ماجرای افزایش چشمگیر بودجه مدارس غیردولتی چیست؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره افزایش چندین برابری بودجه پیشنهادی ١۴٠٠ این سازمان توضیح داد.

ماجرای افزایش چشمگیر بودجه مدارس غیردولتی چیست؟

شهریار فولادوند در توجیه افزایش چندین برابری بودجه مدارس غیردولتی برای سال آینده اظهار کرد: سو برداشتی مطرح شده که دولت اعتبار مدارس غیردولتی را ١٠ برابر کرده و اساسا این صحبت مبتنی بر اطلاعات ضعیفی است.

او ادامه داد: بودجه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی حتی در حمایت از مدارس و مراکز غیردولتی نه تنها آن‌ها ١٠ برابر نشده بلکه به نصف تقلیل پیدا کرده است، سال گذشته عددی که دولت پیش بینی کرد و به قانون تبدیل شد امروز در بودجه ۵٠ درصد آن را پیش بینی کرده اند و عملا ۵٠ درصد کاهش داشته‌ایم، اما به اشتباه گفته شد که بودجه مدارس غیردولتی ١٠٠٠ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه اعتبار در صندوق حمایت از مدارس و مراکز باید صرف فعالیت‌های موسسان در مدارس بشود، تصریح کرد: براساس چهارچوب این صندوق، دولت می‌تواند بخشی از حق بیمه موسسان و معلمان را پرداخت کند و این موضوع متناسب با تعداد معلمان فعال در هر مدرسه پیش بینی می‌شود، اما در عمل اعتبار در نظر گرفته شده متناسب با تعداد معلمان مدارس نیست و رقم تخصیص یافته با این اعداد متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

فولادوند بیان کرد: از آن گذشته به واسطه مضایق مالی مجلس و دولت تخصیص بودجه صندوق حمایت از موسسان سال قبل بسیار ناچیز بود و مبلغی حدود پنج میلیارد تومان تخصیص یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها