لندنی‌ها مخالف «سفر رسمی» ترامپ به انگلیس هستند

شهردار لندن در بیانیه‌ای اعلام کرده که او و لندنی‌ها مخالف «سفر رسمی» دونالد ترامپ به انگلیس هستند

لندنی‌ها مخالف «سفر رسمی» ترامپ به انگلیس هستند

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، ماه گذشته بود که رسانه‌ها خبر دادند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه فوریه سال 2018 به انگلیس سفر می‌کند تا سفارت جدید آمریکا را در لندن افتتاح کند.

طبق گزارش روزنامه دیلی میل، بعد از کش و قوس‌های بسیار پیرامون سفر ترامپ به انگلیس، قرار است رئیس جمهور آمریکا تا دو ماه آینده به انگلیس سفر کند اما ملاقاتی با ملکه الیزابت نخواهد داشت(جزئیات بیشتر).

مردم بریتانیا بارها رسما برای سفر ترامپ به کشورشان اعتراض کرده بودند و این سفر در سال 2017 انجام نگرفت. از دلایل اعتراض مردم بریتانیا قوانین ضد مسلمانان ترامپ، رویکرد نژادپرستانه وی و همچنین حمایتش از راست‌گرایان افراطی در انگلیس بود.

حالا شهردار لندن که بارها با مواضع ضد مهاجران و ضد اسلامی رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت کرده، بیانیه‌ای درباره سفر آتی دونالد ترامپ به انگلیس منتشر کرده است.

«صادق خان» تصریح کرد: «من به عنوان شهردار همیشه برای حفاظت از منافع و امنیت لندنی‌ها صحبت خواهم کرد. من قبلا از ترزا می خواسته بودم که پیشنهاد بدون ملاحظه و غیرعقلانی خود درباره سفر رسمی و دولتی رئیس‌جمهور ترامپ(به انگلیس) را پس بگیرد».

او ادامه داد: «به دنبال اقدام اخیر رئیس‌جمهور ترامپ در توئیتر برای ترویج یک گروه افراطی و پست که تنها برای کاشتن بذر تفرقه و نفرت در کشورمان وجود دارد، واضح است که از هیچگونه سفر رسمی(ترامپ به انگلیس) استقبال نخواهد شد».

اشاره او به اقدام ترامپ در باز نشر سه توئیت گروه افراطی و ضد اسلامی «اول بریتانیا» است؛ توئیت‌هایی که محتوای آنها آشکارا علیه مسلمانان بوده است.

شهردار لندن افزود: «لندن، مهد تسامح، پذیرش و تنوع است و آقای ترامپ بارها و بارها نشان داده است که نظراتش کاملا مغایر با ارزش‌هایی است که لندنی‌ها آنها را عزیز می‌دارند».

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها