روایت یک مستند از جدال اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری بر سر ایران

در یک فیلم مستند جدید فاش شده که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آخرین روزهایش درگیر انبوهی از مجادلات و اختلافات از جمله بر سر مسائل خارجی نظیر روسیه، ایران و سوریه بوده است.

روایت یک مستند از جدال اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری بر سر ایران

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، در این فیلم مستند که قرار است اواخر ماه جاری میلادی منتشر شود نشان داده می‌شود که به عنوان مثال تیم باراک اوباما چطور بعد از فهمیدن شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از ترامپ سرخورده و ناراحت شده است.

در این فیلم نشان داده می‌شود که چطور اختلافات در آخرین روزهای دولت اوباما بر سر تعامل با سوریه بالا گرفته بود و اختلافاتی نیز با اوباما بر سر چگونگی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام به وجود آمده بود.

در این مستند به نام "سال پایانی" بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی دولت اوباما اظهار داشته که دولت اوباما خیلی طول کشید تا به شخصیت و ماهیت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پی ببرد.

این مستند که توسط شخصی به نام گرگ بارکر کارگردانی شده وقایع مربوط به آخرین ۱۲ ماه ریاست جمهوری اوباما و کابینه‌اش را نشان می‌دهد.

در این مستند به مسائلی نظیر توافق هسته‌ای پاریس، توافق هسته‌ای برجام با ایران و برخی سفرهای خارجی اوباما نیز اشاره می‌شود.

اما بخش مهم این مستند مربوط به سوریه می‌شود. به عنوان مثال در جایی از این مستند سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دولت اوباما می‌گوید اینکه اوباما نتوانست برای مذاکرات مربوط به صلح سوریه کاری انجام دهد بسیار ناامید کننده و ترسناک است.

جان کری، وزیر امور خارجه دولت اوباما نیز در بخش دیگری از این مستند درباره سوریه اظهارنظر می‌کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها