چرا عنابستانی از خط ویژه می‌رفت؟

راننده خودرو که احتمالا برای خوش‌خدمتی به این سرباز فحش داده تا بلکه نماینده سبزوار از این همه جسارتش به وجد بیاید و لبخندی بزند، تکلیفش روشن است، اما آقای نماینده قضیه‌اش فرق می‌کند. او می‌خواسته قانون را دور بزند.

چرا عنابستانی از خط ویژه می‌رفت؟

صورتش یخ‌ زده و سرخ است. ریش و سبیلش تازه درآمده؛ همین‌قدر کم سن و سال. ماسکش را داده روی چانه‌اش که صدایش شنیده شود. پریشان به دوربین نگاه می‌کند: «حامد اکبری هستم. سر دروازه‌دولت شیفتم. این راننده ماشین اومده بدون مجوز تردد خط ویژه به من گفته ل...ی منم جوابشو دادم بهش گفتم بچه‌خوشگل. خود نماینده مجلس پیاده شده زده تو گوش من. هم شاهد داریم، هم دوربین هست.» از آن طرف هم مردم را شاهد می‌گیرد که از نماینده سیلی خورده است. چند نفر هم می‌گویند که ما شاهدیم این آقا سیلی زد!

این راننده که احتمالا برای خوش‌خدمتی به این سرباز فحش داده تا بلکه نماینده سبزوار از این همه شجاعت و جسارتش به وجد بیاید و نهایتا لبخندی بزند، تکلیفش روشن است. آدم را یاد کاراکتر «نقی معمولی» می‌اندازد، وقتی راننده «مجلسی‌آدم» بود؛ کسی که فکر می‌کرد چون راننده مجلسی‌آدم است، پس حتما آدم مهمی است و می‌تواند از هر رانتی استفاده کند. برای همین پرچم ایران را روی لیموزین مشکی نصب کرده بود، اسلحه قلابی حمل می‌کرد، نانچیکو همراهش بود و هر کاری دلش می‌خواست می‌کرد.

اما خود آقای نماینده قضیه‌اش فرق می‌کند. او بوضوح می‌خواسته قانون را دور بزند و وقتی با مانعی به نام حامد اکبری مواجه شده، برآشفته شده است. خودش می‌گوید سیلی نزده‌ام و درگیر نشده‌ام و حتی مدعی است سرباز به او توهین کرده است. البته که بررسی این بخش ماجرا چندان کار سختی نیست اما چیزی که در حال حاضر مشخص است و هیچ شبهه‌ای درباره‌اش وجود ندارد، این است که آقای نماینده داشته از خط ویژه عبور می‌کرده. نماینده سبزوار دقیقا در حال انجام چه ماموریت مهمی بوده یا داشته چه امدادرسانی فوری‌ای می‌کرده یا به کدام جلسه خیلی مهم داشته می‌رفته که نیاز بوده از خط ویژه استفاده کند؟

سال ۹۴، رئیس وقت پلیس راهور تهران گفت که «نمایندگان مجلس به واسطه مسئولیتشان این مجوز را ندارند که در خطوط ویژه تردد کنند و تردد در خطوط ویژه، اعم از پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی نیز دارای ضوابط خاصی است». گرچه سه سال بعد، یک نماینده مجلس از نامه‌ای محرمانه خبر داد که در آن از جانب معاونت اجرایی مجلس اعلام شده بود امکان بهره‌مندی نمایندگان از مجوز تردد در خطوط ویژه در سطح شهر تهران فراهم شده است!

از طرفی، علی‌اصغر عنابستانی هم آدم مسئولیت‌ندیده‌ای نیست که چارچوب‌ها را نداند و اتفاقا همین بیشتر آدم را نگران می‌کند. او سال‌ها مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی ، معاون استانداری این استان، فرماندار سبزوار، استاندار استان چهارمحال و بختیاری و معاون امور اجتماعی دستیار ارشد رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری در دوران محمود احمدی‌نژاد بوده است.

چرا عنابستانی از خط ویژه می‌رفت؟ علی‌اصغر عنابستانی

اما فارغ از اصل این اتفاق تلخ، اگر جنجال خط ویژه را در کنار داستان چندی قبل کتک‌خوردن یک سرباز وظیفه از یک قاضی در شهرستان بابل و همینطور «پامنقلی»خواندن رئیس جمهوری توسط یک روحانی در برنامه زنده تلویزیونی بگذاریم، به دو عنصر مشترک می‌رسیم «قدرت» و «تریبون»؛ چیزهایی که انگار وقتی به آنها می‌رسیم رفتارهایمان عجیب و غریب می‌شود.

دکتر محمد رحیمی - جامعه‌شناس و استاد دانشگاه - در این‌باره می‌گوید: «مصادیق بسیاری از رفتارهای نامتعارف توسط افراد صاحب قدرت و نفوذ را در زندگی روزمره شاهد بوده‌ایم. اخیرا توهین آقای احمد جهان‌بزرگی به رئیس جمهوری و همچنین توهین و سیلی نماینده مجلس به سرباز وظیفه توجه همگان را به خود جلب کرده و همه دنبال چرایی این رخداد هستند. پیش‌تر هم که یک قاضی در بابل یک سرباز را کتک زده بود. از زوایای مختلفی می‌توان به این مسأله نگاه کرد و به تحلیل‌های مختلفی دست یافت. بنده با عینک جامعه شناختی به این مسأله نگاه می‌کنم و تلاش دارم تبیین‌های جامعه‌شناختی از وقوع این رخداد داشته باشم.»

او ادامه می‌دهد: «جامعه ایران از یک بحران عمیق معرفتی و رفتاری رنج می‌برد؛ بحرانی که باعث شده افراد نتوانند میان هنجار و ناهنجار تمایز قائل شوند و آنگونه که شایسته است رفتار کنند. برای فهم بهتر شکل‌گیری این بحران معرفتی نیازمند توجه به زمینه‌های اجتماعی این زیست‌جهان هستیم.»

این جامعه‌شناس اضافه می‌کند: «جامعه‌شناسان معتقدند انسان‌ها در بسترهای اجتماعی شکل پیدا می‌کنند و رفتارهایشان تعین می‌یابد. بر این اساس می‌توان گفت انسان‌ها به میزان حقارتی که تجربه کرده‌اند توهین می‌کنند، به میزان تجربه زیسته‌شان از عشق به همدیگر عشق می‌ورزند و به میزان کمبودشان دیگران را آزار می‌دهند. هرچه حقیرتر باشند بیشتر توهین می‌کنند تا عقده‌شان را جبران کنند. هر چه در زمینه اجتماعی که فرد در آن رشد کرده ارزش‌هایی چون نوع‌دوستی، همدلی، هیجانات مثبت و نظایر آن بیشتر رواج داشته باشد، شخصیتشان بهنجار و اجتماعی بار می‌آید و محترمانه‌تر و انسانی‌تر رفتار می‌کنند. به نظر می‌رسد افرادی که در محیط‌های آغشته به عقده‌ها و حقارت‌های قدرت و اقتدار و انواع محرومیت‌های اجتماعی رشد کرده‌ باشند، پرخاشگر، ستیزه‌جو، وقیح و غیر قابل مهار خواهند بود و فاصله بیشتری با الگوی زیست بهنجار خواهند داشت.»

چرا عنابستانی از خط ویژه می‌رفت؟ دکتر محمد رحیمی

رحیمی معتقد است: «از سوی دیگر این مسأله را می‌توان در قالب روابط قدرت و اقتدار تبیین کرد. انسان‌ها ذاتا قدرت‌طلبند و از دستوردادن و امر و نهی کردن خشنود می‌شوند و حس خوبی به دست می‌آورند. به تعبیر «رندل کالینز» تجربه‌های فرماندهی و فرمانبری، تعیین‌کنندگان اصلی نگرش‌ها و رفتارهای فردی‌اند؛ به طوری که هر چه شخص بیشتر فرمان دهد مغرورتر و به خود مطمئن‌تر و رسمی‌تر است و بهتر می‌تواند خودش را با آرمان‌های سازمانی که به نام آن فرمان‌هایش را توجیه می‌کند، منطبق سازد. ماجرای درگیری نماینده مجلس با سرباز وظیفه را می‌توان ناشی از روابط قدرت و اقتدار دانست؛ اقتداری که به این شخص اجازه می‌دهد خود را محق بداند و آنطوری که دلش می‌خواهد با افراد دیگر در روابط روزمره خود برخورد کند.»

این جامعه‌شناس تصریح می‌کند: «ما در هر شغل و سمتی که هستیم درست اجتماعی نشده‌ایم؛ به همین خاطر است که مسئولیت‌های اجتماعی مربوط به آن شغل را به درستی انجام نمی‌دهیم. به همین سیاق، آن نماینده مجلس یا آن روحانی یا آن قاضی، فرآیند اجتماعی‌شدن را بدرستی طی نکرده‌اند و تشخیص نمی‌دهند در چه جایگاهی قرار دارند و باید طبق هنجارهای معمول و بر اساس انتظارات نقشی رفتار کنند. اجتماعی‌شدن فرآیندی است که شیوه‌های زندگی در جامعه را به انسان می‌آموزد، به او شخصیت می‌دهد و برای انجام وظایف فردی و به عنوان عضو جامعه، ظرفیت‌های او را توسعه می‌بخشد. در واقع اجتماعی‌شدن را می‌توان لازمه ورود به جامعه و موقعیت‌های اجتماعی دانست. هر شخصی در کنار مسئولیت‌های شغلی یک‌سری مسئولیت‌های اجتماعی نیز دارد ولی بسیاری از افراد از این مسئولیت غافلند و این امر باعث می‌شود مشکلاتی برای خودشان و دیگران به وجود آورند.»

او همچنین می‌گوید: «خیلی از ما که دارای سمت مهم، دارای تریبون، پرستیژ، قدرت و اقتدار هستیم، گاهی حد و اندازه خود را نمی‌دانیم، از حدود و چارچوب خود خارج می‌شویم و هیچ معیاری برای کنش‌هایمان متصور نیستیم. در چنین وضعیتی اخلاق رنگ می‌بازد و با جامعه‌ای خشن با رفتارهای غیر مدنی و ازهم‌گسیخته مواجه خواهیم بود. لذا جهت پیشگیری از وقوع چنین رخدادهایی که جامعه را به بحران و فروپاشی اجتماعی می‌کشاند و یأس و ناامیدی و احساس بی‌قدرتی را تزریق می‌کند باید بشدت و در کوتاه‌ترین زمان با اینگونه افراد نابهنجار برخورد شود تا جامعه احساس آرامش کند وگرنه سهل‌انگاری و به اصطلاح «ماست‌مالی‌کردن» قضیه تبعات جبران‌ناپذیری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.»

یک روانشناس هم در اظهاراتی کوتاه می‌گوید: «به نظرم تست‌های روانشناسی و شخصیت‌شناسی به اندازه بررسی سوابق قضایی و سیاسی و اجرایی افرادی که می‌خواهند مسئولیت‌های مهم را برعهده بگیرند، اهمیت دارد. در کشور ما به هر کسی با هر وضعیت روحی و روانی گواهینامه رانندگی نمی‌دهند اما اجازه نمایندگی مجلس یا حتی ریاست جمهوری را می‌دهند و این خیلی عجیب است.»

بد نیست در پایان، این حکایت را مرور کنیم: در میانه جنگ جهانی دوم، وقتی لندن زیر بمباران نازی‌ها بود، چرچیل قرار جلسه‌ای بسیار مهم داشت و بخاطر اشتغال به کارهای دیگر، چند دقیقه مانده به جلسه به راننده‌اش گفت مرا فوری به محل جلسه برسان. راننده مسیر کوتاه ولی ورود ممنوع را انتخاب کرد. وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ قبض جریمه در دست، دستور توقف داد. راننده گفت: «این ماشین نخست‌وزیر است. ایشان به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید سر ساعت به جلسه برسد». افسر با خونسردی گفت: «هم ماشین و هم نخست‌وزیر و هم من وظیفه‌مان را خوب می‌شناسیم.» پلیس جریمه را صادر کرد و دستور دور زدن به راننده داد. وقتی راننده مشغول دور زدن شد، چرچیل سیگار برگش را روشن کرد و گفت: «جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است و خیابان‌های لندن به رغم بمباران سنگین دشمن با قانون اداره می‌شود.»

حالا این حکایت را بگذاریم کنار جنجال‌آفرینی علی‌اصغر عنابستانی که با رای امثال حامد اکبری به صندلی راحت و چرمین مجلس تکیه زده است. آیا ما هم واقعا جنگ را می‌بریم؟

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 74
  • زهره کریمی
    0

    اگر اون روز جلوی اقای آخوندی رو که میکروفون همکارانتون رو پخش زمین کرد یا نماینده سراوان که می خواست خدا میدونه تو گمرگ چکار کنه میگرفتن درس عبرت میشد برا بقیه اگر قراره که مست گیرند در شهر هر ان که هست گیرند تازه اخوندیمی خواد رییس جمهور هم بشه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مشکل اصلی این است که در کشور ما قانون قدرت و قداستش از قدرت و قداست برخی افراد کمتر است .ابن که نماینده مجلس است حتی اگر رئیس جمهور این تعرض را به یک مامور میکرد باید برخورد قانونی با او انجام بگیرد هیچکس از قانون نباید بالاتر باشد .

    • پیمان
      0

      مادرش اگه درست تربیتش میکرد کار به اینجاها کشیده نمیشد . یه بچه حق نداره به همسن پدرش بگه هر خری هستی باش خوبه صدا وتصویرش هست

  • ابراهیم قاسمی
    0

    او نماینده ی مردم نیست نماینده ی پول وثروت ورانت وپارتی وقدرت وباند فاسد است. اشتباه نگید او اصلا نماینده ی مردم نیست

  • قریشی زاده
    0

    نماینده مجلس یا هر..... که هست حق نداره دست رو جوون مردم بلند کنه من یک مادرم تمام بدنم لرزید وقتی این جوون گفت تو گوشم زدن،مردک تو نمیفهمی به حال اون مادر چی گذشته وقتی فهمید این موضوعو

  • کاربر ناشناس
    0

    نگاه به مسئولیتهای ایشان کنید معلوم است که یاغی میشود بیچاره جوانان ما برای یافتن و یا حفظ شغل حاضر هستند هر زور گویی و ظلمی را تحمل کنند

  • علی
    0

    ولی بخدا زیبا کلام راست میگه همه میدونن اینا ودموکراتا باج میدن باج میگیرن هیچی گیر مردم ایران نمیاد بیشتر ایرانیها میخواستن ترامپ رای بیاره

  • شهریار
    0

    این عنابستانی هارشده من جای سرباز بودم میزدمش تا خونش سینه خیز بره

  • علی علپی
    0

    سلام اگر ثابت شود که نماینده بی دلیل به سرباز وطن سیلی زده اولا باید از مجلس بندازنش بیرون . ثانیا محاکمه شود و علاوه بر مجازات سخت اسلامی سربازی که سیلی خوره با یک سیلی محکم غرور این مدعی دروغین ارزشها را در هم بشکند .

  • سفیر
    0

    این همون مجلس انقلابیه با کمی دقت میشه به کنه وجود این نمایندگان پی برد به ظریف در مجلس رسما فحش میدن به مقام رئیس جمهور (صرف نظر از شخصیت حقیقیش)توهین میکنن و تهدید به اعدام و مرگش میکنن تو گوش مامور میزنن خب وقتی به ارکان قدرتمند نظام توهین میکنن فکر میکنین برخوردشون با مردم عادی چجوری خواهد بود یک رفتار کاملا دیکتاتوری و قلدرانه به صورتی خشن و سرکوبگر برای مردم خواهند داشت که باید گفت صدرحمت به رضاخان

  • کاربر ناشناس
    0

    تا روزی مسعول نشدند از مردمند مسعول شدند دیگه از مردم نیستند انها میتوانند

  • کاربر ناشناس
    0

    مسئولین خود را صاحب مردم میدانند

  • کاربر ناشناس
    0

    حالا فردا میگویند بزرگش نکنید و کش ندهید

  • گرفتار
    0

    جنگ که بماند زندگی را باخته ایم

  • علی
    0

    متن خیلی خوبی بود، فقط یک نقطه هم باید اضافه کرد: هم از لحاظ روانشناختی و هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ عرفی، توهین خط قرمز اجتماع است، هر شخصی در هر مقامی از این خط قرمز عبور کرد باید بدون کوچکترین ملاحظه ای، دور انداخته شود، مثل زمانی که شخصی از خط قرمز یک مرکز نظامی عبور می کند، بدون ملاحظه باید کشته شود. قانون و مجریان قانون باید به این خط قرمز روابط اجتماعی حساس باشند. سیلی زدن به یک سرباز که در پایین ترین درجه اجرایی قرار دارد، توهین بسیار بزرگی است و به هیچ عنوان غیرقابل بخشش می‌باشد، این در حالی است که اگر سرباز به نماینده سیلی زده بود، توهین بود ولی قابل بخشش! پیشنهاد من این است اگر ثابت شد نماینده این رفتار توهین آمیز را مرتکب شده، سریع از مجلس اخراج و به شلاق و حبس طولانی مدت محکوم شود. اگر این کار انجام نشد، پس رییس قوه قضائی لیاقت این مقام را ندارد.

  • ایرانی
    0

    چرچیل کجا و این نماینده مجلس کجا! در ایران قبل از رای کاندیدا ها مثل فرشته های مهربون هستن که عاشق کشور و ملت هستند ولی پس از انتخاب روی دیگر سکه رو نشون میدهند! تغییر قانون و سخت گیری و مجازات سخت برای مسئولینی که قانون شکنی میکنند میتواند جلوی تخلفات بزرگان را بگیرد اشتباه یک مسئول بر کل جامعه تاثیر دارد پس باید مجازتش سنگین تر باشد قانون مانند تار عنکبوته همیشه حشرات بزرگ تار عنکبوت را پاره میکنند و حشرات کوچکتر طعمه عنکبوت میشوند.

  • ناشناس
    0

    آقای عنابستانی قبل از ورود به مجلس خودرا یکسرباز میدانست حالا دیگراز سربازی عبور کرده اند وسرداری شده اند

  • رضا
    0

    ماشا ء الله به بچه های امروز یک سیلی زده اشتباه کرده ،این قدر جار وجنجال ندارد ،سربازهای قدیم این قدر از فرماندهان خود چک وسیلی می خوردند که حد نداشت .اینهمه مردم در اجتماع اسیب می بینند ودم نمی زنند. سرباز به این رشیدی باید برای یک سیلی مملکت را خبر نماید ! اشتباه نمود نماینده اما انسان هم باید گذشت داشته باشد .

    نظرات شما -
    • فرید
      0

      توازاون آدمهایی هستی که وقتی به یه طرف صورتت سیلی میزنن اون طرف صورت راجلومیاری حالم ازاینجورآدمهابهم میخوره حالاوقتی سربازبودی باهات چیکارکردن بماند.

    • محمد
      0

      به قول خودت سربازان قدیم از فرمانده هان خودشان سیلی و چک می خوردن نه از کسی که خود قانون وضع میکند

    • رضا
      0

      من منظورم این است که این قدر مردم اسیب می بینند .از چاقو از اسید از هزار بدبختی .انوقت یک سیلی که دو دقیقه بعد خوب شده این جار وجنجال .با قد به این بلندی برای یک سیلی ایران را خبر نموده به راننده اش که بچه اش بوده یا کسی دیگر گفته بچه خشگل ان هم عصبانی شده ویک سیلی زده . خوب باید یا می زده یا گذشت می نموده.

  • دلاور
    0

    در پاسخ به پارگراف آخر : ما مردم ایران بیشتر با خودمان میجنگیم تا با دیگران پس جنگ را نمی بریم.

  • پریا
    0

    چون نبودم و ندیدم .قضاوت نمیکنم

    نظرات شما -
    • علی
      0

      فیلمش هست

  • امید
    0

    اینجا ایرانه ... اخر داستان سرباز و فیلمبردار مقصر میشن ولی آقایان!

  • من
    0

    از آدمی که می گویند حتی مجوز وکلاتشم باطل شده انتظار رفتارهای قانونی دارید اصلا چطوری کسی که پروانه وکلاتشم باطل شده توانسته از شورای نگهبان تأیید صلاحیت بگیرید.بعدشم مردم به آقا رای ندادن این افراد نماینده پول وقدرت هستند نه مردم اصلا مردم حساب نمی کنند

  • معین
    0

    آخوندی شوخی کرد همه می دانند آقای آخوندی به شوخی اینکار را کرد

    نظرات شما -
    • امید
      0

      اره تو راس میگی

  • محمد
    0

    اگر آدم به جایی برسد که ظرفیتش را داشته باشد مثل مرکبی میماند که بار بیش از حد تحملش استخوانش را میشکند. مقام و ثروت آقایان رو کور و کر کرده . بقول قرآن کر و لال و کور و بیعقل هستند. مضاف بر اینکه با توجه به برخورد ضعیف مجلس و قوه قضاییه با این موارد متاسفانه احساس امنیت میکنند.

  • احمدیان
    0

    واقعا مطالب اموزنده ای بود ،قدرت ، اقتدار ، دستور ، اطاعت و....چند روز پیش در خبری دیدم که رئیس محترم مجلس در باره معضلی فرموده بودند که دستور داده ام فورا فلان شخص ازفلان وزارتخانه '' احضار " شوند واگر تخلفش اثبات شد شدیدا" باوی " برخورد" شود، ایشان که رئیس مجلس است هنوز با گذشته نظامی خودش فاصله نگرفته وهنوز فکر می کندکه درپادگان است ومخاطبانش سرباز ، ومتوجه نیست که احضار وبرخورد ازوظایف قوه قضائی است . واین جناب جامعه شناس چه زیبا گفته اندقرار گرفتن افراد در جایگاهی که جای انها نیست .

  • امید
    0

    حق با اون سرباز راهنمایی و رانندگی است و داره دستور کارش رو رعایت میکنه اون نماینده باید اخلاقش الگو باشه برای جامعه نه اینکه به یک سرباز مظلوم دست درازی کنه واقعا تاسف داره

  • بنده خدا
    0

    باسلام. به مولا علی.ع. قسم.که در عالم کسی مانند او نیست در عدالت.اگر این آقای عنابستانی که حیف است به او بگوییم آقا.به من توهین میکرد بلای سرش می آوردم که تا آخر عمر از نعمت راه رفتن و تکلم محروم بشه.این موجودات برای اسلام خطر دارن.ای مردم به انسان که از نعمت عقل برخوردار است رأی بدید.نه امسال اینها.که انسان گرگ نمایند.اینها از خون شهدا پلکان درست کردن برای چپاول بیت المال.البته از یه جهت خوشحالم که این افراد بر خلاف میل باطنی با این کارهاشون زمینه ساز ظهورند.سربازان امام منتظرند.که لحظه موعود نزدیک است.چقدر وقت چپاول دارید.

    نظرات شما -
    • amir hosein
      0

      خدا اجرت دهد منتظر آقا..یا صاحب الزمان ادرکنی

  • محید
    0

    همه اینها ریا کارند فقط کافی است بر خلاف میل شخصی شون رفتار کنی تا چهره واقعی شون نمایان بشه حزب باد هستند البته فوری یه تبصره واسه قانونی جلوه دادن کارشون میسازن

  • ناشناس
    0

    برای اون شهری که عنابستانی نمایندشونه بسی متاسفم.مشت نمونه خرواراست.

  • حمیدرضا
    0

    سلام اگر نماینده محترم یک لحظه فکر میکرد این سرباز نوچوان جای فرزند خودش بود و کسی به او نوهین میکرد چه حالی داشت تازمانی که دید ما به مردم و قانون اصلاح نشود و به قانون احترام نگذاریم انتظار حل مشکلات کشور را هم نباید داشته باشیم مردی نبود فتاده را سنگ زدن گر دست فتاده را بگیری مردی

  • بیجانی کرج
    0

    سلام و درود، قضاوت مختص خداست و بس عزیزان و بزرگواران، اولا هنوز نه سیلی زدنش ثابت شده و یا بالعکس ،پس زود قضاوت نکنید دوما از کسی که نماینده حقوق مردم و مشکلات مردم در مجلس شورای اسلامی هست و خودش از منتقدین سفت و سخت ظلم و ستم به نفرات پایین دستی بوده ودر ماجرای حتک حرمت به سرباز ساختمان قضایی، منتقد سفت و سخت بود و چندتا توییت و حتی اگر اشتباه نکنم پیگیر ماجرا بود بعید است مرتکب چنین کاری شود و باعث زیر سوال بردن تربیت خانوادگی خود شود و در آخر هم تا کسی چیزی را به چشم خود نبیند سخت است اظهار نظر کردن و از خدا میخواهم همه ما را به راه راست هدایت فرماید با آرزوی موفقیت برای ایران عزیز و حل تمام مشکلات اقتصادی و بهداشتی (کرونا) ممنون و تشکر از توجه تون بدرود

  • رضا
    0

    در مورد این سیلی دردناک به سرباز وظیفه‌شناس، نکاتی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنم. سرباز را نباید زد. از قدیم‌ترها رسم بوده که مردم همیشه هوای سربازها را دارند. برخی نانواها، رانندگان تاکسی و اتوبوس ،اغذیه فروشی و ... وقتی مشتری‌شان سرباز است، سعی می‌کنند از او پول نگیرند. سرباز محترم است. مردم او را عزیز می‌دارند. در هر لباسی که هستیم باید احترام آنها را نگه داریم. دست بلند کردن روی سرباز، زدن یک ملت است.

  • ناشناس
    0

    سرباز به اختیاز خودش این لباس را نپوشیده وبه اختیار خودش هم در آنجا نه ایستاده ونماینده یا بازپرس وهرکس دیگری چرا به یک فرد عادی نمی تواند چنین جسارتی کند ؟چون میداند سرباز برده ای بیش نیست بدون مزد وبه زور به این کار اشتغال دارد وراه فراری هم ندارد پس میشود نتیجه گرفت برده داری مدرن به پشتوانه قانون طاغوت که با قدرت حفظش کرده اند وبه کسی هم جوابگونیستند خدا به داد بچه های مردم برسه

  • پریا
    0

    من هر چی سرچ کردم لحظه سیلی خوردن نبود.فقط روایت سرباز بود

  • Raz
    0

    یارو از بس عناب زده چت کرده سربازو داعشی دیده مثل بهداش تو سریال پایتخت

  • غریبی
    0

    عبور از خط ویژه حقوق ویژه دنا پلاس مفتی تسهیلات ویژه انتخابات ویژه و گلا ویژه خواری کار اینهاست. به جاش چاپلوسی میکنند و اب از اب تکون نمی خوره

  • ع جاوید
    0

    سرباز مامور قانون است وایشان به صورت قانون سیلی زده اند. بسی جای تاسف دارد

  • کاربر ناشناس
    0

    اینکه رئیس جمهوری منقلی است شکی نیست موضوع را باهم قاطی نکنید

  • داروغه
    0

    عمل دیر شده بوده حتما

  • محمد
    0

    کسی که روی قانونی که خودش تصویب کرده پاگذاردوبه صورت مجری همان قانون سیلی بزنه صلاحیت نمایندگی مجلس رانداردوطبق قانون باید شلاب بخوردوزندان شودونمایندگی اوملغی شوداگرمسولین دنبال اجرای قانون هستند؛چرا درراهروهای ادارات قانون رابه رخ مردم میکشند که اگربه ماموردولت درحین ماموریت توهین کنی بین سه تاشش ماه زندان داردپس اجراکنید درقانون اساسی تصریح شده که همه درمقابل قانون مساوی هستند

    نظرات شما -
    • اریان
      0

      از کجا میدونی سیلی زده داری قضاوت میکنی ؟ صلاحیتو تو تعیین نمیکنی بلکه 80 دهزار نفری که قبولش دارن و رای دادن تعیین میکنن . ایشالا شما نماینده شدی شلاق بزن اعدام کن ولی شلاق مال 1400 سال پیشه . اصلا چرا جلو نماینده رو گرفتن خب میزاشتن میرفت ومثل ماشینای دیگه جریمه میکردن خیلی راحت

  • محمد کرج
    0

    خاک برسرت آقای نماینده این حرف دل تمام ملته لعنت خدا بتو و امثال تو

  • ایران
    0

    اگر قانون برای همه یکسان بود این جوری نمی شد فقط همه چی به زبان هست

  • زهرا
    0

    هردم از این باغ بری می رسد تازه ةر از تازه تری می‌رسد چشم همه شما صاحب منصبان روشن خیلی تعجب نکنید وقتی که اختلاف حقوق بین یک مدیر ؤیا یه نماینده مجلس یا قاضی یك مملکت چند ده برابر بقیه خدمتگزاران واقعئ مملکت است معلوم است وضع اینطورئ پیش میرود داریم به زمان برده داری برمیگردیم با این وضعیت تفاوت طبقاتی که بر کشور به اصطلاح اسلامی دارد حاکم می شود یا بهتر است بگوییم سالها پیش شده است خدا را شکر کنید که در حد فحش و سیلی تمام شده وطرف بنده خدا زندانی با اعمال شاقه نشده اگر وضعیت همینجوری پیش بره باید منتظر عواقب خیلی بدتری هم باشیم هممون ولی مردم هم کم غیرت شدند حقش بود می‌ریختند سر ماشین هم راننده وهم اون نماینده رو تا می‌خوردند می‌زدند تا بقیه رئیس روسا جای خودشون رو می فهمیدند

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      الان این چه ربطی داشت.خواهرم عصبانی نشو واسه پوستت بده . یعنی تو میدونی واقعا نماینده سربازو زده ؟ ولی دوستم که در صحنه بوده میگه نماینده اصلا از ماشین پیاده نشد

  • رئیس پنیر
    0

    الهی دستش بشکنه که به سرباز سیلی میزنه اون سرباز از شرافت و ناموس تو داره دفاع میکنه آدم احمق جای امسال تو توی مجلس نیست تو زندانه تو باید ادب بشی و درس عبرت بشی برای امثال خودت

  • م.ح.ملکی
    0

    سلام سال 1377 من هم سر تقسیم شام و اینکه سوسیس اضافه به شخص متقاضی ک پاسدار هم بود ندادم با من درگیر شد و کلی فوش ناموسی داد گلاویز شد و با شاهد گرفتن همرزمانش و دسیسه کردن ...چهار روز زندانی شدم و 50ضربه شلاق خوردم ایکاش آنروز هم دنیای مجازی و دیجیتالی وجود داشت. روز قیامت نمیگذرم از این ظلم و ستمی ک به من شد

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      دوستان عزیز این آقاداره یک اتفاق روبیان می کنه برای چی منفی دادین الان؟

  • خرس مهربون
    0

    اصلا کی به امثال اینا رای داده که بشن نماینده. کسی حق نداره به مردم توهین کنه. سیلی زدن تو گوش سرباز توهین به ما هست. یادمه سرباز بودم و چقدر به ما توهین میکردن. واقعا منصف باشید و برای یک بار هم که شده صدای اون سرباز باشید.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      فقط انفصال از همه مسیولیت های دولتی...می تونه خشم ملت رو تسکین بده....‌و گرنه سنگ رو سنگ بند نمی شه و سر مشق بدی میشه برای مسئولان دیگه و سر خوردگی جوانان و سربازان وطن..که همیشه در سنگر اول همه بلایا هستن از جبهه های جنگ تا سر مای سوزان سر چهارراه.....‌‌‌...خیلی باید اوضاع اخلاقی ات خراب باشه که از ماشین گرمت پیاده بشی و به صورت یخ زده سرباز سیلی بزنی برای دور زدن قانون .......‌...خدا جای حق نشسته و برای همه مردم این یک امتحان الهی هست...که با خاطی چگونه برخورد بشه.. ن

    • بیجانی کرج
      0

      سلام و درود در پاسخ به دوست (کاربر ناشناس) شما که ادعا می کنی خدا جای حق نشسته و ادعای مسلمانی میکنی پس چرا وقتی به چشم خود ندیدی قضاوت میکنی حالا ببین در عوض من با چشمان خودم چه دیده ام سربازان کلانتری موتورسیکلتی را که راکبینش دو تا نوجوان بودن و یواشکی موتورسیکلت برادر بزرگتر را ورداشته بودند تا بقول خودمان دوری بزنند بچه ها چون موتور امانت بود و یواشکی برداشته بودن و به خاطر نرفتن به پارکینگ گاز موتور میگیرن ماموران وظیفه ما هم انگار دو تا قاتل جانی تعقیب میکنن اژیر ماشین و بوق و اسلحه و .....طفلکیها بچه ها میرن تو جدول و هر دونفرشون مرحوم میشن میخوای بدونی باز چی دیدم پیر مردی در همسایگی ما از وقتی که من یادم میاد تا اونروز (حدود۲۰ سال ) موتورسیکلت یاماها ۱۰۰ داشت و چون کشاورز بود صبح اول وقت با موتور میرفت سر کار و شب بر میگشت گویا اونروز خواب مونده بود و کمی دیر راه افتاده بود به والله با چشمان خودم دیدم همین سرباز وظیفه ای چون پیرمرد نمیتوانست پاهاشا سریع بیاره روی هم و پیاده شه سرباز با دستش پای پیر بدبخت از موتور ورداشت که انگار از دشمن غنائم جنگی داره بدست میاره با معذرت از بعضی سربازای خوب وطنمان چرا همه فکر میکنید که هم سرباز راست میگوید و هم حق با اوست کمی تامل و تفکر بدرود

  • سوکهریزی
    0

    تعجب میکنم شماها چرا حرفای سربازو باور کردی ولی حرف نماینده رو که میگه نزدم قبول ندارید .مگه نماینده نگفت اگه فیلمی هست نشون بدید و اگر شاهدی هست بیاد شهادت بده ؟ منم مثل شما فیلمو دیدم ولی فقط حرفای سرباز بود و پرخاش کردن یه عده که در ترافیک مونده بودن و با عصابانیت حتی ب نماینده فوش میدادن و با لگد به ماشین میکوبیدن که راه را باز کنه . قراره نماینده بیانیه بده بعد قوه ی قضائیه وارد عمل بشه پس خدا رو در نظر بگیرید و زود قضاوت نکنید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      ببخشید همه شهادت دادند که زده

    • کوروش
      0

      جناب سربازمگردیوانه هستش که الکی بگه به من سیلی زدضمنا اون همه ترافیک رو نمی بینی دادهمه دراومده بود این جرم نبست؟

    • شناس
      0

      توی فیلم زدن کشیده رو ندیدی باشه !!!!ولی اینکه جناب اعلی حضرت نماینده راه رو بسته بود و کلی اتوبوس و ماشین توی ترافیک مونده بود رو هم ندیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟همون ترافیک ایجاد شده برای نشون دادن میزان خودخواهی و غرور و کثافت بودن اون نماینده کافیه !وقت نماینده ی مفت خور گردن کلفت مهمه ولی زمان و وقت اون همه انسان که ایشون راهشون رو بسته بود ارزشی نداره؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    خاک بر سر اون نماینده ای که می خواد برای این مملکت قانون وضع بکنه معلومه فیلتر شورای نگهبان خیلی گشاد بوده که این اقا براحتی از ان رد شده بابا این اقا که هیچ یکی از نمایندگان ادواری که در یکی از استا نها مدیر کل اقتصادی شده خدا را گواه می گیرم هر از چند گاهی چه گندی میزنه کسی هم نیست بهش بگه بالا تر از چشمت ابروست

  • ازاد
    0

    رای ندادند رای را خریدند مثل اینکه بعضیا در این مملکت زندگی نمی کنند این دوره رای یکی دویست هزار تومان بود مردم را به خاک ذلت نشاندند بیت المال را به یغما بردند آنوقت با پول خود مردم رای می خرند بغیر از کلان شهرها آنها هم با رای پنج درصد ی امدند

  • اشنا
    0

    آن رانند هم پاچه خواری را از رییسش یاد گرفته خاک عالم بر سرت حیف نان برو افتخار کن ایران را تکان دادی ببین چه آدم مهمی شدی

  • رفراندوم
    0

    یک داستان تکراری میخواید بگم اخرش چی میشه ...با دلجویی از سرباز تموم میشه مثل داستان قاضی عزیز تا اینجور ادم های احمق و بیسواد و مغرور و مطابق قانون زندانی نکن و براشون فرق بزارن ما رییت هستیم و اونا ارباب

  • امیر
    0

    این نماینده بی انضباط خیابونهای پرطردد تهران را با اون شهرستان یکصد هزار نفری اشتباه گرفته با ۴۰ هزار تا رای اومده وارد مجلس شده ی لحظه‌ جوگیر شده ترافیک خیابون تهرانو دیده به راننده دستور داده از خط ویژه برو فکر کرده همه مردم دارن به این آقا نگاه میکنند شیطون گولش زده افتاده به تور ی سرباز قانون آخه نماینده شهرستان رئیس جمهور یا رئیس مجلس یا رهبری وزرای دولت چنین رفتاری تا حالا با سرباز راهور که قانون خیایون هست نداشته به سختی رئیس مجلس و نمایندگان محترم این اقدام را محکوم بکنند تا با آبروی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازی نکند انشاالله ، با تشکر از خبر فوری محترم

  • تورج میرآب
    0

    اینجا جای صادق زیبا کلام خالیه

  • رزمنده
    0

    اگر کسی با لباس نظامی که مشغول خدمت باشد هر گونه توهین کند یا سیلی بزند به نظام توهین کرده باید مورد محاکمه قرار گیرد اگر برادر ان نیروی انتظامی نباشند معلوم نبود در جامعه چیزی پیش می امد ما قدر دان زحمتکشان این نیرو هستیم

  • سیدحسین‌فاطمی‌پارسا‌
    0

    درود‌بر‌رحیمی‌ جانا‌سخن‌از‌زبان‌ما‌می‌گویی

  • مهدی
    0

    خود کرده را تدبیر نیست. خودمون کردیم. که لعنت بر خودمون باد.

  • کوروش
    0

    خدابه دادسربازوفیلمبرداراین داستان برسدکه ازاین قوه قضائیه ماانتظاراجرای عدالت نداریم.

  • رمازي
    0

    وقتی بدست آوردن سمت با رابطه ومقدس مابی بدون در نظر گرفتن تخصص واخلاق باشد انتظاری نیست

  • حمید
    0

    مشکل ما اینجاست وقتی که یک نماینده مظهر بی قانونی باشد و خود را ریس و همه را موالی میداند و اگر از کار برکنار نشود یعنی یک مشت زورگو و بی قانون حاکمان کشور هستند. البته در بین مجلسی ها انسان قانونمند و اینکه کشور را دوست داشته باشد بندرت میتوان دید

  • بنده خدا
    0

    آخ آخ آخ!......! یعنی همه چیه مملکت درسته ! همه جا قانون اجرا میشه!! مردم دارن میمیرن از خوشی! حالا اینجا یکی اومده قانون رو دور بزنه!یکی دیگه هم جلوشو گرفته !.....! از فردا دلار ۱۰۰۰تومان!! گوشت کیلو ۳۰۰۰ تومان!!! مرغ کیلو ۶۰۰تومان!! آپارتمان توشمرون متری دو میلیون! تو شهر ری متری ۴۰۰!! بدو بدو تموم شد خونه دار و بچه دار!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها