکانات سازمانی در مقابل رئیس جمهور بودند و هزاران توهین و تخریب زیاده خواهی از ریاست جمهوری و...

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      فکر نمی کنی برعکس فهمیدی؟ کل بودجه مملکت وقدرت اجرایش دست دولته مردم رو برگردونده به زمان جنگ وکپن کالا کلی تعهد یک طرفه به غربی ها داده وگند زده و دلار وبورس ومسکن مرغ وگوشت رو فاتحه خوانده بعد میگی تخریب کردنش؟!!!! هیچ رییس جمهوری در دنیا نبوده که اینقدر بد عمل کنه که آبدارچی اداره ما هم قبولش نداشته باشه!!

  • حسین
    0

    سلام بر روحانی اسطوره صبر ومقاومت. درود بر ظریف اسطوره صداقت.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چی زدی جیگر؟!

  • احمد
    0

    اگر به چهره ی چندسال پیش روحانی نگاه کنیم و نگاهی به چهره جوان شده و ریش هفت رنگ او در این سالها داشته باشیم، متوجه غصه هایی که برای مردم می خورد می شویم!!!

  • ریزه میزه
    0

    واعظی خان!این حرفاهارامیذاشتی روز13میزدی ونیزاضافه میکردی که اززمانی که رئیس جمهورمتوجه گرانی ومشکلات مردم شدحهت همدردی بامردم دستور دادکه جلونجومی بگیری خودش وسایردولتیان گرفته شودودراین مدت هئیت دولت به همت رئیس جمهورحقوقی درحدکارگر وکارمندبرای رئیس جمهور و وزرا واستاندارها ومدیرعاملان منظور کردندواین نشانه همدردی رئیس جمهور بامردم بود!_واین گفته شمابه عنوان بزرگترین دروغ وریا سزده بدری قرن درکتاب گنیس ثبت میشد وشماهم درطول تاریخ چهره ماندگاری می شدیدوحسن روحانی هم باداشتن رئیس دفتری چون شما بخودش می بالید!

  • کاربر ناشناس
    0

    رئیس جمهور دروغ می گوید واعظی بدتر

  • الهه معینی
    0

    فهمیدیم استاد

  • ناشناس
    0

    رضایت رئیس جمهور روزی بود که یه گروه گرین کارتی را دور هم جمع کرد برای ضربه به کشورچون این گرین کارتی ها ایران کشور دوم حساب می شود وبرای آنها مهم نبود

  • سعادتمند
    0

    علت عقب ماندگی ما ایرانیها چه در زمینه فرهنگی وچه در زمینه اقتصادی وچه در روابط اجتماعی ناشی از چند چیز است ۱-خود بزرگی های احمقانه ۲-درنده خویی های قرون وسطایی ۳-پیروی وتبعیت های کور کورانه از همدیگه بدو واقع نگری. شما ادمهای بد گو وهتاک خودتون رو با سواد اندکی که دارید برای یک روز بگذارید جای کسی که مسئولیت اجرایی کلان مملکتی داره ببینید چند مرده حلاجید.البته این بدگویی و هتاکی شما صرفا در مورد این دولت نیست ونخواهد بود .شما با گذشتگان وایندگان هم همینطور بودید وخواهید بود . هتاکی غیر از انتقاد توام با بصیرت واز روی دلسوزیه .البته این فرهنگ خود خواهی ودیگر کشی (فلسفه نیچه)روز بروز در حال گسترشه .که عامل اصلیش نبود ایمان صحیح به پروردگار وتبعیت وتواضع نسبت به احکام اوست. همیشه در برابر نیمه خالی لیوان نیمه پری هم هست

  • جواد
    0

    به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دممه خخخخخ

  • لبخند معنادار
    0

    درودبررییس جمهورفداکار بسبار تلاش کردی وازخودمایه گذاشتی هرکسی بجای شمابود فرارمی کرداماشما بااستقامت وپشتکار ادامه دادی افرین به این همه اعتماد بنفس ای کاش می شد در۱۴۰۰هم کاندید شوید ولی افسوس که نیومده رفتی من هم عیدنوروزراتبریک میگم نگران نباش در۱۴۰۴میتوانی کاثدیدبشی غصه نخور همه چی درس می شه

  • محمد
    1

    لطفا به زخمهای مردم دست نزنید آخر سر بگذاریدشاید بتوانند با اینهمه زخم التیام نگرفته آینده ای بسازند تا شاید شماها هم از گناهانتان کاسته شود به دنبال پاشیدن نمک بر زخمها نباشید زخمها به اندازه کافی درد دارند گرانی از اول تا آخر هیچ جنسی قیمت خودش ندارد هرکس در قبال شغلی که داره درپیشگاه خداوند صبحان مسوول است ویه روزباید جواب پس بدهد به امید روزهای بهتر برای مردم ایران زمین

  • ابراهیمی
    0

    دریاچه ارومیه که توسط نزول رحمت الهی در دوسال گذشته احیا شد

  • ملول
    0

    بزرگترین جدم روحانی خیانت به اصلاح طلبها است /// واقعا نمک نشناسی کرد

  • عبدالله 2
    0

    خجالت خوب چیزیه !

  • فهيمه
    0

    كارهاي مثبت زيادي انجام شد ولي دل بستن به برجام و وابسته كردن مملكت به آن ،همه كارهاي مثبت رو هم زير سايه خودش برد

  • محمد
    0

    از زمان به روی کار امدن دولت روحانی غصه بود برای مردم ایران از هرنظر .( گرانی ‌تورم .بیکاری ‌.افسردگی مردم)

  • ناشناس
    0

    وقتی عبای ایتالیایی خرید

  • بنده خدا
    0

    به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دمم

  • حامد
    0

    از روزی که تمام تلاشش را به کار انداخت تا این مردم عزیز را به خیابانها بکشاند وموجب خوشحالی اربابانش شود ، اما نتوانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها