لایحه افزایش وام ازدواج به 15 میلیون تومان به کمیسیون تلفیق بودجه رسید

«فاطمه ذوالقدر» گفت: خوشبختانه پیشنهاد افزایش وام ازدواج به میزان ١٥ میلیون تومان، برای هریک از زوجین در کمیسیون فرهنگی مجلس رأی لازم را کسب کرد

لایحه افزایش وام ازدواج به 15 میلیون تومان به کمیسیون تلفیق بودجه رسید

به گزارش خبر فوری به نقل از ایران آنلاین، براساس بودجه سال 97 کل کشور سقف وام ازدواج بدون تغییر و همان 10 میلیون تومان فعلی تعیین شده است. با این حال تعدادی از نمایندگان مجلس با بررسی این لایحه پیشنهاد افزایش وام ازدواج تا سقف 15 میلیون تومان را در صحن مجلس مطرح کردند. هرچند این موضوع باید توسط اعضای مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه97 به تصویب برسد و در نهایت شورای نگهبان آن را تأیید کند. آن‌طور که «فاطمه ذوالقدر» عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: « خوشبختانه پیشنهاد افزایش وام ازدواج به میزان ١٥ میلیون تومان، برای هریک از زوجین در کمیسیون فرهنگی مجلس رأی لازم را کسب کرد و برای طی مراحل قانونی آن به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارائه شد.»
او بیان می‌کند: «با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی در سطح جامعه بدیهی است که یکی از معیارهای مهم در پایداری خانواده و تحکیم بنیان آن، زدودن فقر است. بر همین اساس تأمین تسهیلات مالی و اقتصادی برای ازدواج نوعی کمک زیربنایی محسوب می‌شود.»
ذوالقدر با بیان اینکه خواسته اغلب جامعه تسهیل در ازدواج و ارائه تسهیلات مناسب برای ازدواج آسان است، می‌گوید: «برای افزایش، تشویق و ترغیب ازدواج و کاهش طلاق نیازمند تدوین سیاست‌های حمایت از خانواده و رفاه اجتماعی هستیم. در این زمان وام قرض‌الحسنه ازدواج تقریباً تنها سیاست عمومی کشور برای حمایت از تشکیل خانواده محسوب می‌شود.»
این نماینده مجلس، اختصاص اعتبار لازم و شرایط تسهیل در امر ازدواج و پایداری ازدواج را در سایر دستگاه‌ها از جمله، وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری می‌داند و بیان می‌کند:«حفظ کارآمدی و اثرگذاری این سیاست، وابسته به آن است که، تسهیلاتی در اختیار زوج‌های جوان قرار بگیرد تا متناسب با هزینه‌های تشکیل زندگی باشد.»
اکثر نمایندگان موافق افزایش وام ازدواج هستند
«محسن بیگلری» دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان برای ازدواج موضوع وام است، می‌گوید: بر همین اساس نمایندگان مجلس نیز موافق افزایش وام ازدواج هستند و پیش‌بینی می‌شود پس از مطرح شدن این موضوع در مجلس با افزایش وام موافقت شود.
او با تأکید بر اینکه موافق صددرصد با موضوع افزایش بودجه برای افزایش وام ازدواج جوانان است، بیان می‌کند: 10 میلیون تومان پول نمی‌تواند کمک چندان مؤثری به ازدواج جوانان کند البته با 15 میلیون هم نمی‌شود ولی تلاش می‌کنیم این مقدار حداقل به 15 میلیون تومان برسد.
بیگلری با تأکید بر کمبود بودجه در سال 97، می‌افزاید: در هر صورت با وجود این وضعیت موافق افزایش بودجه برای وام ازدواج هستم چرا که ما به‌عنوان نمایندگان مجلس باید به مسأله اشتغال و ازدواج جوانان بیشتر فکر کنیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها